Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου 2015

Οι Ρώσοι Άγιοι Νεομάρτυρες και ο Τσάρος Νικόλαος Β΄





..............................................................................................................

Σχετικά με την ιστορία των Ρομανώφ δες και το σύνδεσμο :
http://www.oodegr.com/oode/synaxaristis/agioi_rwsias/tsaros_1.htm

και σχόλια δικά μου και άλλων αγαπημένων  αναγνωστών
σε παλιότερη ανάρτησή μου για τον Τσάρο Νικόλαο
ΕΔΩ .

Ευανθία η Σαλογραία
............................................................................................................
Από το μπλογκ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ

ΟΙ ΡΩΣΟΙ ΑΓΙΟΙ ΝΕΟΜΑΡΤΥΡΕΣ ΚΑΙ Ο ΤΣΑΡΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Β




Ἐορτάζονται τὴν 25η Ἰανουαρίου


ΕΙΝΑΙ πολὺ λυπηρὸ τὸ ὅτι ᾿Ορθόδοξοι ῞Ελληνες,
μάλιστα δὲ θεολόγοι καὶ θεολογοῦντες,
ἀδυνατοῦν νὰ ἐμβαθύνουν στὰ τρομακτικὰ γεγονότα
τῆς Ρωσικῆς ᾿Επαναστάσεως (1917).
῾Η χριστιανικὴ θεώρησις τῆς ῾Ιστορίας παραδόξως ἀγνοεῖται,
τὰ δὲ φρικτὰ ἐγκλήματα ἐκείνης τῆς περιόδου παρουσιάζονται
ὡς μία ἁπλῆ δίωξι τῶν Ρώσων «εὐγενῶν»
καὶ κατάλυσι τοῦ ρωσικοῦ φεουδαλισμοῦ!...



...῾Ο ἴδιος ὁ Τσάρος Νικόλαος Βʹ,
ὡς καὶ ὅλη ἡ Βασιλικὴ Οἰκογένεια,
συναριθμεῖται στοὺς Μάρτυρας, διότι ἐσφαγιάσθη ἀγρίως,
ἀκριβῶς ἐπειδὴ ἦταν ὁ ᾿Ορθόδοξος Μονάρχης,
ὁ «Χριστὸς Κυρίου», ὁ βαθύτατα εὐσεβὴς καὶ πρᾶος Αὐτοκράτωρ,
πιστὸ τέκνο τῆς ᾿Εκκλησίας, ἐγνωσμένης ἀρετῆς,
συμπαθέστατος στὸν Λαὸ τοῦ Θεοῦ
καὶ μισητὸς στοὺς ἀθέους...


Διαβᾶστε τὴν συγκλονιστικὴ Μελέτη σὲ ἑπτὰ συνέχειες:

Μέρος Α΄ 

Μέρος Β΄ 

Μέρος Γ΄ 

Μέρος Δ΄

Μέρος Ε΄ 

Μέρος ΣΤ΄ 


Μέρος Ζ΄ 

Μέρος Η΄ 




--




12 σχόλια:

  1. ΣΕ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΑΓΙΟΠΟΙΗΣΗ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΕΣ?????

    ΕΝ ΠΑΣΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙ ΜΟΝΟΝ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΕΧΟΜΕ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΤΟΥ Κ.Η.Ι.ΧΡΙΣΤΟΥ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΑΓΙΑΣΕΙ, ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΛΟΣ ΛΗΣΤΗΣ.
    ΤΖΙΜΑΝΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @Tζιμάνι

    Ετσι νόμιζα και γω πριν κάμποσα χρόνια. Ότι τον αγιοποίησαν τον Τσάρο Νικόλαο επειδή υπήρχαν πολιτικές σκοπιμότητες.

    Και εκνευριζόμουνα όταν άκουγα κάποιον να μου λέει ότι ΙΣΩΣ είναι άγιος ο Τσάρος Νικόλαος.

    Μέχρι που μου δόθηκε μια εμπειρία περί της αγιότητάς του απίστευτη...

    (δεν μπορώ να την αναφέρω δημόσια, δεν κάνει να πετάμε τα μαργαριτάρια των συγκεκριμένων πνευματικών βιωμάτων μας στα μίσθαρνα και άθεα τρολς του διαδίκτυου που ψάχνουν αφορμή να μας χλευάζουν καλυπτόμενοι από την ανωνυμία τους)....

    και έκτοτε..μετά την εμπειρία, είμαι έτοιμη να κτίσω και εκκλησία (που λέει ο λόγος) προς τιμήν του Τσάρου Νικόλαου και της οικογένειας του..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πραγματικά.Και εγώ έχω πληροφορηθεί από Ρώσους για πολλές θαυματουργικές επεμβάσεις του Αγίου Τσάρου Νικολάου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλτατε πάτερ Γεώργιε
      οι Ρώσοι τον ΕΥΛΑΒΟΥΝΤΑΙ πάρα πολύ τον Τσάρο Νικόλαο και ΟΧΙ διότι υπήρξε Τσάρος, αλλά διότι ο Θεός τους έχει ΦΑΝΕΡΩΣΕΙ την αγάπη Του, στο πρόσωπο αυτό.

      Γι αυτό τον ΤΙΜΟΥΝ σήμερα οι Ρώσοι.

      Επειδή απέκτησαν ΕΜΠΕΙΡΙΑ των θαυματουργικών ΕΜΦΑΝΙΣΕΩΝ και επεμβάσεων του ανθρώπου αυτού, ΜΕΤΑ το μαρτυρικό του θάνατο.

      Και γω πριν λάβω την ΕΜΠΕΙΡΙΑ τον "έφτυνα" τον βασιλομάρτυρα Νικόλαο, με το χλευασμό μου και την αδιαφορία μου..

      ΤΟ ΞΈΡΩ ότι ΔΕΝ μου κράτησε "μούτρα" για την κακιούλα της ολιγοπιστίας μου.

      ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΚΡΑΤΑΝΕ ΠΟΖΑ ΚΑΙ ΜΟΥΤΡΑ,(όπως και να τους φερθούμε εμείς) ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΩ!
      ;-)

      Διαγραφή
  4. Είναι κοινή πρακτική σε περιόδους επαναστάσεων και αλλαγής της πολιτικής δομής και εξουσίας, τα σύμβολα των προηγούμενων καθεστώτων να εξοντώνονται.
    Παρόμοιες εξοντώσεις γίνονταν ακόμα και μέσα στην ίδια αυτοκρατορική οικογένεια των βυζαντινών αυτοκρατόρων.
    Όσον αφορά τον Τσάρο, μπορεί να ήταν όπως λες ευγενής και ευσεβής και όλα τα καλά... ήταν όμως και ταυτόχρονα φορέας ενός καθεστώτος φτώχειας και άγριας εκμετάλλευσης εκατομμυρίων ρώσων μουζίκων από μια ανερχόμενη απίστευτα σκληρή και άδικη αστική τάξη, και αυτή την συσσωρευμένη αγανάκτηση πλήρωσε με τη ζωή του.
    Αγιοι οι βασιλείς και οι ασκούντες την εξουσία στον κόσμο τούτο; Δε νομίζω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @paracosmos - Ελένη
      Νομίζω τα έχω εκφράσει στα παρελθόντα σχόλια της παλιάς ανάρτησης τα σχετικά...
      Και ο Μέγας Κωνσταντίνος ήταν αυτοκράτορας και σίγουρα σκότωσε ανθρώπους (η γυναίκα και ο γιος του ήταν το κερασάκι στην τούρτα των διαφόρων εξολοθρεμών που έκανε) αλλά...η Εκκλησία τον αναγνώρισε για άγιο και ΟΧΙ επειδή ήταν αυτοκράτορας.

      Αργησα και αυτό να το καταλάβω αλλά..το κατάλαβα...Υπάρχουν καταγεγραμμένες αναρίθμητες αγιοφάνειες και θαυματουργίες του Αγίου Κωνσταντίνου ανά τους αιώνες. Προσωπικά, με είχε συγκινήσει και η αναφορά της εμφάνισής του, στην τελευταία ΕΜΠΕΙΡΙΑ με τη φανέρωση- επίσκεψη της Παναγίας στο βίο του Αγίου Σεραφείμ του Σαρωφ.

      Διαγραφή
    2. O Μέγας Κωνσταντίνος αναγνωρίστηκε ως άγιος,παρά τις αμαρτίες του,διότι έδρασε ως "σκεύος εκλογής"του Θεού και έσωσε την Εκκλησία από τους διωγμούς.
      Ο Τσάρος εξαθλίωσε πλήρως το λαό που έπρεπε να υπηρετεί.Η αγιοκατάταξή του είναι καθαρά πολιτική κίνηση.Τέλος οι Ρώσοι θεωρούν τον Στάλιν ως τον σπουδαιότερο ηγέτη όλων των εποχών.
      παπα-Κώστας

      Διαγραφή
  5. Αγαπητή Ευανθία, εγώ αρνούμαι να το καταλάβω.
    Και επιπλέον αρνούμαι να δεχθώ μια εκκλησία η οποία δεν στέκεται αποφαστιστικά και ξεκάθαρα στο πλευρό αυτών που αδικούνται, αλλά ψάχνει να βρει διάφορα ομιχλώδη επιχειρήματα για να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα.
    Τις ψυχές τους μπορεί να τις έσωσαν οι εν λόγω άγιοι (πού να ξέρω και γιατί να με απασχολεί;) το πέρασμά τους όμως από αυτή την επίγεια ζωή ήταν βουτηγμένο στο αίμα αθώων ανθρώπων. Κι αυτό ειναι ένα γεγονός.
    Και μέσα από τέτοια γεγονότα συνεχίζει να πορεύεται η ανθρώπινη ιστορία, δίχως να ιδρώνει το αυτί κανενός, αντιθέτως μπορούν και να ελπίζουν ότι (αν συμφέρει) μπορεί και να αγιοποιηθούν στο τέλος....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. " ἐπειδὴ γὰρ ἐν τῇ σοφίᾳ τοῦ Θεοῦ οὐκ ἔγνω ὁ κόσμος διὰ τῆς σοφίας τὸν Θεόν, εὐδόκησεν ὁ Θεὸς διὰ τῆς μωρίας τοῦ κηρύγματος σῶσαι τοὺς πιστεύοντας. 22 ἐπειδὴ καὶ Ἰουδαῖοι σημεῖον αἰτοῦσι καὶ Ἕλληνες σοφίαν ζητοῦσιν, 23 ἡμεῖς δὲ κηρύσσομεν Χριστὸν ἐσταυρωμένον, Ἰουδαίοις μὲν σκάνδαλον, Ἕλλησι δὲ μωρίαν, 24 αὐτοῖς δὲ τοῖς κλητοῖς, Ἰουδαίοις τε καὶ Ἕλλησι, Χριστὸν Θεοῦ δύναμιν καὶ Θεοῦ σοφίαν· 25 ὅτι τὸ μωρὸν τοῦ Θεοῦ σοφώτερον τῶν ἀνθρώπων ἐστί, καὶ τὸ ἀσθενὲς τοῦ Θεοῦ ἰσχυρότερον τῶν ἀνθρώπων ἐστί. 26 Βλέπετε γὰρ τὴν κλῆσιν ὑμῶν, ἀδελφοί, ὅτι οὐ πολλοὶ σοφοὶ κατὰ σάρκα, οὐ πολλοὶ δυνατοί, οὐ πολλοὶ εὐγενεῖς, 27 ἀλλὰ τὰ μωρὰ τοῦ κόσμου ἐξελέξατο ὁ Θεὸς, ἵνα τοὺς σοφούς καταισχύνῃ, καὶ τὰ ἀσθενῆ τοῦ κόσμου ἐξελέξατο ὁ Θεὸς, ἵνα καταισχύνῃ τὰ ἰσχυρά, 28 καὶ τὰ ἀγενῆ τοῦ κόσμου καὶ τὰ ἐξουθενημένα ἐξελέξατο ὁ Θεός, καὶ τὰ μὴ ὄντα, ἵνα τὰ ὄντα καταργήσῃ, 29 ὅπως μὴ καυχήσηται πᾶσα σὰρξ ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ. 30 ἐξ αὐτοῦ δὲ ὑμεῖς ἐστε ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ, ὃς ἐγενήθη ἡμῖν σοφία ἀπὸ Θεοῦ, δικαιοσύνη τε καὶ ἁγιασμὸς καὶ ἀπολύτρωσις, 31 ἵνα, καθὼς γέγραπται, ὁ καυχώμενος ἐν Κυρίῳ καυχάσθω."
    Προς Κορινθίους Α

    (θα επανέλθω)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δεν είναι σωστή η λέξη αγιοποίηση , αλλά αγιοκατάταξη . Μόνο η παπική εκκλησία 'αγιοποιεί' , όχι η ορθόδοξη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ευχαριστώ για τη διόρθωση ανων 3: 13 μ.μ.
    Αγιοκατάταξη είναι ο σωστός όρος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Eλένη και παπα-Κώστα μου

    ο Ρώσικος λαός τιμά τον Τσάρο, ως άγιο, όχι ως πολτικό ηγέτη διότι έλαβε ο λαός, μετά τον τραγικό θάνατο του Τσάρου και σε βάθος χρόνων, έλαβε ΕΜΠΕΙΡΙΑ της αγιότητάς του, δια μέσου θαυμαστών σημείων, φανερώσεων και θεραπειών ποικίλων.

    Αυτό που δυσκολευόμαστε να καταλάβουμε εμείς οι σημερινοί είναι ότι ο Θεός ΔΕΝ θα παίρνει την άδεια από παπάδες ή από μας, προκειμένου να δηλώσει το ΠΟΙΟΣ είναι ο πολυαγαπημένος του.

    Οι Φαρισαίοι φαίνονταν άψογοι με βάση το Νόμο, αλλά το Πνεύμα του Θεού ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΕ τη ΣΚΛΗΡΟΤΗΤΑ και τη ΒΑΘΙΑ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ και ΕΠΑΡΣΗ τους.

    Ενα τυχαίο παράδειγμα περί του ότι ο Θεός σε ΚΑΜΙΑ περίπτωση δεν είναι στενά ηθικολόγος αποτελεί η περίπτωση του
    προφήτη Ηλία.

    Εσφαξε χιλιάδες ειδωλολάτρες αλλά η Εκκλησία τον δέχτηκε ως μεγάλο ασκητή και άγιό της.

    Γιατί;
    Επειδή τα ΒΑΘΥΤΕΡΑ κριτήρια του Θεού ειναι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ από τα ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΚΑ τα δικά μας.

    Με τη λογική την ευκλείδεια εμείς σήμερα, κανονικά θα έπρεπε να χαρακτηρίσουμε ως αφόρητα σαδιστή, έναν Θεό που έδωσε στη Σφαγή το Γιο Του και ο οποίος επέτρεψε ανα τους αιώνες να σφαγιαστούν εκατομμύρια Μάρτυρές Του, με τον χειρότερο τρόπο. Έτσι δεν είναι;

    Όμως η λογική του Τριαδικού Θεού, δηλαδή η λογική της ΜΩΡΙΑΣ του Ευαγγελικού κηρύγματος, αποκαλύπτεται ΠΟΛΥ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ από τη δυτικότροπη λογική την ανθρώπινη, τη δική μας.

    Σας θυμίζω τη γνωστή σκέψη του Αββά Ισαάκ του Σύρου που λέει ότι Ούτε ο πόλεμος, ούτε η αρρώστια, ούτε ο θάνατος είναι ΑΛΗΘΙΝΑ κακά.

    ΑΛΗΘΙΝΟ κακό, λέει ο Αββάς, είναι ΜΟΝΟ η αμαρτία που μπορεί να χωρίσει την ψυχή από της Τρυφής την Αιωνιότητα.
    ...........................

    ΔΕΝ αντέχουμε τη λογική αυτής της φράσης, οι περισσότεροι.

    Ωστόσο, δυστυχώς- για τη φιλαυτία μας, δυστυχώς για το σαρκικό μας θέλημα- ΑΠΟΛΥΤΩΣ ισχύει.

    ΟΛΑ τα βάσανα του ΕΔΩ βίου, σαν ενα τίποτε λογίζονται από τους Αγίους του Θεού.

    Τους Αληθινούς Αγιους, τους Άγιους Πάντες που «εμπαιγμών και μαστίγων πείραν έλαβον, έτι δε δεσμών και φυλακής· ελιθάσθησαν, επρίσθησαν, επειράσθησαν, εν φόνω μαχαίρας απέθανον, περιήλθον εν μηλωταίς, εν αιγείοις δέρμασιν, υστερούμενοι, θλιβόμενοι, κακουχούμενοι, ων ουκ ην άξιος ο κόσμος» (Εβρ. 11. 36-38), «οδοιπορίαις πολλάκις, κινδύνοις ποταμών, κινδύνοις ληστών, κινδύνοις εκ γένους, κινδύνοις εξ εθνών, κινδύνοις εν πόλει, κινδύνοις εν ερημία, κινδύνοις εν θαλάσση, κινδύνοις εν ψευδαδέλφοις· εν κόπω και μόχθω, εν αγρυπνίαις πολλάκις, εν λιμώ και δίψει, εν νηστείαις πολλάκις, εν ψύχει και γυμνότητι» (Β' Κορ. 11. 26-27).

    Και όμως, ολ' αυτά τα υπέμειναν και τ' αντιμετώπισαν «εν αγνότητι, εν γνώσει, εν μακροθυμία, εν χρηστότητι, εν Πνεύματι Αγίω» (Β' Κορ. 6. 6). "

    Το σημειώνει αλλού και ο μέγας Απόστολος Παύλος όταν γράφει:
    " Λογίζομαι γὰρ ὅτι οὐκ ἄξια τὰ παθήματα τοῦ νῦν καιροῦ πρὸς τὴν μέλλουσαν δόξαν ἀποκαλυφθῆναι εἰς ἡμᾶς..... τίς ἡμᾶς χωρίσει ἀπὸ τῆς ἀγάπης τοῦ Χριστοῦ; θλῖψις ἢ στενοχωρία ἢ διωγμὸς ἢ λιμὸς ἢ γυμνότης ἢ κίνδυνος ἢ μάχαιρα; 36 καθὼς γέγραπται ὅτι ἕνεκά σου θανατούμεθα ὅλην τὴν ἡμέραν· ἐλογίσθημεν ὡς πρόβατα σφαγῆς. 37 ἀλλ᾿ ἐν τούτοις πᾶσιν ὑπερνικῶμεν διὰ τοῦ ἀγαπήσαντος ἡμᾶς. 38 πέπεισμαι γὰρ ὅτι οὔτε θάνατος οὔτε ζωὴ οὔτε ἄγγελοι οὔτε ἀρχαὶ οὔτε δυνάμεις οὔτε ἐνεστῶτα οὔτε μέλλοντα 39 οὔτε ὕψωμα οὔτε βάθος οὔτε τις κτίσις ἑτέρα δυνήσεται ἡμᾶς χωρίσαι ἀπὸ τῆς ἀγάπης τοῦ Θεοῦ τῆς ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ τῷ Κυρίῳ ἡμῶν. " (προς Ρωμαίους κεφ. 8)

    ΑπάντησηΔιαγραφή