Τρίτη 5 Αυγούστου 2014

Χριστιανισμός και Επιστήμη- π. Ειρηναίος Δεληδήμος

Αγαπημένο μου

τυχαία ανακάλυψα στο διαδίκτυο τον π. Ειρηναίο.
Αν καθίσεις με υπομονή και τον ακούσεις στο βίντεο, θα μάθεις 
αλήθειες θεολογικές και επιστημονικές, πολύ ενδιαφέρουσες.

Σαλογραία 



π. Ειρηναίος Δεληδήμος: Χριστανισμός και Επιστήμη

 "Χριστιανισμός και Επιστήμη" 
ήταν ο τίτλος της εκπομπής "Πεδίο Ιδεών", 
από την TV100, 
με φιλοξενούμενο τον π. Ειρηναίο Δεληδήμο
που παρουσίαζει ο Βασίλης Κοντογουλίδης. 

Μεταξύ άλλων συζήτησαν για την  γέννηση του σύμπαντος, 
την θεωρία της σχετικότητας,  
το Bing Bang,   την δημιουργία, την εξέλιξη, 
το φαινόμενο της ζωής και του ανθρώπου

Πηγή:

44 σχόλια:

  1. Το βασικό λάθος, και από αυτό μπορεί να εξηγηθούν κι άλλα.

    Ο Χριστιανισμός δεν είναι -ισμος. Λέγεται Χριστιανοσύνη.
    Και μια ιατρικής φύσεως παρατήρηση. Η όλη υπερκινητική παρουσία του π. Ειρηναίου υποδηλώνει ψυχοσύνθεση υπομανιακή, που δεν αφίσταται κατά πολύ της μανιοκατάθλιψης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έχω ανακαλύψει τον π. Δεληδήμο, μερικούς μήνες τώρα. Υπάρχουν κι άλλα βίντεο στο youtube. Πρέπει να διδάσκει στην Θεολογική Σχολή της Θεσσαλονίκης.Πέρα από αυτά που λέει, τα οποία έχουν περισσότερο θεολογική βάση, με αφήνει άναυδη το ύφος και ο χαρακτήρας της ομιλίας, η παρουσία του γενικότερα, όταν την συγκρίνω με το ανάλογο ακαδημαϊκό των περισσότερων πανεπιστημιακών. Είναι ένας γλυκός άνθρωπος μια αποκάλυψη για μένα. Επίσης προτείνω τις ομιλίες του π. Νικολάου Λουδοβίκου.

    parakosmos. blogspot- Ελένη Ραβάνη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κυπριανέ μου
    Μου αρέσει το πάθος σου για την ακριβολογία...
    ;-)
    Το σχόλιό σου για τον π. Ειρηναίο δεν θα το θεωρήσω έγκυρο μια και η ειδικότητά σου ως ιατρού, είναι ειδικότητα παθολόγου και όχι ψυχιάτρου.

    Ελένη, μήπως γνωρίζεις κάποιον ψυχίατρο, που θα μπορούσε να αποφανθεί εν προκειμένω;

    Και μένα μου αρέσει το απροσποίητο και .... έξαλλο υφάκι του, που δεν θυμίζει καθωσπρέπει ιερέα αλλά παραπέμπει σε κάτι άλλο, πιο...παιγνιώδες και χαρούμενο...

    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ελένη, μήπως γνωρίζεις κάποιον ψυχίατρο, που θα μπορούσε να αποφανθεί εν προκειμένω;

    κχ
    Και τι θα κάνεις, αν ο ψυχίατρος συμφωνήσει μαζί μου ; Για κάνε ετυμολογική ανάλυση της λέξης "παθολόγος". Τα παθη του λόγου, αν δεν κάνω λάθος, σημαίνει. Και τα μεν πάθη ξέρουμε ποια είναι, ο λόγος ποιός είναι ; Δεν είναι ο άνθρωπος, αφού λόγο είπε ο Θεός και έγινε ο άνθρωπος.

    Γένεσις, α΄
    26 καὶ εἶπεν ὁ Θεός· ποιήσωμεν ἄνθρωπον κατ᾿ εἰκόνα ἡμετέραν καὶ καθ᾿ ὁμοίωσιν,

    Γένεσις, β΄
    7 καὶ ἔπλασεν ὁ Θεὸς τὸν ἄνθρωπον, χοῦν ἀπὸ τῆς γῆς, καὶ ἐνεφύσησεν εἰς τὸ πρόσωπον αὐτοῦ πνοὴν ζωῆς, καὶ ἐγένετο ὁ ἄνθρωπος εἰς ψυχὴν ζῶσαν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Να προσθέσω ότι εμένα με εντυπωσίασε η γνώση του π. Ειρηναίου Δεληδήμου, γύρω από τις θετικές επιστήμες!

    Στην αρχή νόμισα ότι ο άνθρωπος είχε σπουδάσει Φυσική, Χημεία, ή βιολογία...αλλά το βασικό του πτυχίο ειναι θεολογίας από ό,τι κατάλαβα.

    Μπράβο του! Και ξαναμπράβο του!

    Δεν συμφωνώ μαζί του σε όλα, όμως σε ό,τι είπε ακριβές, υποκλίνομαι διοτι σπανίως βρίσκω τέτοια κατάρτιση σε ιερωμένους μαζί με το παιδικό του ύφους που με τρελαίνει.
    Υποθέτω θα διάβαζε κι αυτός Λούκυ Λουκ και Αστερίξ πριν βάλει τα ράσα και η διάθεση για χιούμορ του έμεινε!
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. . Κι εμένα μ' αρέσουν τα παιχνίδια με τις λέξεις. Ξέρω όμως πόσο εύκολα γλιστράει κανείς στον ολισθηρό δρόμο τους. Τα χρησιμοποιώ μόνο για να κατανοήσω σε βάθος αυτό που κρύβεται πίσω από αυτές.
    2. Πιο εύκολο και ολισθηρό είναι να κάνουμε βεβιασμένες γνωματεύσεις, ψυχιατρικού τύπου. Προσωπικά αυτοί οι ψυχίατροι και ψυχολόγοι που εγώ γνώρισα, ακόμα κι αν τους ζητήσει κάποιος ασθενής να δώσουν μια γνωμάτευση (τι είμαι γιατρέ μου;) αυτοί όχι μόνο αποφεύγουν να δώσουν, αλλά πιστεύουν ότι η ψυχιατρική γνωμάτευση είναι ένας "νόμιμος" τρόπος για να διαχωρισμού του ψυχικά διαφορετικού ανθρώπου.
    3. Μένω στο ουσιώδες, για μένα, ότι επιτέλους η εκκλησία αρθρώνει έναν λογο συνομιλίας - διαλόγου με την επιστημονική γνώση, μέσα σε κλίμα σεβασμού και όχι αφορισμών. Ο π. Δελήδημος είναι ένας από αυτούς τους "νέους" κληρικούς, άλλοι είναι ο π. Φιλ. Φάρος, ο π. Θερμός, ο π. Λουδοβίκος. Τουλάχιστον έτσι, δείχνει η εκκλησία ότι λαμβάνει υπόψη της τα νέα δεδομένα και την ενδιαφέρει να προσεγγίσει ένα απαιτητικό κοινό.

    parakosmos blogspot- Eλένη Ραβάνη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Γένεσις α΄
    26 καὶ εἶπεν ὁ Θεός· ποιήσωμεν (σημ. πληθυντικός) ἄνθρωπον κατ᾿ εἰκόνα ἡμετέραν καὶ καθ᾿ ὁμοίωσιν

    Γένεσις β΄
    7 καὶ ἔπλασεν ὁ Θεὸς τὸν ἄνθρωπον, χοῦν ἀπὸ τῆς γῆς, καὶ ἐνεφύσησεν εἰς τὸ πρόσωπον αὐτοῦ πνοὴν ζωῆς, καὶ ἐγένετο ὁ ἄνθρωπος εἰς ψυχὴν ζῶσαν

    Στο α΄ Κεφάλαιο ο Θεός δια λόγου ποιεί τον άνθρωπο ( καὶ εἶπεν ὁ Θεός )
    Στο β΄ Κεφάλαιο έργω ποιεί αυτόν ( ἔπλασεν τὸν ἄνθρωπον, χοῦν ἀπὸ τῆς γῆς,)

    Στο α΄ έχουμε τη δύναμη του Λόγου
    Στο β΄ έχουμε το ενεργείν του Θεού

    Υπάρχουν και άλλα, σταματώ εδώ, ο τα πάθη των ανθρώπων ιατρεύων αδέξιος κχ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κυπριανέ μου
    σου έγραφα ένα σχόλιο ως απάντηση και ξαφνικά το έχασα, δεν κατάλαβα πώς...
    Ας προσπαθήσω να επαναλάβω:

    Λοιπόν, με όλο το σεβασμό, νομίζω ότι παθολόγος είναι αυτός που κάνει λόγο για πάθη του σώματος, ενώ Ψυχίατρος είναι αυτός που ΚΑΙ με φάρμακα προσπαθεί να θεραπεύσει τα πάθη της ψυχής, σε αντίθεση με τους ψυχολόγους που προσπαθούν να θεραπεύσουν τα πάθη της ψυχής δια του λόγου...

    Προσωπικά, δεν προσπαθώ να ψυχαναλύσω τον συγκεκριμένο ιερέα π. Ειρηναίο Δεληδήμο.

    Ούτε ψάχνω το...γενεαλογικό του δέντρο και προς ποιους πρόσκειται...για να του βάλω τη σχετική..ταμπέλα.

    Εξετάζω μόνο αν αυτά που λέει στο ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ βίντεο τα ακούω για σωστά και ωφέλιμα προς προβληματισμόν.

    Αυτό μόνο. Δεν τον αναγόρευσα ούτε ως άγιο, ούτε ως αλάθητο. Με ...συλλαμβάνεις;
    :-)
    ...........................
    @parakosmos- Ελένη Ραβάνη
    Συμφωνώ με τη φράση σου:

    " δείχνει η εκκλησία ότι λαμβάνει υπόψη της τα νέα δεδομένα και την ενδιαφέρει να προσεγγίσει ένα απαιτητικό κοινό"

    Εκφράζει έναν βαθύ καημό και πόνο δικό μου, τον οποίο, ελάχιστοι ιερωμένοι φαίνονται να συμμερίζονται ακόμη και στις αρχές του 21ου αιώνα, δυστυχώς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κυπριανέ μου (βρήκα το σχόλιο που νόμιζα ότι το έχασα και το στέλνω με κάτι προσθήκες)

    με όλο το σεβασμό, νόμιζα ότι τα παθολόγος είναι αυτός που κάνει λόγο για τα πάθη του σώματος! Ενώ ψυχίατρος και ψυχολόγος είναι αυτός που κάνει λόγο ή ιατρείο, προκειμένου να θεραπεύσει τα πάθη της ψυχής.(θεραπεύονται τελικά; δεν το πολυβλέπω...παρά μόνο σε ελάχιστες περιπτώσεις που όσοι το κατάφεραν...Άγιασαν..)

    Τέλος πάντων και αν ο ψυχίατρος συμφωνήσει μαζί σου, δεν σημαίνει ότι θα έχετε δίκιο ντε και σώνει...

    Θα μας χρειαστούν περισσότεροι ειδικοί, νομίζω, προκειμένου να έχουμε πιο αντικειμενική γνώμη επάνω στο ζήτημα της ποιότητας της ψυχής του π. Ειρηναίου...πράγμα το οποίο ΔΕΝ είναι δική μου δουλειά να κρίνω βεβαίως..διοτι ο π. Ειρηναίος "τω ιδίω Κυρίω στήκει ή πίπτει, δυνατός δε ο Θεός στήσαι αυτόν. Σταθήσεται δε." κάπως έτσι δε λέει η Γραφή;

    ;-)
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Η παπική εκκλησία, αφού από αυτή ξεκίνησε η έρευνα και η συστηματοποίηση της γνώσης του επιστητού - σημ. επισττητό από το επί+ίστημι - τα έφερε σκούρα με το Δαρβίνο και όσους τον ακολούθησαν. Και επιδόθηκε μετά μεγάλης σπουδής στο να βρει τρόπους να συμβιβάσει τα ασυμβίβαστα, λες και η πίστη μας ζητά να πιστεύουμε στο μπιγκ-μπανκ ή στην εξέλιξη. Αυτό είναι το ζητούμενο της πίστης ; Γι΄ αυτά έγινε άνθρωπος ο Θεός ;

    Αλλά τι να περιμένει κανείς, όταν όλα ξεκίνησαν από μια αιρετική και Πνευματομάχο αίρεση. Α, ναι, μας είπε και για το αλάθητο, ότι πάνε να το παρατήσουν. Διάβασε όμως τη Β΄ Βατικάνεια Σύνοδο και τι γράφει για το αλάθητο; Λοιπόν, αλλού τα κόλπα.

    Και ύστερα θλίβεται ο π. Ειρηναίος για το κατάντημα των Ορθόδοξων. Και πώς να μη θλίβεται ; Οι Φάροι, οι Λουδοβίκοι, οι Δεληδήμοι, μας ρήμαξαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. παθολόγος είναι αυτός που κάνει λόγο για τα πάθη του σώματος!

    κχ
    "Ασθενεί το σώμα, ασθενεί μου και η ψυχή".
    Δεν χρειάζεται να είναι κανείς ψυχίατρος προκειμένου να βγάλει το συμπέρασμα ότι ο π. Ειρηναίος είναι υπομανιακός. Η ομιλία του και η γενικότερη υπερκινητικότητα το μαρτυρεί, τουλάχιστον, όταν έχει ιατρικές γνώσεις και πείρα ασθενών.

    Είχα έναν (πολλούς) σαν αυτόν, μου παραπονιόταν για πληθώρα συμπτωμάτων, του έκανα όλες τις απαραίτητες εξετάσεις και όταν του είπα ότι είναι φυσιολογικές, εκείνος επέμενε ότι δεν ήταν καλά. Τότε, του πρότεινα να δει και έναν ψυχίατρο, για να μου πεί "δεν πας καλύτερα εσύ" και μου έκλεισε με πάταγο την πόρτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Κυπριανέ μου
    ας μην θάψουμε κόσμο απόψε...
    ;-)
    Ειναι μια υπέροχη Αυγουστιάτικη νύχτα...

    Ας μην προσθέσουμε στην οδύνη του κόσμου και την προσωπική τη δική μας, για λόγους που εμείς οι ελάχιστοι γνωρίζουμε..

    Ας σταθούμε στα θετικά του ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ βίντεο που βοηθούν ανθρώπους..

    Δεν έχουν όλοι την ίδια πνευματική πορεία, ούτε όλοι την ίδια επίγνωση....

    Δεν θεωρώ ότι μας ρήμαξαν αυτοί που αναφέρεις...

    (Εμένα, κάποιοι από αυτούς, με ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΓΡΑΨΙΜΑΤΑ τους, με ωφέλησαν κιόλας, δεν πετάμε μαζί με το νερό του μπάνιου και το μωρό, έλεος...)

    Εμείς μόνοι μας, από τα ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ του λάθη, έκαστος, ζημιωθήκαμε.

    Σου θυμίζω τον λόγο του ιερού Χρυσοστόμου που τονίζει ότι ΚΑΝΕΙΣ δεν μπορεί να βλάψει εκείνον που ο ίδιος πρώτα δια των αμαρτιών του, δια των προσωπικών του δηλαδή αστοχιών, ρημάζει τον εαυτόν του
    :
    "Τον εαυτόν μη αδικούντα, ΜΗΔΕΙΣ παραβλάψαι, ΔΥΝΑΤΑΙ"

    -Μη σμπρώχνετε, καλέ, μη σμπρώχνετε! που λένε στη Θεσσαλονίκη. Κατανόηση δια της βίας και της ...πρόγκας, ΔΕΝ γίνεται.

    Κατανόηση γίνεται μόνον δια του ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΟΣ της ΑΝΙΔΙΟΤΕΛΟΥΣ , του Θεού ΑΓΑΠΗΣ...
    ;-)


    Θυμίσου τι είπε ο άγιος του Θεού: "Ο Θεός ού πάντας χειροτονεί αλλά δια πάντων ενεργεί..."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Διορθωση στη φράση:"εκείνον που ο ίδιος πρώτα δια των αμαρτιών του, δια των προσωπικών του δηλαδή αστοχιών, ΔΕΝ ΑΔΙΚΕΙ τον εαυτόν του"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Κυπριανός έγραψε:"Δεν χρειάζεται να είναι κανείς ψυχίατρος προκειμένου να βγάλει το συμπέρασμα ότι ο π. Ειρηναίος είναι υπομανιακός. Η ομιλία του και η γενικότερη υπερκινητικότητα το μαρτυρεί, τουλάχιστον, όταν έχει ιατρικές γνώσεις και πείρα ασθενών.

    Είχα έναν (πολλούς) σαν αυτόν, μου παραπονιόταν για πληθώρα συμπτωμάτων, του έκανα όλες τις απαραίτητες εξετάσεις και όταν του είπα ότι είναι φυσιολογικές, εκείνος επέμενε ότι δεν ήταν καλά. Τότε, του πρότεινα να δει και έναν ψυχίατρο, για να μου πεί "δεν πας καλύτερα εσύ" και μου έκλεισε με πάταγο την πόρτα"!!!
    ...............................................................
    ...............................................................
    -Δεν πας καλύτερα εσύ!

    Θεϊκή ατάκα, ασθενούς προς ιατρό..
    ΓΕΛΑΣΑ πολύ, Κυπριανέ μου, σ' ευχαριστώωω!
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. "Τον εαυτόν μη αδικούντα, ΜΗΔΕΙΣ παραβλάψαι, ΔΥΝΑΤΑΙ"

    κχ
    Αμφιβάλλω αν το καταλαβαίνεις αυτό. Όποιος αδικεί τον εαυτό του, αδικεί τον Θεό που τον έπλασε. Και αφού βγάζει το Θεό άδικο "ΠΑΝΤΕΣ παραβλάψαι, ΔΥΝΑΝΤΑΙ"

    Οι άθεοι βγάζουν σκάρτο το Θεό με την επιστημονική "σκαρταδούρα" τους και οι λειτουργοί του Υψίστου παίρνουν τη "σκαρταδούρα", την εμβαπτίζουν (ραντίζουν) με Χριστιανισμό και αποφθέγγονται : Ουδέν πρόβλημα, όλα συμφωνούν με την αγία Γραφή και του πατέρες. Δαρβίνος, μπιγκ-μπανκ (είχαμε και το σωμάτιο) και ότι άλλο προκύψει, μέσα όλα. Ο Θεός δημιουργεί εκ του μηδενός. Και πώς, ύστερα, οι πανεπιστημιακότατοι, οι σοφότατοι, οι ιερότατοι, να μην ταυτίζουν το Θεό με το μηδέν; Μου λές ;

    Ο Θεός δεν δημιουργεί εκ του μηδενός, δημιουργεί εκ του μη είναι. Άλλο το ένα, άλλο το άλλο. Πέρασε όμως η ώρα και σταματώ. Όποιος έχει μυαλό, ας μας δώσει τη διαφορά μεταξύ του μηδενός και του μη είναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Φίλε Κυπριανέ, είσαι ευνοημένος που μπορείς με συνείδηση χριστιανού να έρχεσαι σε επαφή με τον ανθρώπινο πόνο. Συνήθως άνθρωποι που δεν ζουν την αγάπη του Χριστού ασκώντας ιατρικά επαγγέλματα, γίνονται πατερναλιστικοί και ανάλγητοι. Σίγουρα αντιμετωπίζεις πολλά προβλήματα με τους ασθενείς σου, κι άλλοι από αυτούς είναι έτοιμοι να ακούσουν μια αλήθεια που τους αφορά ενώ άλλοι όχι. Ο καθένας βρίσκεται στη πορεία προς τον δικό του Γολγοθά κι αυτό πρέπει να γίνεται σεβαστό και να λαμβάνεται υπόψη με λεπτότητα.
    Όσον αφορά το αν θεραπεύονται οι ασθένειες της ψυχής, να πω ότι υπάρχουν περιπτώσεις ανθρώπων που αν δεν τύχουν επιστημονικής φροντίδας, πάνε χαμένοι στα αζήτητα των φρενοκομείων, στα σκουπίδια των πόλεων μας, στις φυλακές... κι εκεί, το Άγιο Πνεύμα δύσκολα μπορεί να φωτίσει τα σκοτάδια τους. Εμείς οι άνθρωποι έχουμε τις ευθύνες μας γι' αυτά τα ναυάγια. Ας κάνουμε κάτι λοιπόν κι ας σταθούμε δίπλα στους ανθρώπους που δίνουν μια μάχη με τα μέσα της επιστήμης που διαθέτουν.
    parakosmos. blogspot- Eλένη Ραβάνη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. O διάλογος με τσιτάτα είναι εξαιρετικά δύσκολος. Όπως και το να βλέπουμε παντού εχθρούς, όπως και το να μην έχουμε την ικανότητα να μπούμε στην θέση του άλλου. Σε τελική ανάλυση, νομίζω, ότι όλα αυτά είναι δείγματα της μεγάλης αποτυχίας της όλων μας -είτε είμαστε επιστήμονες είτε όχι, είτε είμαστε χριστιανοί είτε όχι- να βγούμε από τα πλαίσια του πανίσχυρου Εγώ, να σπάσουμε το κέλυφος της φιλαυτίας μας και να βρεθούμε στον τόπο του Άλλου. Να κάνουμε πράξη την Αγάπη του Χριστού για την οποία τόσο πολύ μιλάμε. Ναι, μόνο μιλάμε, γιατί το σπάσιμο του κελύφους του πανίσχυρου ΕΓΩ, συνεπάγεται αφόρητο πόνο, σημαίνει αποτυχία, ασθένεια, αρρώστια, σημαίνει να πεθάνεις και ν' αναστηθείς. Να πεθάνεις ως άνθρωπος κι εκεί στην άκρα απόγνωση, εκεί που πλέον έχουν καταρριφθεί όλες οι βεβαιότητες και τα "δίκια" σου, εκεί που έχεις πέσει στο χώμα, να δεχθείς την επίσκεψη του μεγάλου Αλλου. Τότε μπορείς κι εσύ, είσαι πλέον σε θέση να κάνεις πράξη την Αγάπη, γιατί την βίωσες βαθιά.

    Έως θανάτου.

    parakosmos. blogspot - Eλένη Ραβάνη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @parakosmos - EΛΈΝΗ ΡΑΒΑΝΗ

    Λατρεμένος μου μύθος

    (ο πρώτος που έμαθα, στο Δημοτικό)
    ήταν ο μύθος του Άδμητου και της Άλκηστης...

    Επειδή διδάσκει τη ΘΥΣΙΑΣΤΙΚΗ-μέχρι θανάτου, για ΧάρηΤΟΥ ΑΛΛΟΥ- αγάπη...

    Αλλά αυτό θα αποτελέσει το θέμα, άλλης ανάρτησης...
    ;-)
    Ελενη εκ βάθους καρδίας, σ' ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. "Ο Θεός δεν δημιουργεί εκ του μηδενός, δημιουργεί εκ του μη είναι" και σημειώσατε λάθος.

    Ζητώ συγγνώμη " ὁ ἐκ τοῦ μὴ ὄντος εἰς τὸ εἶναι παραγαγὼν τὰ σύμπαντα· ὁ κτίσας τὸν ἄνθρωπον κατ᾿ εἰκόνα σὴν καὶ ὁμοίωσιν"

    Οπότε και ...
    "Άλλο το ένα, άλλο το άλλο. Πέρασε όμως η ώρα και σταματώ. Όποιος έχει μυαλό, ας μας δώσει τη διαφορά μεταξύ του του μη όντος και του μηδενός ".

    Σημαντικό λάθος έκανα, ήταν όμως, βλέπετε, και η ώρα.

    Δεν ξέρω αν αυτό είναι "τσιτάτο", δεν βλέπω πουθενά εχθρούς. σχολιάζω αυτά που διαβάζω και καταθέτω τη γνώμη μου - αν θέλετε άποψη. Δέχομαι τα οποιαδήποτε "αντισχόλια" και απαντώ χωρίς την έπαρση ή αλαζονεία ενός παντογνώστη. Αν άλλοι αυτό το εκλαμβάνουν σαν αυτοεπιβεβαίωση ή κάπως αλλιώς δικαίωμά τους, δεν μπορώ να κάνω τίποτα.

    Σε έναν διάλογο απαιτείται κατάθεση επιχειρημάτων και όχι χαρακτηρισμοί. Στους διαλόγους του Κυρίου με τους "βλαμμένους" εκείνοι του έλεγαν ότι είναι δαιμονισμένος : "νῦν ἐγνώκαμεν ὅτι δαιμόνιον ἔχεις" και αλλού, "οὐ καλῶς λέγομεν ἡμεῖς ὅτι Σαμαρείτης εἶ σὺ καὶ δαιμόνιον ἔχεις;". Άλλοτε πάλι , όταν δεν μπορούσαν να τα βγάλουν πέρα, "ἦραν (οὖν) λίθους ἵνα βάλωσιν ἐπ' αὐτόν".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Κυπριανέ μου
    άργησα να σου απαντήσω στο σχόλιο διότι είχα πάει ημερήσια εκδρομή στην "Παλιαθήνα..." που έλεγε και η γιαγιά του άντρα μου, η κυρα-Πετρού

    ( Αγγελική έλεγαν τη γιαγιά όμως λέγαν Πέτρο τον παππού και πάει! τότε, τα... αρχαία χρόνια, στην Καλαμάτα, το όνομα της γυναίκας εύκολα το ξεχνάγανε... )
    ;-)
    "Ο Θεός δεν δημιουργεί εκ του μηδενός, δημιουργεί εκ του μη είναι" και συμφωνούμε.

    Γράφεις επίσης παρακάτω:"Σε έναν διάλογο απαιτείται κατάθεση επιχειρημάτων και όχι χαρακτηρισμοί."

    και πάλι συμφωνούμε όμως συχνά ΔΕΝ το τηρούμε...αν ανατρέξω στα πρώτα σου σχολιάκια επάνω στη συγκεκριμένη αναρτηση θα δώ ότι τον π. Ειρηναίο Δεληδήμο τον χαρακτήρισες λέγοντας:" Η όλη υπερκινητική παρουσία του π. Ειρηναίου υποδηλώνει ψυχοσύνθεση υπομανιακή, που δεν αφίσταται κατά πολύ της μανιοκατάθλιψης"

    Σε αυτή την περίπτωση έκανες ή δεν έκανες Χαρακτηρισμό των
    ΣΩΨΥΧΩΝ του π. Ειρηναίου;

    Και αν έκανες; άραγε αυτός ο χαρακτηρισμός, θα βοηθούσε σε ένα δικό σου διάλογο με τον π. Ειρηναίο ή με κάποιον που θα συμ-παθούσε τον π. Ειρηναίο;

    ;-)


    γράφεις λοιπόν:"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Υ.Γ. το προηγουμενο σχόλιο, μοιάζει ημιτελές λόγω βιασύνης αλλά δεν είναι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Σ
    αν ανατρέξω στα πρώτα σου σχολιάκια επάνω στη συγκεκριμένη αναρτηση θα δώ ότι τον π. Ειρηναίο Δεληδήμο τον χαρακτήρισες λέγοντας:" Η όλη υπερκινητική παρουσία του π. Ειρηναίου υποδηλώνει ψυχοσύνθεση υπομανιακή, που δεν αφίσταται κατά πολύ της μανιοκατάθλιψης"

    κχ
    Δεν το διάβασες καλά, ή μάλλον το διάβασες ημιτελώς. Το ξαναγράφω :
    " Η όλη υπερκινητική παρουσία του π. Ειρηναίου υποδηλώνει ψυχοσύνθεση υπομανιακή, που δεν αφίσταται κατά πολύ της μανιοκατάθλιψης".

    Πρόκειται για διάγνωση ιατρικής φύσεως, έγραψα άλλωστε προηγουμένως για "ιατρικής φύσεως παρατήρηση", και αυτό καθιστά άκυρο τον οποιονδήποτε αναιτιολόγητο χαρακτηρισμό. Είναι κάτι που δεν μπορεί κανείς να αποκλείσει, όταν προέρχεται από, κατά τεκμήριο, έχοντα ιατρικές γνώσεις.

    Δέχθηκα τις αντιρρήσεις, αλλά και πάλι κατέθεσα αιτιολογημένη απάντηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Επανάληψη
    Ζητώ συγγνώμη " ὁ ἐκ τοῦ μὴ ὄντος εἰς τὸ εἶναι παραγαγὼν τὰ σύμπαντα· ὁ κτίσας τὸν ἄνθρωπον κατ᾿ εἰκόνα σὴν καὶ ὁμοίωσιν " ( Θεία Λειτουργία Ιωάννου Χρυσοστόμου, Μικρά Είσοδος, Ο Ιερεύς πρό του Τρισαγίου Ύμνου ).

    Οπότε και ...
    "Άλλο το ένα, άλλο το άλλο. Πέρασε όμως η ώρα και σταματώ. Όποιος έχει μυαλό, ας μας δώσει τη διαφορά μεταξύ του του μη όντος και του μηδενός ".

    Ιδού η συνέχεια

    " ὁ ἐκ τοῦ μὴ ὄντος εἰς τὸ εἶναι παραγαγὼν τὰ σύμπαντα· ὁ κτίσας τὸν ἄνθρωπον κατ᾿ εἰκόνα σὴν καὶ ὁμοίωσιν"

    Διορθώνω, για να γίνω σαφέστερος σχετικά με το λάθος που έγραψα ( : "Ο Θεός δεν δημιουργεί εκ του μηδενός, δημιουργεί εκ του μη είναι")

    Ο Θεός δεν δημιουργεί εκ του μηδενός, αλλά εκ του μη όντος ( εκ του μη όντος εις το είναι παραγαγών τα σύμπαντα κλπ.). Το "μη ον" δεν είναι το ίδιο με το μηδέν. Αν μπορούσαμε αυτό να το γράψουμε διαφορετικά, η διατύπωση θα είχε ως εξής : Το μη ον (μη είναι) δηλώνει το ανυπόστατο, ενώ το μηδέν είναι μονάδα αριθμητικού, και όχι υπαρξιακού, μεγέθους. Η Μονάς εν Τριάδι, δηλαδή ο τριαδικός ένας Θεός, δεν είναι αριθμητικό μέγεθος, όπως είναι ο θεός των θεοσοφιστών και των ψευδοφιλόσοφων. Είναι μέγεθος απερινόητης Ζωής (είναι), ζωής έμμορφης και υποστατής.

    Το να ισχυρίζεται λοιπόν κάποιος ή κάποιοι τον μηδενισμό της ύπαρξης, αποτελεί βλακεία πρώτου μεγέθους. Διότι από τη θέση του είναι, όπως είμαστε όλοι οι άνθρωποι, δεν μπορείς να κάνεις λόγο για το μηδέν, ταυτίζοντας το μη είναι με το υπαρξιακό τίποτα (μηδέν). Το ανυπόστατο μη είναι δηλώνει αποδοχή θεού ανυπόστατου. Δεν είναι άλλος από τον αρχέκακο διάβολο. Το κακό είναι ανυπόστατο, δεν λένε τα Θρησκευτικά μας βιβλία ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Κυπριανέ μου
    βρικολάκιασα σήμερα (τουτέστιν ξύπνησα από τα άγρια χαράματα-" διότι...ου γαρ έρχεται το γήρας μόνον'που έλεγον και οι αρχαίοι ημών, αλλά φέρνει μαζί του και αϋπνίες )και μια δεν νύσταζα είπα να δω τι λένε οι καλοι φίλοι αυτής της σελίδας.

    Λοιπόν, διαπιστώνω με χαρά ότι εκτός από ιατρός τυγχάνεις και φιλο-σοφος!

    Αν ζούσες μια πεντακοσαριά χρόνια πριν, θα σε έλεγαν και ιατροφιλόσοφον!
    ;-)

    Θα συμβουλευτώ ,λοιπόν, κάποιον φίλο μαθηματικό περί του μηδενός και του "μή είναι" (διότι τα μάλα με ...εβραχυκύκλωσες, χαχα...) και ελπίζω να επανέλθω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Σ
    και ελπίζω να επανέλθω!

    κχ
    Και ελπίζω να επανέλθεις ξύπνια και έξυπνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Είδα φως και μπήκα...
    Αγαπητοί.."μπλογκοδιαλεγόμενοι" μην ταράζεσθε. Και βέβαια είναι διαφορετικό το μηδέν από το μη όν. Το μηδέν όπως εύστοχα γράφει ο ΚΧ είναι αριθμητική-μαθηματική- έννοια και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί ως μή όν. Η ύπαρξη ίσου αριθμού θετικών και αρνητικών φορτίων σε μια επιφάνεια έχει ως αποτέλεσμα το φορτίο της επιφάνειας να είναι μηδέν, το οποίο σημαίνει ότι η επιφάνεια έχει μηδενικό φορτίο. Θα ήταν λάθος να πούμε ότι η επιφάνεια στερείται φορτίου! Έστω και αν λέμε, ότι είναι ηλεκτρικά αφόρτιστη. Θα έπρεπε ακριβολογούντες, να πούμε, ότι έχει μηδενικό φορτίο (ηλεκτρικό). Τα φορτία μιας υλικής επιφάνειας οφείλονται σε συσσώρευση ή σε έλλειμμα ηλεκτρονίων στις αντίστοιχες χημικές ομάδες). Ελπίζω ότι είναι κατανοητό, το ότι, είτε για ομάδες με περίσσεια είτε με έλλειμμα ηλεκτρονίων μιλάμε πάντα μιλάμε για ΥΠΑΡΚΤΕΣ οντότητες. Οι πλέον ειδικοί, καταλαβαίνουμε τι εννοεί κάποιος όταν λέει ότι η επιφάνεια δεν έχει φορτίο...
    Έτσι και στο προκείμενο, αν ο π. ΕΔ αναφέρεται σε μηδέν (δεν το παρατήρησα με τόση προσοχή στο βίντεο), το κάνει μάλλον είτε επειδή δεν το γνωρίζει είτε (το πιθανότερο) επειδή απευθύνεται σε μη ειδικό ακροατήριο το οποίο δεν κάνει διάκριση μεταξύ μηδενός και μη είναι.
    Χαίρω για την ευαισθησία του ΚΧ, αλλά δυστυχώς τέτοιου είδους λεπτότητα σκέψεως και προσοχής, είναι είδος εν ανεπαρκεία και ίσως εν εξαφανίσει!! Καλώς τα επισημαίνει αυτά τα ολισθήματα, διότι η ακρίβεια και η ακεραιότητα του λόγου είναι απαύγασμα της ακριβείας και ακεραιότητας του καθενός μας! Αυτός που νοιάζεται για την ακρίβεια των λόγων νοιάζεται και για την ακρίβεια των όντων!
    Και ένα τελευταίο σχόλιο:Κατά τη γνώμη μου ο "παθολόγος" είναι ο ενασχολούμενος με τους λόγους (τις αιτίες) των παθών (κυρίως του σώματος;) και ουχί αναγκαίως ο εις βάθος γνώστης των. Βέβαια, όσο περισσότερο ασχολείσαι με κάτι, τόσο εγκυρότερη η γνώμη σου, η οποία βέβαια πρέπει να δεχθούμε ότι είναι μόνον γνώμη...
    Η προσπάθεια του π. ΕΔ δεν θα πρέπει να μηδενίζεται ωστόσο, θα ήταν άδικο! Δεν είπε, ότι προσπαθεί να αποδείξει την Δημιουργία του Θεού. Βάζει κάτω τα δεδομένα της σύγχρονης επιστήμης με εκλαϊκευμένο τρόπο και τα βλέπει μέσα από τα μάτια του πιστού. Την εμφάνιση του Κυρίου κεκλεισμένων των θυρών λ.χ. θα μπορούσε να την ιδεί κάποιος ως μια έκφανση του φαινομένου σήραγγος, με την προϋπόθεση της διαφορετικής τιμής για την ταχύτητα του φωτός κάτι που για Αυτόν που όρισε τις τιμές αυτές, θα ήταν δυνατόν να τις μεταβάλλει τοπικά! Αλλά μακραίνει και ίσως μπερδεύεται ο λόγος.
    Έρρωσθε και ειρηνεύετε!
    ΑΚΥΛΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. AΚΥΛΑ περιστεράκι μου,
    εσύ δεν είσαι μαθηματικός, χημικάρα είσαι, πλην ...
    με βοήθησες να καταλάβω -η άσχετη-, με κάλυψες πλήρως μου το έκανες "νιανιά"το επιστημονικό του πράγματος.

    Και συμφωνώ μαζί σου με αυτό που γράφεις για π. Ειρηναίο.

    Ο άνθρωπος, τυγχάνει αξιοπρόσεκτος και εν πολλοίς αξιέπαινος. Και βέβαια, ΔΕΝ γίνεται να αρέσει έκαστος
    εις όλους.
    -Αλίμονο αν σας πουν "μπράβο"όλοι οι άνθρωποι είπε ο Κύριος.

    Ακυλάκι μου
    Ευχαριστώωωωω!
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Σ.
    Σε αυτή την περίπτωση έκανες ή δεν έκανες Χαρακτηρισμό των ΣΩΨΥΧΩΝ του π. Ειρηναίου; Και αν έκανες; άραγε αυτός ο χαρακτηρισμός, θα βοηθούσε σε ένα δικό σου διάλογο με τον π. Ειρηναίο ή με κάποιον που θα συμ-παθούσε τον π. Ειρηναίο;

    κχ
    Ο διάλογος επί χάρτου (ψηφιακού) δεν είναι όπως ένας διάλογος δια ζώσης. Αν τον είχα απέναντί μου, θα του απαντούσα για όλη αυτή την περισπούδαστη φλυαρία, δηλαδή, ότι η Αγία Γραφή συμφωνεί με τα νέα δεδομένα της - αιρετικά κινούμενης και απόλυτα από σιωνιστές ελεγχόμενης - σημερινής επιστήμης. Δεν θα υπήρχε ουδείς λόγος να προβώ σε χαρακτηρισμούς.

    Στο α΄ Κεφάλαιο της Γένεσης ο άγιος Θεός ποιεί δια λόγου (είπε και εγένετο), στο β΄ Κεφάλαιο, και ειδικά για τη δημιουργία του ανθρώπου, η Βιβλική διήγηση μας δίνει λεπτομερώς πως ο Θεός έπλασε τον άνθρωπο. Για το πως δημιουργήθηκε το Σύμπαν, αναλυτικά, δεν γίνεται ουδείς λόγος.

    Οι επιστήμονες ψάχνουν να το βρουν και μέσω αυτού, να αποδείξουν ότι όλα είναι ένα καλό παραμυθάκι. Από την άλλη, οι θρησκευόμενοι επιστήμονες, που αυτοί έθεσαν τις αιρετικές βάσεις έρευνας του επιστητού, τα βρήκαν "μπαστούνια", όπως λέμε. Τι θα μπορούσαν λοιπόν να κάνουν, όταν η πίστη στην επιστήμη διεκδικεί τα σκήπτρα από την αιρετική πίστη ; Τι θα μπορούσαν να πουν, όταν ο εκατόνταρχος λέει στον Κύριο : Δεν είμαι άξιος να σε δεχτώ σπίτι μου, μόνο πες ένα λόγο και θα γιατρευτεί το παιδί μου ; Τα κόβουν από εδώ, τα ράβουν από εκεί και "ω, τι θαύμα μπαμπά !", η Αγία Γραφή συμφωνεί με την επιστήμη !! Δαρβίνος, μπιγκ μπανκ, διάσπαση ατόμου και τώρα σωμάτιο Higgs, όλα μέσα, λες και ο Θεός μας ζητά να πιστέψουμε πώς τα ψάρια έβγαλαν φτερά και πέταξαν, το πώς "εἶπεν ὁ Θεός· γενηθήτω φῶς· καὶ ἐγένετο φῶς" και πολλά άλλα. Ήταν, μήπως, αυτό το "πώς" η μεγάλη έκρηξη και θα πρέπει σε αυτό να πιστέψουμε ; Δεν μας αρκεί το "εἶπεν καὶ ἐγένετο" ;

    Δεν λέω, βέβαια, όχι στην επιστήμη, αλλά επιστήμη χωριζομένη Θεολογίας (παρένθεση, σήμερα έχουμε πολλές θεολογίες, κάποιο μίγμα από αυτές έχει ο π. Ειρηναίος) κακουργία εστί. Η σημερινή επιστήμη ασκείται βάσει των επενδύσεων και διάβαζε, Χρηματηστήριο και Τράπεζες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Ευχαριστώ τον ΑΚΥΛΑ για όσα συμπληρωματικά και επεξηγηματικά έγραψε. Μόνο μια μικρή παρένθεση από εμένα στο "Η προσπάθεια του π. ΕΔ δεν θα πρέπει να μηδενίζεται".

    Δεν προσπαθώ να ακυρώσω την προσπάθεια του π. Ειρηναίου. Απλά θέλω να επισημάνω ότι δεν κινείται μέσα σε Ορθόδοξα πλαίσια. Το σημείωσε άλλωστε και ο ίδιος λέγοντας (περίπου) ότι στην απολογητική μας κατά των άθεων, δεν μπορούμε οι Χριστιανοί να κάνουμε διακρίσεις σχετικά με το Δόγμα στο οποίο ανήκουμε και πιστεύουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Kυπριανέ μου
    έγραψες για π. Ειρηναίο: "Το σημείωσε άλλωστε και ο ίδιος λέγοντας (περίπου) ότι στην απολογητική μας κατά των άθεων, δεν μπορούμε οι Χριστιανοί να κάνουμε διακρίσεις σχετικά με το Δόγμα στο οποίο ανήκουμε και πιστεύουμε"

    .............το είπε αυτό; Αν το είπε πραγματικά ακούγεται ως λάθος.

    Δεν το θυμάμαι πραγματικά!

    Και πάλι όμως, θα χρειαζόταν εκεί που το είπε, κάποιος στην συνέντευξη να τον σταματήσει και να τον ρωτήσει π ώ ς ακριβώς το εννοούσε αυτό που έλεγε...ίσως σε κάποιο άλλο βίντεο, μας λύσει τις απορίες μας...

    ;-)

    Εσύ, πάντως καλά κάνεις και είσαι σχολαστικός γιατρός στις εξετάσεις σου. Αρκεί να μη τον πεθαίνεις στον πόνο τον έρμο τον ασθενή.
    ;-)
    Και να με διορθώνεις σε ό,τι δεν καταλαβαίνω.
    Σ' ευχαριστώ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν ξανακούσεις το βίντεο που παρέθεσες, θα δεις ότι σε κάποιο σημείο - δεν συγκράτησα το χρόνο - της ομιλίας το λέει.

      "Και να με διορθώνεις σε ό,τι δεν καταλαβαίνω."

      Να κάνεις κι εσύ το ίδιο, αν και προσπαθώ να καταλαβαίνω αυτά που γράφω. Ίσως, δεν το επιτυγχάνω πάντα, λέω, δεν ξέρω.

      Διαγραφή
    2. Τέτοιον ενθουσιασμό για την μετάδοση της γνώσης, ομολογώ πως δε θυμάμαι να έχω συναντήσει ουδέποτε στη ζωή μου σε κανέναν από τους καθηγητές μου, αλλά και γενικότερα από κανέναν άλλο, καλή μου Σαλογραία.

      Είδα το βίντεο κι ομολογουμένως ένοιωσα το άγχος και την αγωνία του ανθρώπου να προλάβει να τα πει όλα. (Άτιμη ενσυναίσθηση.) Βεβαίως βεβαίως, υποψιάζομαι ότι για να προλάβει να πει αυτά που ήθελε ο π. Δεληδήμος, δεν του έφταναν ούτε τρεις ώρες, πόσο μάλλον μία.

      Επίσης, πολλές φορές γέλασα με ένα γέλιο τρανταχτό, που σε ήσυχη βραδιά του Αυγούστου, κινδυνεύεις να βρεθείς κεκοσμημένος πλείστων τινών κοσμητικών επιθέτων, ειδικά στο κλεινόν άστυ. Δόξα το Θεό, δε μένω εκεί. Εδώ που μένω, φροντίζουν τα σκυλιά των φιλόζωων να καλύπτουν με τα αλυχτίσματά τους ολονυχτίς πολλαπλασίως τυχόν εκρήξεις γέλωτος από μέρους μου. Δόξα το Θεό. Δόξα το Θεό για τις ωτασπίδες, είπα; Δεν είπα. Ε, το λέω! Βγήκα όμως εκτός θέματος, όπως μου είχε πει κι η αξιαγάπητη φιλόλογός μου (ο Θεός να σε φυλάει), όταν μου επέστρεψε την έκθεσή μου στην τρίτη Λυκείου με θέμα την Δημοκρατία. Άχρι του νυν βέβαια (που θα 'λεγες κι εσύ καλή μου Σαλογραία), καθόλου δεν πιστεύω ότι βγήκα εκτός θέματος. Απλώς τότε έμαθα ότι έκθεση είναι, να σου γράφω αυτό που θέλεις να διαβάσεις. Υποψιάζομαι δε, πως ακριβώς αυτή η συνειδητοποίηση μου τότε, μου χάρισε στις πανελλαδικές εκείνο το μονάκριβό μου 17άρι. Προς δε εκείνους που τυχόν σπεύσουν να σκεφτούν ότι ήμουν καλός μαθητής, πληροφορώ ότι στα υπόλοιπα μαθήματα "πάτωσα" ο στούρνος.

      Τον π. Δεληδήμο τον είχα πρωτοδεί πρόσφατα σε κάποιο άλλο βίντεο στο διαδίκτυο και ομολογώ μου άρεσε πολύ το χιούμορ του. Περί της θεολογικής κι επιστημονικής εγκυρότητας των όσων λέει, δεν έχω να πω κάτι, εγώ από υπολογιστές ξέρω. Ούτε περί των ορίων των ψυχοσωματικών παραμέτρων και κατά πόσο τα υπερβαίνει αυτά ο παππούλης μπορώ να ομιλήσω. Οι ειδήμονες γνωρίζουν καλύτερα επ΄ αυτών. Αυτό που ξέρω απλά, ορθά-κοφτά είναι, ότι πολύ τον συμπαθώ. Κι ας λένε 29 κατασκευαστές πλυντηρίων ότι συνιστούν γνωστό απορρυπαντικό, εγώ τον π. Δεληδήμο και πάλι θα διαλέξω για να μου καθαρίσει τυχόν λεκέδες σκοτούρας κι εγνοιών.

      Τέλος, μόνο εμένα μου θυμίζει πολύ ο παππούλης τον μακαρίτη τον Ντίνο Ηλιόπουλο; Ειδικά εκεί στο 45:12 με εκείνο το "ααα ααα ααααααα", φτυστός βρε παιδί μου!

      Ήλος

      Διαγραφή
  31. Χρυσέ μου, νεαρέ Ήλε
    τι νόστιμο κατεβατούλι, μου έστειλες.
    Μου έφτιαξες την διάθεση πάλι!
    ;-)

    Νομίζω ότι και γω συμπαθώ τον π. Ειρηναίο διότι μου θυμίζει καλόκαρδο ξωτικό του δάσους, ( ξεπετάγονταν χαρωπά μέσα από τα δέντρα) όπως διαβάζαμε στα παραμύθια όταν ήμασταν μικροί!
    ;-)
    Ίσως θυμίζει και σ'μένα το ντελικάτο χιούμορ του Ντίνου Ηλιόπουλου (ήταν νομίζω ο μόνος κωμικός που ιδιαίτερα συμπαθούσα για την γνήσια σεμνότητά του στις μαυρόασπρες ταινίες του ελληνικού σινεμά που συνήθως ΔΕΝ έβλεπα- ούτε και αντέχω να δω ακόμη, επειδή τις θεωρούσα άθλιες, τις περισσότερες και διδάσκουσες, ψεύδη, παγαποντιές και αθλιότητες κάθε είδους..)

    Το άλλο που μου αρέσει στον π. Ειρηναίο είναι το ύφος του που ΔΕΝ παριστάνει τίποτα.

    Είναι σπουδαίο να βρεις ρασοφόρου που ΔΕΝ επιθυμεί να παριστάνει τον σπουδαίο, τον άγιο κλπ κλπ σήμερα...

    Εντάξει. Δυο βίντεα έχω δει όλα κι όλα με την μορφή του.

    ΔΕΝ έχω ολοκληρωμένη άποψη. Θα το εξηγήσω , ωστόσο, για όσους δεν έχουν καταλάβει:

    Σε αυτή την απλή σελιδούλα μου δεν υπάρχει κατάλογος με απαγορευμένα βιβλία ούτε με απαγορευμένες μορφές.

    Αν κάποιος πεί , ή γράψει κάτι ενδιαφέρον για μένα, το ανεβάζω και δεν κοιτάζω αν είναι από τους δικούς μου , ή από τους "άλλους ".

    Στη ζωή μου έχω λάβει μεγάλη ωφέλεια από ΟΛΑ τα λουλούδια.
    Ακόμη και από άνθη γαϊδουράγκαθων.
    ;-)

    Με εννοείς Ήλε, πιστέ φίλε αυτής της σελιδούλας;
    Με εννοείς. Εχω τη βεβαιότητα.
    ;-)
    Και σ' ευχαριστώ που πάντα με παρηγηρείς και με εμψυχώνεις.
    Είμαι υπόχρεη στην ευγένειά σου.

    Να μου είσαι πάντα καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Αντί σχολίου αντιγραφή :

    Είδα το βίντεο κι ομολογουμένως ένοιωσα το άγχος και την αγωνία του ανθρώπου να προλάβει να τα πει όλα. (Άτιμη ενσυναίσθηση.) Βεβαίως βεβαίως, υποψιάζομαι ότι για να προλάβει να πει αυτά που ήθελε ο π. Δεληδήμος, δεν του έφταναν ούτε τρεις ώρες, πόσο μάλλον μία. Επίσης, πολλές φορές γέλασα με ένα γέλιο τρανταχτό, που σε ήσυχη βραδιά του Αυγούστου, κινδυνεύεις να βρεθείς κεκοσμημένος πλείστων τινών κοσμητικών επιθέτων ... Περί της θεολογικής κι επιστημονικής εγκυρότητας των όσων λέει, δεν έχω να πω κάτι, εγώ από υπολογιστές ξέρω. Ούτε περί των ορίων των ψυχοσωματικών παραμέτρων και κατά πόσο τα υπερβαίνει αυτά ο παππούλης μπορώ να ομιλήσω. Οι ειδήμονες γνωρίζουν καλύτερα επ΄ αυτών. Αυτό που ξέρω απλά, ορθά-κοφτά είναι, ότι πολύ τον συμπαθώ. Κι ας λένε 29 κατασκευαστές πλυντηρίων ότι συνιστούν γνωστό απορρυπαντικό, εγώ τον π. Δεληδήμο και πάλι θα διαλέξω για να μου καθαρίσει τυχόν λεκέδες σκοτούρας κι εγνοιών.

    Τέλος, μόνο εμένα μου θυμίζει πολύ ο παππούλης τον μακαρίτη τον Ντίνο Ηλιόπουλο;

    κχ
    Όχι, όχι, τον θύμισε και σε μένα. Ήταν και η φωνούλα, βλέπεις. Με λίγο αδυνατούλικο πρόσωπο, διαφορετικά γυαλάκια και χωρίς την ατημέλητη γενειάδα με τα μαλλιά, φτυστός.

    - Πω, πω, κακεντρέχεια, θα έλεγε ο σοβαρά σκεπτόμενος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Όποιος αισθάνεται μετρίως επαρκής σε θεολογικές γνώσεις και επιθυμεί να δοκιμάσει τις αντοχές του, σχετικά με τα αεροκοσκινίσματα του π. Ειρηναίου, ας ακούσει και δει το βίντεο "Θρησκεία και Χριστιανισμός". Όλοι οι θρήσκοι βγαίνουν άχρηστοι, επειδή ο χριστιανισμός (κατά π. Ειρηναίο) είναι κατά βάσιν "διαρκής επανάσταση".

    Καημένε Τρότσκι, άδικα σε φάγανε, ας γίνουμε όλοι αντιεξουσιαστές και αναρχοαυτόνομοι.

    33 Εἰσῆλθεν οὖν εἰς τὸ πραιτώριον πάλιν ὁ Πιλᾶτος καὶ ἐφώνησε τὸν Ἰησοῦν καὶ εἶπεν αὐτῷ· Σὺ εἶ ὁ βασιλεὺς τῶν Ἰουδαίων; 34 ἀπεκρίθη αὐτῷ ὁ Ἰησοῦς· Ἀφ' ἑαυτοῦ σὺ τοῦτο λέγεις ἢ ἄλλοι σοι εἶπον περὶ ἐμοῦ; 35 ἀπεκρίθη ὁ Πιλᾶτος· Μήτι ἐγὼ Ἰουδαῖός εἰμι; τὸ ἔθνος τὸ σὸν καὶ οἱ ἀρχιερεῖς παρέδωκάν σε ἐμοί· τί ἐποίησας; 36 ἀπεκρίθη Ἰησοῦς· Ἡ βασιλεία ἡ ἐμὴ οὐκ ἔστιν ἐκ τοῦ κόσμου τούτου· εἰ ἐκ τοῦ κόσμου τούτου ἦν ἡ βασιλεία ἡ ἐμή, οἱ ὑπηρέται ἄν οἱ ἐμοὶ ἠγωνίζοντο, ἵνα μὴ παραδοθῶ τοῖς Ἰουδαίοις· νῦν δὲ ἡ βασιλεία ἡ ἐμὴ οὐκ ἔστιν ἐντεῦθεν.

    νῦν δὲ ἡ βασιλεία ἡ ἐμὴ οὐκ ἔστιν ἐντεῦθεν. Δεν το διάβασε ποτέ αυτό ο ευλογημένος ; Ήταν ανάγκη να μείνει στη στρατευμένη θεολογία (και ιεροσύνη) των παπικών, τότε που κινδύνευαν να χάσουν τη Λατινική Αμερική (Τσε Γκεβάρα) από τους Μαρξιστές ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Cummule φίλτατε, τι εννοείς; για δώσε λεπτομέρειες.
    Εννοείς ότι ο π. Ειρηναίς, έφυγε από αυτό τον κόσμο των απατηλών φαινομένων και πάει να συναντήσει το Δεσπότη που αγάπησε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Άβε κόσμε,
    Είδα κι εγώ το οπτικοακουστικό του π. ΕΔ και ομολογώ πως ενθουσιάστηκα. Έκανα μια γρήγορη αναζήτηση στον γούγλη ώστε να βρω κάποιο βιογραφικό για τον π. ΕΔ και για το τι έχει σπουδάσει. Με εκπλήσσει ευχάριστα θα έλεγα το ότι έχει σπουδάσει θεολογία και όχι θετικές επιστήμες αν και είναι εμφανής η κλίση και η κλήση που έχει προς αυτές. Στην αναζήτησή μου λοιπόν σκάλωσα σε αυτό το μπλόγκ και ομολογώ ότι βρήκα ενδιαφέρουσα την συζήτησή σας. Αν και χρονολογικά αργοπορημένος, σκέφτηκα να καταθέσω κι εγώ την άποψή μου για να συμμετάσχω κι εγώ στο ταξίδι της αναζήτησης.

    Προσωπικά λοιπόν υποστηρίζω, κάτι που νομίζω και άλλοι το κάνουν αλλά δεν έχει τύχει να τους γνωρίσω, ότι ο Θεός δεν υπάρχει. Είναι διάφορο από το "δεν υπάρχει Θεός". Ο Θεός δεν υπάρχει διότι δεν είναι πεπερασμένος. Δεν έχει αρχή και τέλος δηλαδή. Ο Θεός Είναι. Αυτό σημαίνει (για μένα) και το "Ο Ων". Αυτός που είναι δηλαδή και όχι αυτός που υπάρχει. Είναι σχήμα οξύμωρο βέβαια να προσπαθούμε να καταλάβουμε τις ενέργειες του Θεού διότι το πεπερασμένο δεν μπορεί να αντιληφθεί το "αεί".
    Όσον αφορά τον (αγαπημένο) αριθμό μηδέν, η λέξη μηδέν παράγεται από την σύνθεση του "μηδέ έν" που κυριολεκτικά θα πει ούτε ένα, δηλαδή λιγότερο της μονάδας. Δε σημαίνει όμως τίποτα. Και αυτό μπορούμε να το συμπεράνουμε ίσως από το γεγονός ότι ο αριθμός 0 πίσω από κάποιο ακέραιο αριθμό έχει προσθετική αξία και όχι αφαιρετική αλλά ούτε και επιφέρει το τίποτα. Σαν αριθμός θεωρείται άρτιος, και ο λόγος της ύπαρξής του είναι για να περιγράψει το "υπάρχον κενό". Δηλαδή, αν θες να ακριβολογήσεις δίνοντας μια ημερολογιακή περιγραφή, θα πεις 2 χρόνια 0 μήνες 27 ημέρες. Το μηδέν δε σημαίνει λοιπόν τίποτα αλλά κάτι λιγότερο της μονάδας. Ακόμα και στο δυαδικό σύστημα των υπολογιστών εξυπηρετεί στο ότι είναι διάφορο του τίποτα και λιγότερο της μονάδας, ειδάλλως ο υπολογιστής ως μονάδα λογικής επεξεργασίας δεδομένων σε σειρά, δεν θα είχε τη δυνατότητα να επεξεργαστεί το τίποτα οπότε δεν θα είχαμε σήμερα υπολογιστές, διαδίκτυο κτλ.
    Με βάση λοιπόν την ανάλυση περί του μηδενός, μπορούμε να βγάλουμε το συμπέρασμα ότι ο Θεός μπορεί όντως να έχει δημιουργήσει το κόσμο από το μηδέν αφού το μηδέν δε σημαίνει τίποτα αλλά κάτι λιγότερο από τη μονάδα. Αντιθέτως το "εκ του μη είναι" είναι λάθος διότι σημαίνει από το τίποτα. Αυτό όμως δεν ισχύει διότι όπως λέει το σωστό " εκ του μη όντως" δηλαδή από αυτό που δεν είναι ολοκληρωμένο.

    Σχετικά με τη λέξη παθολόγος, προέρχεται από την πάθηση και το λόγο, δηλαδή ο παθολόγος είναι αυτός που ασχολείται με την πάθηση του σώματος, η οποία πάθηση είναι αποτέλεσμα από το πάθος της ψυχής. Για παράδειγμα, το ψυχικό πάθος της λαιμαργίας επιφέρει την σωματική πάθηση της παχυσαρκίας. Το πάθος του εγωισμού έχει ως αποτέλεσμα την ρίψη του "θεϊκού προσώπου" και την ανάγκη για ικανοποίηση του εγώ. Αυτό το είδαμε και στην πτώση του Εωσφόρου που ενώ δημιουργήθηκε από Θεό με αγάπη και από αγάπη, η αλαζονεία του τον μετέτρεψε σε δαίμονα να βασανίζεται αιώνια. Ότι παθαίνουμε κι εμείς. Αυτό φυσικά μας επιτρέπει να καταλάβουμε ότι το κακό δεν δημιουργήθηκε, αλλά ήταν αποτέλεσμα (πάθηση) του εγωισμού (πάθος). Τα 7 ενεργειακά σημεία στο ραβδί του Ερμή αλλά και στον Ινδικό ενεργειακό χάρτη του σώματος Τσάκρα δηλώνουν ποια σημεία του σώματος υποφέρουν από τα πάθη της ψυχής. Ο παθολόγος λοιπόν δεν ασχολείται με την πηγή του προβλήματος (την πάθηση) αλλά με το πρόβλημα (αποτέλεσμα της πάθησης) που είναι το πάθος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Παραθέτω και το δεύτερο κομμάτι του σχολίου αφού λόγω περιορισμού χαρακτήρων δεν έγινε το κείμενο δεκτό ολόκληρο. Βέβαια είναι περισσότερο σε μέγεθος πονήματος παρά σχολίου αλλά τα θέματα πολλά.
    ---------------------------------------
    Ότι αδυνατούμε να καταλάβουμε, επειδή μας φέρνει σε αμηχανία λόγω της απειρίας μας και έλλειψης γνώσεως στο πως να αντιμετωπίσουμε το άγνωστο, βάζουμε ταμπέλες για να καθησυχάσουμε το αίσθημα του φόβου στο υποσυνείδητο.
    Όταν ανοίξουμε τα μάτια της καρδιάς και κλείσουμε τα μάτια του σώματος τότε θα δούμε την ομορφιά του άλλου και θα κατανοήσουμε τις ανησυχίες του.
    Ο π. ΕΔ είναι γλυκύτατος και από την υπέρμετρη αγάπη του για τις επιστήμες ("αεί ο Θεός γεωμετρεί") και την αλήθεια που κρύβουν για τον Θεό, από την αγωνία του να μοιραστεί την γνώση αυτή με τον υπόλοιπο κόσμο που δυστυχώς ασχολείται με την διασκέδαση παρά με τη γνώση, δημιουργούν μια υπέρμετρη κινητικότητα που εσφαλμένα μπορεί να χαρακτηριστεί ως κάποιο ψυχολογικό πάθος. Αν όμως κάποιος παρατηρήσει με προσοχή την συζήτηση, θα είναι σε θέση να καταλάβει πως η σειρά και η τάξη των θεμάτων που έχει δηλώνουν άνθρωπο ευφυή, και παρόλο που ο δημοσιογράφος τον αποσπά κάνοντάς του ερωτήματα πριν τον αφήσει να ολοκληρώσει την απάντησή του, ο π ΕΔ δεν χάνει τον ειρμό της σκέψης του, επαναφέρει το δημοσιογράφο στη συζήτηση και αφού ολοκληρώσει (όσο του επιτρέπει ο χρόνος) είναι σε θέση να απαντήσει και στο άλλο ερώτημα. Αυτή η τάξη δεν υπάρχει σε διαταραγμένους ανθρώπους.
    Η διαφορά του θρήσκου με τον πιστό είναι ότι ο πιστός δε βάζει το Θεό σε πλαίσιο ενώ ο θρήσκος τον φέρνει στα μέτρα του και δεν δέχεται το λάθος. Όπως πολύ σωστά είπε ο π. ΕΔ άλλο άγιος άλλο αλάνθαστος. Και άγιοι κάναν λάθη. Οι θρήσκοι/θρησκόληπτοι κοιτάζουν στο καθρέφτη και σαν τα βαμπίρ δε βλέπουν την αντανάκλασή τους αλλά όλους τους άλλους που ακόμα είναι ζωντανοί και κυνηγάν να τους πιούν το αίμα.
    Αυτό που αδυνατούμε να καταλάβουμε είναι ότι ο Θεός δεν είναι ηθικός (και μάλιστα στα πλαίσια τα ανθρώπινα). Το να είσαι ηθικός σημαίνει ότι έχεις περιορισμούς και πλαίσια. Ο Θεός δε βάζει κανέναν σε πλαίσιο. Ο Θεός είναι καλός και τους περιμένει όλους. Δε κάνει διακρίσεις και η σχέση μαζί του είναι απελευθερωτική και όχι δεσμευτική.
    Καλό ταξίδι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. @Blue Lord

    Ευχαριστούμε θερμά για την επίσκεψη και την τοποθέτηση.

    Μένω (λόγω έλλειψης χρόνου αυτή τη στιγμή)
    στην τελευταία σου παράγραφο όπου γράφεις άγνωστε (ή και γνωστέ; )περαστικέ φίλε:

    "Αυτό που αδυνατούμε να καταλάβουμε είναι ότι ο Θεός δεν είναι ηθικός (και μάλιστα στα πλαίσια τα ανθρώπινα). Το να είσαι ηθικός σημαίνει ότι έχεις περιορισμούς και πλαίσια. Ο Θεός δε βάζει κανέναν σε πλαίσιο. Ο Θεός είναι καλός και τους περιμένει όλους. Δε κάνει διακρίσεις και η σχέση μαζί του είναι απελευθερωτική και όχι δεσμευτική"

    και θα σχολιάσω ότι μου θύμισες έναν λόγο του Αββά Ισαάκ που με άλλα λόγια αναφέρει ακριβώς το ίδιο.

    Το γεγονός ότι ο Θεός δεν μπαίνει σε κουτάκια θεωρητικών κατατάξεων, και βρίσκεται πάνω από το καλό και το κακό των ανθρώπων, δεν αίρει την επιτακτική αναγκη της εφαρμογής των Εντολών του, από τη μεριά τη δική μας.

    Οι θνητοι και πεπερασμένοι δεν μπορούμε να μιμηθούμε το Θεό στο εύρος και στο βάθος της Πανταχού Παρουσίας και Σοφίας και Δυνάμεώς Του, και είναι ασφαλές για την αδυναμία μας, η με πάσα ταπείνωση και αγάπη Εφαρμογή των Εντολών Του, στα Όρια του Αμπελώνα της Αγίας Εκκλησίας του.

    Και πάλι ευχαριστώ εκ καρδίας για την προσφορά των σκέψεων, φίλτατε.

    Μια πολύ καλή ημέρα να έχεις, εύχομαι..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Χαίρετε και πάλι,
    Ξαναγύρισα. Από ότι φαίνεται είναι καλή η παρέα σας. Ίσως να ευθύνεται ο θερμός χαιρετισμός. Ευχαριστώ.

    Δεν έχω διαβάσει Αββα Ισάακ, αλλά ο Λόγος του Αγίου Πνεύματος είναι διαχρονικός μέσα από τους ανά τους αιώνες παραλείπτες Του. Οπότε, αν και λιγοστά αυτά που διάβασα, σίγουρα από κάπου το αποκόμισα.

    "΄Αγιοι γίνεσθε, ό,τι εγώ άγιος ειμί" . Αυτό συμβούλεψε ο Χριστός. Δεν είπε γίνετε αλάνθαστοι. Γίνεται Άγιοι. Και μας είπε και πως. "ακολούθει μοι".

    Η εφαρμογή των εντολών Του είναι όντως επιτακτική ανάγκη λοιπόν. Η επιβολή όμως όχι. Η πράξη τους παράδειγμα. Η εκφοβιστική διδαχή όχι. Ο δε λόγος του Χριστού απευθύνεται στον καθένα μας προσωπικά και εσωτερικά αλλά αυτό δε σημαίνει ότι η εφαρμογή του Λόγου Του είναι ποσοτικά και ποιοτικά ίδια από τον καθένα μας προς Αυτόν. Κανένα λουλούδι δεν είναι όμοιο στο κήπο του Θεού.
    Ο κατηχητικός λόγος του Ιωάννη του Χρυσόστομου μας λέει

    "...Και την πράξη τιμά ( ο Κύριος), και την πρόθεση επαινεί. Εισέλθετε λοιπόν όλοι στη χαρά του Κυρίου μας. Και οι πρώτοι και οι δεύτεροι λάβετε την αμοιβή σας. ..."

    Όταν εμείς ως άνθρωποι δημιουργήσουμε κάτι το αγαπάμε και το προστατεύουμε (εκτός ειδικών συνθηκών). Πόσο μάλλον ο Θεός....

    Καλή και σε σας ημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. @Blue Lord
    Υπέροχο σχόλιο.

    Προσυπογράφω και ευχαριστώ
    και να περνάς αγαπητέ να τα λέμε.

    Καλό Σαββατοκύριακο εύχομαι..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. "΄Αγιοι γίνεσθε, ό,τι εγώ άγιος ειμί" . Αυτό συμβούλεψε ο Χριστός. Δεν είπε γίνετε αλάνθαστοι. Γίνεται Άγιοι. Και μας είπε και πως. "ακολούθει μοι".

    kx
    Ο Κύριος είπε : 48 ῎Εσεσθε οὖν ὑμεῖς τέλειοι, ὥσπερ ὁ πατὴρ ὑμῶν ὁ ἐν τοῖς οὐρανοῖς τέλειός ἐστιν.(Μτ. ε¨ ). Είπε : 36 Γίνεσθε οὖν οἰκτίρμονες, καθὼς καὶ ὁ πατὴρ ὑμῶν οἰκτίρμων ἐστί. (Λκ.ς¨) Παραλείπω άλλα.
    Στις Καθολικές Επιστολές : 4 ἡ δὲ ὑπομονὴ ἔργον τέλειον ἐχέτω, ἵνα ἦτε τέλειοι καὶ ὁλόκληροι, ἐν μηδενὶ λειπόμενοι.(Ικ. α΄) , όπως και το : 15 ἀλλὰ κατὰ τὸν καλέσαντα ὑμᾶς ἅγιον καὶ αὐτοὶ ἅγιοι ἐν πάσῃ ἀναστροφῇ γενήθητε, 16 διότι γέγραπται· ἅγιοι γίνεσθε, ὅτι ἐγὼ ἅγιός εἰμι. Το 16 ἅγιοι γίνεσθε, ὅτι ἐγὼ ἅγιός εἰμι.παραπέμπει στο Λευιτικό κ΄ 7 της Π. Διαθήκης.

    Τα γράφω αυτά για να γίνει ευκρινέστερο τι σημαίνει το "άγιος" και το "τέλειος" και να τονίσω ότι ουδέποτε, κανείς από τους έχοντας γνώση ευλαβείς πιστούς Χριστιανούς, δεν λέει ότι είναι αλάνθαστος, ή ισχυρίζεται ότι είναι αλάνθαστος. Πάντες, όσοι αξιώθηκαν και αναγνωρίστηκαν από την Εκκλησία ως άγιοι, είναι όλοι "κατά την Χάριν" άγιοι. Ακόμη και αυτή η ένωσή μας με τον Σωτήρα και Κύριο Ιησού Χριστό, αν κάποιος την αξιωθεί, κατά Χάριν δίδεται και γίνεται.

    " ( ... ) ὅπως ἂν δικαιωθῇς ἐν τοῖς λόγοις σου, καὶ νικήσῃς ἐν τῷ κρίνεσθαί σε", "( ... ) ὅτι οὐ δικαιωθήσεται ἐνώπιόν σου πᾶς ζῶν". Ουδείς άξιος.

    Αλάνθαστες είναι μόνον Σύνοδοι Οικουμενικές, έστω και αν κάποιες, λόγω Σχίσματος, δεν έχουν ακόμη αναγνωριστεί. Το τελευταίο δεν αφορά σε κακόφημες συνόδους προ και μετά το Σχίσμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Κυπριανέ μου
    πράγματι, άλλο καλός άνθρωπος, άλλο καλός χριστιανός και άλλο Άγιος. Τους Αγίους τους αποκαλύπτει ο ίδιος ο Θεός στην Ορθόδοξη Εκκλησία με διάφορους τρόπους με κυρίαρχο την Ορθή Ομολογία και μετά τον βίο τον πλήρη χάριτος. Αυτός ο βίος εκδηλώνεται και με ιάσεις και με χαρίσματα προόρασης, διόρασης, προφητείας δια των ευχών του Αγίου, στις ζωές των ανθρώπων...
    Πολλά θα μπορούσαμε να πούμε...αλλά ας το αφήσουμε για άλλη φορά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή