Τρίτη 19 Αυγούστου 2014

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗΝ ΕΝΔΟΞΗ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΚΑΙ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΣΩΤΗΡΟΣ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ




..Μέσα σὲ μιὰ Ἐκκλησία ἡ διακόσμηση δὲν εἶναι ἕνα μάζευμα
ἀπὸ διάφορες Εἰκόνες, ἀλλὰ συγκροτεῖ, κατὰ ἕναν τρόπο,
μιὰ γενικὴ εἰκόνα τῆς Ἐκκλησίας, κι ἡ Λειτουργία, ἤγουν
«ἡ κοινὴ πρᾶξις», συγκεντρώνει τὴ σύνοδο τῶν Ἁγίων,
ποὺ εἶναι ζωγραφισμένοι, καὶ τῶν πιστῶν.
Οἱ Ἅγιοι εἶναι γυρισμένοι πρὸς τὸ μέρος τῶν δεομένων
καὶ μαζὶ πρὸς τὸν Κύριον, εἰσακούοντες τὶς παρακλήσεις
τῶν πιστῶν καὶ μεσιτεύοντες πρὸς τὸν Θεόν.

Σήμερα παύσαμε νὰ καταλαβαίνουμε
 τὴ μεσιτεία
ποὺ μᾶς προσφέρει ἡ Εἰκόνα, 
ἐπειδὴ χάσαμε τὸ κλειδὶ τῆς γλώσσας 
μὲ τὴν ὁποία μιλᾶ ἡ Εἰκόνα.
Αὐτὸ τὸ κλειδὶ εἶναι ἡ συγκεκριμένη καὶ ζωντανὴ ἔννοια
τῆς Μεταμορφώσεως, ποὺ ἀποτελεῖ τὴν κεντρικὴ ἰδέα
τῆς Χριστιανικῆς διδασκαλίας.


Ὅπως ἔλεγε ἕνας παλαιὸς Ρῶσσος Ἐπίσκοπος τοῦ ιθ΄ αἰῶνος,
ὁ Ἅγιος Ἰγνάτιος Μπρανχανίνωφ, 
«καὶ ἡ γνῶσις ἀκόμα
πὼς τὸ ἀνθρώπινο σῶμα ἔχει τὴν ἱκανότητα νὰ ἁγιασθεῖ,
χάθηκε σήμερα ἀπὸ τοὺς ἀνθρώπους».

Ἡ Εἰκόνα εἶναι ἡ ἀπόδειξη τῆς συγκεκριμένης αὐτῆς γνώσης
ποὺ τὴν ζεῖ ὁ ἄνθρωπος μὲ τὸν καθαγιασμὸ τοῦ ἀνθρωπίνου σώματος,
μὲ τὴν μεταμόρφωσή του.

Ὅπως ὁ λόγος, ἔτσι κι' ἡ Εἰκόνα μᾶς δείχνει πὼς ἡ Θεία Χάρις
εἰσχωρεῖ στὸ πλάσμα τοῦ Θεοῦ καὶ τὸ καθαγιάζει.
Ὁ Ἅγιος Συμεὼν ὁ Νέος Θεολόγος γράφει:
«Ὁ ἄνθρωπος ποὺ ἡ ψυχή του ἔγινε ὅλως πῦρ,
μεταδίδει καὶ εἰς τὸ σῶμα του ἀπὸ τὴν ἰδικήν της λαμπρότητα,
καθὼς καὶ τὸ αἰσθητὸν πῦρ μεταδίδει εἰς τὸ σίδερον
ἀπὸ τὴν ἰδικήν του ἐνέργειαν
» (Λόγος πγ΄)...

Απόσπασμα απὸ τὸ βιβλιαρίδιο του Λεων. Ουσπένσκη
«Η ΕΙΚΟΝΑ. Λίγα λόγια γιά τη δογματική έννοιά της»

4 σχόλια:

  1. Ωραίο το αφιέρωμά σου. Σήμερα που το διαβάζω, σήμερα το χρειάζομαι πάρα πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @parakosmos- EΛΈΝΗ
    Φιλτάτη μου

    Χαίρομαι που το βρίσκεις κατάλληλο για σένα αυτή τη στιγμή.

    Το είχα ανεβάσει πρόχειρα στις 19 του μήνα και μετά αμέσως το ξανάβαλα στο "πρόχειρο"( γι αυτό ...τρόμαξες κάπως όταν μπήκες στη σελίδα, δεν υπήρχε η ανάρτηση. Ήθελα την επεξεργαστώ περισσότερο). Στη συνέχεια έλειψα από την Πάτρα (για την ακρίβεια κουβάλησα το τάμπλετ αλλά δεν είχα διαδίκτυο.

    Με συγκίνησε η ανησυχία σου.
    Φανερώνει μια μικρούλα συμπάθεια τουλάχιστον.
    Ευχαριστώ, περιστεράκι μου.
    ;-)
    Αν κάνεις "κλικ " στους συνδέσμους που δίνω, στο κάτω μέρος της ανάρτησης, θα διαβάσεις σύντομες ομιλίες πάνω στο θέμα, από τον Σεβασμιώτατο Κυπριανό Φυλής και Ωρωπού..

    Και αν δεν γνωρίζεις ΠΟΙΟΣ είναι ο Σεβ. Κυπριανός, ΑΞΙΖΕΙ να προσπαθήσεις να τον πλησιάσεις και να τον γνωρίσεις, θα λάβεις πνευματική ωφέλεια που δεν την φαντάζεσαι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ευχαριστώ για τις διευκρινήσεις. Συμπαθής μου έγινες εξ αρχής, για τον ιδιόμορφο λόγο σου που αν και βρίσκεται μέσα στο πλαίσιο της χριστιανικής διδαχής καταφέρνει να τον ανανεώνει, γιατί είναι ταυτόχρονα και ο ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΣ, δικός σου λόγος, πράγμα πολύ δύσκολο. Κυρίως όμως, τώρα που το σκέφτομαι, η συμπάθεια προέρχεται από εκείνο το χαμόγελο που μου γεννά η αμίμητη φάτσα στην επικεφαλίδα σου, που βλέπω κάθε φορά που θα μπω στο μπλογκ σου. Μου αρέσει πάρα πολύ!!
    Ευχαριστώ και για τις υποδείξεις. Θα το ψάξω για τον σεβ. Κυπριανό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ;-)

    Ελένη μου

    το πρόσωπο του μικρού κοριτσιού με το σπουργίτι στο κεφάλι είναι πίνακας της ζωγράφου ΕΥΑΣ ΜΕΛΑ.

    Και το διάλεξα για σήμα της σελίδας, γιατί μου θύμιζε μια δική μου ανάλογη εμπειρία με ένα πουλάκι, θα γράψω γι αυτήν κάποτε.

    Η άλλη φωτό στο προφίλ μου, όπου δείχνει ένα νήπιο-κοριτσάκι με άσπρο φόρεμα, να κάθεται στο καρεκλάκι του, σταυροπόδι, με αναποδιασμένο υφάκι, είναι η αφεντιά μου, ΑΥΤΟΠΡΟΣΩΠΩΣ, σε μια ηλικία μέχρι 5 ετὠν το πολύ.
    ;-)
    Η φωτογραφία ειναι τραβηγμένη και εμφανισμένη από τον συχωρεμένο τον πατέρα μου.

    Υπάρχει ιστορία πίσω της.
    Κάποτε, αν βρω χρόνο, μπορεί επίσης, την αφηγηθώ.
    ;-)
    Ευχαριστώ πάντα για την εμψύχωση.

    Η παραμικρη καλή, ΑΝΙΔΙΟΤΕΛΗΣ διάθεση ανθρώπου προς άνθρωπο, όπου και αν τη συναντάμε, αποτελεί ύψιστο δώρο, που ΚΑΝΕΙΣ, δεν είναι υποχρεωμένος να το προσφέρει.

    Προσωπικά, την εκτιμώ, όπου τη συναντάω.

    Σε ασπάζομαι εν αγάπη

    ΑπάντησηΔιαγραφή