Πέμπτη 2 Μαΐου 2013

Συναντώντας το Χριστό...στο Φουενκαλιέντε...

(Η φωτό απ' το ναό του Αγίου Αντωνίου στο Φουενκαλιέντε)


Λα Πάλμα. Κανάρια νησιά.


Στο Φουενκαλιέντε.

Δεν περίμενα, εκεί, στη μέση του πουθενά
να συναντήσω το Βλέμμα Σου, Κύριε

Στο  εξωτικό χωριό
 Φουενκαλιέντε

Ναός παπικός του Άγιου Αντώνιου
άδειος

Μπήκα.  

Ο  Πέτρος,  στην αυλή.
Μάζευε ήσυχα, δροσερό ίσκιο
κάτω από δέντρο.

Προχώρησα δυο αθόρυβα βήματα.

Αριστερά μου
Θρησκευτικό,
τρισδιάστατο ζωντάνεμα του Χριστού
σε φυσικό μέγεθος.

Αποστρέφομαι- καλά το γνωρίζεις-
Τα παπικά αγάλματα,
αποστρέφομαι
τους  στερημένους  από Χάρη ναούς.

-Το γνωρίζεις.

Όμως εκείνο το γλυπτό,
με τη μορφή του Χριστού
τοποθετημένο  στην κόχη,
δίπλα στο μικρό στενόμακρο παραθυράκι
...εκείνο το άγαλμα...
του καταπονημένου Θεανθρώπου,


Του Χριστού

που κουβάλαγε Καρτερικά  το Σταυρό Του
Οδεύοντας προς  Γολγοθά

Με καθήλωσε. 

Πρώτη φορά.

-Ήταν το παράξενο  ημίφως που ζωντάνευε   
το Πρόσωπό Σου, Κύριε;

Δεν ξέρω.

Στάθηκα σιωπηλά

Σε κοίταξα

Μου φάνηκες,  βασανισμένος.

Τόσο  διψασμένος,
στη ζέστη  της μέρας

Κι ο ήλιος έγερνε σιγανά προς τη δύση.

Κράταγα λίγο νερό.

Πλησίασα.

Υψώνοντας το μπουκάλι μου

Το έγειρα μέχρι  τα χείλη Σου, Κύριε.

Επιθύμησα
Να σε  δροσίσω με σταλίτσα  γουλιά

Εγώ- «η γη και σποδός»
επιθύμησα
Να  δροσίσω τα θεία χείλη
με  μικρή, πραγματική γουλιά
απ’ της καρδιάς μου, την πρόθεση.

Και άκου παράξενο...

Μου φάνηκε, πως τάχα
δέχτηκες  την αλλόκοτη
προσφορά μου.

Νομίζω  με κοίταξες  
σαν να κατάλαβες!

Μια λίμνη δακρύων, αναταράχτηκε μέσα μου.

Άπλωσα το χέρι μου.
Ακούμπησα το δικό σου, το Παντοδύναμο  Χέρι,
το αναπαυμένο  στην πέτρα της Άγιας Υπομονής Σου.


Ακούμπησα το Χέρι Σου, Κύριε
Σταλάζοντας  στα θεηγόρα χείλη,  δροσιάς σταγόνες.

-Τι θράσος...
-Τι σάλεμα...

Και όμως...

Μου   μετάγγισες σθένος.

Βγήκα αμίλητα.

Κανείς δεν κατάλαβε
ότι η Άβυσσος
της δικής μου α-νοησίας
επικαλέστηκε
την Άβυσσο 
της δικής Σου Παρ-ηγορίας,

το απομεσήμερο εκείνο
στον άδειο ναό του Σαν Αντόνιο.

στο Φουενκαλιέντε
.....................................................
Θα το θυμάμαι...
.................................................
Μια μέρα, σε χώρα εξωτική

Απροσδόκητα

Πέρα από κάθε θρησκευτική φαντασία μου

Σε  άχαρο,  άδειο παπικό ναό

Συνάντησα το

Λυπημένο Χριστό

Καθώς ανέβαινε στο Γολγοθά Του...
....................................................................

Στο Φουενκαλιέντε...

Ευανθία η Σαλογραία  εν Πάτραις







16 σχόλια:

  1. Με άρεσε πολύ! Αληθινό! Ατόφιο! και όπως πάντα καλοδουλεμένο!
    Το Πνεύμα όπου θέλει πνει αγαπητή Σαλογραία!
    Καλή Ανάσταση!
    w

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ;-)

    Λατρεμένο W

    Ευχαριστώ για τον κόπο της αγάπης και της επίσκεψης.

    Ευχαριστώ που με διαβάζεις σωστά και όχι...παράφωνα...
    ;-)

    Ο Κύριος να σου ανταποδώσει την βοήθεια και συμπαράσταση(αναφέρομαι σε κάτι άλλο τώρα, ξέρεις εσύ).
    ;-)
    ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ, μακάρι να μας χαρίσει ο Κύριος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τόση σιωπή για ένα τόσο ωραίο ποίημα; Τι να πω; Εκτός κι αν όλοι οι αναγνώστες σου κάνουν internetoνηστεία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανων. φιλ. των 11:22 μ.μ.

    Ο τρόπος που το ανάρτησα έγινε ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ
    ΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΠΑΡΟΥΝ ΕΙΔΗΣΗ οι αναγνώστες.

    ΣΚΟΠΙΜΑ το καταχώνιασα.
    ;-)
    Και ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟ ΠΡΟΣΕΞΑΝ, χαχα..

    Και ΔΕΝ είναι ποίημα.

    ΔΕΝ ξέρω να γράφω ποιήματα. Το Δηλωσα ΠΟΛΛΑΚΙΣ.

    Μια μικρή ΑΛΗΘΙΝΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ μου
    στο Φουενκαλιέντε κατέγραψα όπου είχα βρεθεί στα πλαίσια εργασίας ομάδας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Είναι ποίημα. Πες το και εξίσωση. Είναι ποίημα. Και οι εξισώσεις είναι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ;-)

    Καλά, καλά! ό,τι πεις φιλ. ανων.
    Δε θα χαλάσουμε τις καρδιές μας, απαπααπαα!
    ;-)
    Θα πάμε να κοιμηθούμε αγαπημένα και χαρούμενα σαν μικρά αρκουδάκια, ναι;ναι!

    ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Υπέροχο!!!
    Πράγματι όπου το πνεύμα θέλει πνει...!!!
    Ακόμα ΚΑΙ σε μας.
    Θεέ μου συγχώρα μας
    Καλή Ανάσταση!!!!!

    Ο φίλος του φίλου σου!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλή Ανάσταση

    ΑΠΡΟΣΔΌΚΗΤΑ

    Αν απροσδόκητα ένα άγαλμα μπορεί να μας οδηγήσει στην ενυπόστατη (πίστη και) προσδοκία της εκ νεκρών έγερσης, κάτι είναι κι αυτό. Συνέβη κατά το παρελθόν με τους προγόνους μας. Η συνέχεια ήταν όμως διαφορετική.

    Καλό Πάσχα
    κχ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κυπριανούλη μου,
    ω λατρεμένο της Σοφίας του Κυρίου ημών ...

    -Για ΟΝΟΜΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ!
    ;-)
    ΜΗΝ το αναλύουμε ΤΟΣΟ πολύ!

    Ένα ΑΠΛΟΣ συναισθηματικός δικός μου κραδασμός ήταν που σκέφτηκα ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ μέχρι να τον ανεβάσω εδώ, ΑΚΡΙΒΩΣ για να αποφύγω αναγνωστικές ΕΦΑΠΤΟΜΕΝΕΣ...χωρίς να υπάρχει ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟΣ λόγος.

    Με εννοείς;
    Μακάρι...
    ;-)

    Σε ασπάζομαι
    με καφέ και συμ-πάθεια!
    ;-)
    ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Σε ασπάζομαι με καφέ και συμ-πάθεια!

    ΚΧ
    Πίνουμε τους καφέδες στις κηδείες κι εμείς είχαμε ήδη την πρώτη Ανάσταση!
    Συμπάσχοντες και συμ-παθόντες; Κύριος οίδε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ;-) Κυπριανέ μου, ναι, ναι...
    Όπως το γράφεις:
    ΜΟΝΟΝ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΟΙΔΕΝ ΚΑΙ ΟΥΔΕΙΣ ΕΤΕΡΟΣ.

    Πάντες οι λοιποί, τυγχάνουμε "αεί πλανώντες και πλανώμενοι".

    Μου πήρε ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ
    ΚΑΙ αυτό, ΚΑΠΩΣ να το συλλάβω.

    Υπάρχουν κάποιες σωτήριες ΕΠΙ-ΓΝΩΣΕΙΣ
    που μας επισκέπονται μόνο στα γεράματα.

    Μακάριοι να τις κρατήσουμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αν και δεν νου αρέσει η ποίηση,συμφωνώ κι εγώ,ποίημα είναι,αυτό εδώ μου άρεσε.Άρα μπορεί και να μην είναι ποίημα.Δεν έχω μπει ποτέ σε παπικό ναό,μόνο σε αρμένικο,αλλά πιστεύω ότι αν πράγματι αναζητάς τον Κύριο θα τον βρεις ακόμα και στο μπαρ "το ναυάγιο".Καλή Ανάσταση (ή αν προτιμάτε Χριστός Ανέστη,χαμηλόφωνα)!
    παπα-Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. παπα-Κώστα μου
    Δέχομαι κάθε καλό λόγο, σαν έκφραση αγάπης και μόνο αγάπης...Ευχαριστώ για την ευγενική διάθεση..
    ;-)
    Σήμερα το πρωί στη λαμπροφόρο θεία Λειτουργία του Μεγάλου Σαββάτου με κείνο το "Ανάστα ο Θεός", η Χαρά της Αναστάσεως αρχίζει και καταυγάζει θριαμβευτικά τις βασανισμένες ψυχές των αγαπώντων το Εσφαγμένο Αρνίο...

    ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μου άρεσε, είναι υπέροχο.
    Αυτή είσαι, μια αυθεντική ΓΥΝΑΙΚΑ που μπορεί να βγάλει το συναίσθημα και την αγάπη της χωρίς νόθευση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Aναστάσιε, αδερφέ

    ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!
    ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΑ!
    ;-)
    Είναι φανερό, νομίζω, ότι με συμπαθείς -τη γραία- ΠΑΡΑΠΑΝΩ από ό,τι φαντάζομαι:

    ;-) Ο Κύριος να σου ανταποδώσει κάθε αγαθή πρόθεση, ευχαριστωωώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή