Κυριακή 3 Ιουνίου 2012

Π.Βασίλειος Θερμός-Το διαχρονικό αμάρτημα όλων στην Εκκλησία



"....Ίσως το διαχρονικό αμάρτημα όλων μας
στην Εκκλησία

να είναι


ότι θέλουμε

να διδάξουμε  και να ωφελήσουμε

μέσα από το θάνατο του άλλου


και όχι τον δικό μας"

(Πατήρ Βασίλειος Θερμός,
από το βιβλίο του "Οδύνη Σώματος Χριστού"
εκδόσεις "Ακρίτας" σελ.80)

53 σχόλια:

  1. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=JehKLMCWRYM#!

    ακου αυτό!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. πάτερ Κωνσταντίνος Στρατηγόπουλος!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "Ίσως το διαχρονικό αμάρτημα όλων μας
    στην Εκκλησία είναι ότι θέλουμε να διδάξουμε και να ωφελήσουμε μέσα από το θάνατο του άλλου και όχι τον δικό μας"

    ΚΧ
    Αν ήταν "αποθαμένος" δεν θα μας τα έγραφε αυτά. Οι αποθαμένοι είναι όλοι τους ανώνυμοι και όχι επώνυμοι, όπως ο πολυγραφότατος ψυχοθεολόγος π. Θερμός. Οι πεθαμένοι ανώνυμοι στις πλάτες των αγίων ακουμπούν και τα δικά τους "λόγια" επαναλαμβάνουν.

    Τον θάνατο του Κυρίου καταγγέλλουν, άρα και τον δικό τους, οι προσερχόμενοι ανώνυμοι στο Μυστήριο της θείας Ευχαριστίας. Καταγγελία θανάτου είναι η μαρτυρία της Αληθείας, όχι η στραπατσαρισμένη αλήθεια του π. Θερμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ;-)
    Κυπριανέ μου
    με ΟΛΟ το σεβασμό θα εξηγήσω,
    ότι όταν αναφέρω κάποια ΠΡΟΤΑΣΗ από ΚΑΠΟΙΟ, οποιοδήποτε βιβλίο , ΔΕΝ κρίνω συλλήβδην την προσωπικότητα του συγγραφέα.

    Πράγματι, προς τούτο, προς την κρίση δηλαδή της προσωπικότητας του Συγγραφέα, είμαι ΑΠΟΛΥΤΩΣ αναρμόδιος.

    Μόνο τη ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΦΡΑΣΗ ΚΡΙΝΩ, αν ψεύδεται ΩΣ ΦΡΑΣΗ, Ή ΑΝ ΑΛΗΘΕΥΕΙ.

    Αληθεύει;
    Αν αληθεύει καλώς.

    Αν δεν αληθεύει ας πούμε τον αντίλογο,
    ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΕΠΙΘΕΣΗ, διότι αν επιτιθέμεθα προσωπικώς
    ΜΠΟΡΕΙ ΆΡΙΣΤΑ ΝΑ ΜΑΣ ΚΑΤΗΓΟΡΗΣΕΙ κάποιος από απέναντι και να μας αποκαλέσει "ΠΑΛΙΟΖΗΛΙΆΡΗΔΕΣ!"

    Δεν εννοώ ότι είσαι παλιοζηλιάρης, ΟΟΟΟχι!

    Αυτά είναι του Θεού τα Κρίματα και προσωπικώς ΔΕΝ είμαι μέσα στην ψυχή κανενός και ΟΥΤΕ ΕΧΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΚΑΤΑΔΙΚΗΣ ΚΑΝΕΝΟΣ.

    ΕΧω δικαίωμα να καταδικάσω ΜΟΝΟ τα αιρετικά του ΛΟΓΙΑ, ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΦΡΑΣΗ.

    ΒΛΕΠΕΙΣ ΕΣΥ ΑΙΡΕΣΗ ΕΔΩ;
    ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ, Δ Ε Ν ΒΛΕΠΩ.

    Τι κακό βρίσκεις στο ότι ο πατήρ Θερμός είναι επώνυμος;

    Πολλοί άγιοι(και πάλι δεν εννοώ ότι ανήκει στους άγιους ο πατήρ Θερμός)
    όταν έγραφαν σε παρελθόντες αιώνες ήταν επώνυμοι.
    Δεν ξέρω αν είναι άγιος ο πατήρ Θερμός.

    ΠΟΛΥ ΘΑ ΧΑΙΡΟΜΟΥΝ ΑΝ ήταν.

    Προσωπικά διαφωνώ μαζί του σε ωρισμένα σημεία σοβαρά, αυτή η διαφωνία όμως δεν θα με κάνει να πετάξω, ένα σωρό υπέροχες σκέψεις του, οι οποίες μου έχουν ανοίξει τα μάτια και με έχουν ιδιαίτερα ωφελήσει.

    Δεν επιτρέπεται να πετάμε μαζί με τα βρώμικα νερά του μπάνιου και το μωράκι.

    ΤΑ ΞΈΡΕΙΣ.

    Και ο Κύριος ΤΟΝΙΣΕ στους μαθητές του για τους Φαρισαίους:

    "ΚΑΤΑ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΑΥΤΩΝ ΝΑ ΠΟΙΗΤΕ, ΚΑΤΑ ΤΑ Ε Ρ Γ Α ΑΥΤΩΝ ΝΑ Μ Η Ν ΠΟΙΗΤΕ"

    Ο πατήρ Βασίλειος θΕΡΜΟΣ, μού είναι εξαιρετικά συμπαθής διότι ανάμεσα σε ρασοφόρους λάμπει ως παράδειγμα ΑΨΟΓΟΥ ΥΦΟΥΣ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (από τα όσα ως τώρα έχω παρακολουθήσει).

    ΑΥΤΟΣ Ο ΤΟΜΕΑΣ ΤΟΥ ΥΦΟΥς, και της επικοινωνίας, συνιστά μια αγρίως ΠΟΝΕΜΕΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ.

    Ελάχιστοι θρησκευάμενοι γνωρίζουμε να συζητάμε με το άψογο ΥΦΟΣ ΚΑΙ ΗΘΟΣ ΤΟ ΣΥΝΟΜΙΛΗΤΙΚΟ ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΩΝ, οι οποίοι πήραν από μας τη δάδα του πολιτισμού και σε μας-κατά το κοινώς λεγόμενον -άφησαν δυστυχώς μόνο το Παλούκι...

    Αυτά με ΟΛΟ το σεβασμό διότι και συ μεγάλο αγώνα έχεις κάνει στη ζωή σου και πολύ φτύσιμο έχεις εισπράξει επειδή τόλμησες να πεις και να γράψεις κάποιες ΣΟΒΑΡΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ απεριφράστως

    (ΕΙΔΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΕΩΝ ΠΟΥ ΕΧΕΙΣ ΓΡΑΨΕΙ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΒΙΒΛΙΟ
    Θ Α Φ Τ Η Κ Ε ΑΠΟ ΤΟΥΣ θρησκευάμενους ρασοφόρους και όχι μόνον, γιατί εμπόδιζε τη...μπίζνα ...αχ...άλλη πονεμένη ιστορία
    ΜΗΝ ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΟΥΜΕ μεσημεριάτικα θα βαρυστομαχιάσω, γιατρέ μου, και είμαι απάνω στη χώνεψη!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ο Κ.Χ είναι αλάνθαστος; Γνωρίζει τη θεολογία απέξω κι ανακατωτά για να κρίνει τόοοσο εύκολα τον πάτερ Βασίλειο; Αμφιβάλλω. Αυτό φυσικά αφορά καθένα που βάζει εύκολα ταμπέλες στον απέναντι. Πως το λένε στην ψυχολογία αυτό, αλήθεια; Κι αν κάποιος γνωρίζει τη θεολογία, για να κρίνει εύκολα, μάλλον τη γνωρίζει αποσπασματικά. Αυτό που προσωπικά με ενοχλεί δεν είναι η κρίση του ενός για τον άλλο, συμβαίνει, η εμπάθεια όμως που βγαίνει δείχνει και το μέτρο στο οποίο βρίσκεται ο κρίνων.
    Οι μεγάλοι άγιοι των ημερών μας σχολιάζαν τοποθετήσεςι, παίρναν θέση, δεν ήταν όμως καταδικαστικοί και δεν έβγαζαν εμπάθεια. Κατ εμέ για δύο λόγους: πρωτον γνώριζαν το Θεό και ξέραν πως ό,τι κι αν κάνουν οι άνθρωποι η εκκλησία δεν βλάπτεται καθότι τη φροντίζει ο Χριστός και δεύτερον αγαπούσαν. Πράγμα τόσο δύσκολο στις μέρες μας. Αγαπούσαν τον αμαρτωλό, τον χαμένο, τον αιρετικό...Δε θυμάμαι να στηλιτεύουν πρόσωπα, μόνο απόψεις. Δυστυχώς, σήμερα στηλιτεύονται τα πρόσωπα κι όχι οι απόψεις. Ή ακόμα χειρότερα νομίζουν πως μένουν στη στηλίτευση των απόψεων!!
    Αλήθεια ξέρει κανένας πόσο κόσμο βοήθησε ο πάτερ Βασίλειος; Που χε δυσκολίες; Προσωπικά μου ναι συμπαθής αν και σε κάποια διαφωνώ μαζί του. Ωστόσο η αλήθεια πονάει. Κι η αλήθεια είναι πως στην εκκλησία λογής λογής χαρακτήρες κρύβουν τα κενά και το κενό τους. Τα αποτελέσματα εύκολα διακρίνονται. Είναι τραγικό όμως μια εκκλησία που ελευθερώνει στην ουσία της να εγκλωβίζει προσωπικότητες και να τις αιχμαλωτίζει περισσότερο. Το πως και το γιατί είναι μεγάλο για να καταγραφεί εδώ..
    Δε θα επανέλθω σε αυτό..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. - "Οι μεγάλοι άγιοι των ημερών μας σχολιάζαν τοποθετήσεςι, παίρναν θέση, δεν ήταν όμως καταδικαστικοί και δεν έβγαζαν εμπάθεια"

      ΚΧ
      Μήπως και ο Σωφρόνιος από το Έσσεξ είναι υποψήφιος δια στέφανον αγιότητας;
      Ας τον αφήσουμε όμως. Τα πρωτεία πάντως στην έλλειψη εμπάθειας τα έχει ο πάπας. Είναι ασυναγώνιστος καθότι κάτοχος - είναι και ο μοναδικός - του πρωτείου του Πρώτου.

      - "ξέραν πως ό,τι κι αν κάνουν οι άνθρωποι η εκκλησία δεν βλάπτεται καθότι τη φροντίζει ο Χριστός"

      ΚΧ
      Ούτε ο πάπας βλάφθηκε, ούτε οι προτεστάντες. Καλά να είμαστε και θα δούμε πληθώρα εκκλησιών. Ήδη έχουμε κι αυτή της Σαηεντολογίας, οι γιεχωβάδες σύντομα θα ακολουθήσουν. Διότι "ότι και να κάνουν οι άνθρωποι φροντίζουν οι δημοκράτες (επί του παρόντος) Σιωνιστές".

      - "Ο Κ.Χ είναι αλάνθαστος;"

      ΚΧ
      Όχι δεν είναι. Φροντίζει μόνο να μην γράφει "κοτσάνες".

      Διαγραφή
    2. Μάλιστα. Ενώ εσύ γράφεις εξυπνάδες!! Εύγε. Επίπεδο α ποιότητας!! Κι εις ανώτερα.
      Ο γέρων Σωφρόνιος του Έσσεξ που κολλάει; Δεν τον ανέφερα. Μια και το κανες όμως νομίζω μπορείς και να τον αντιληφθείς; Να τον σχολιάσεις; Εγώ αδυνατώ οπότε πάω πάσο. Δεν ασχολούμαι σε επίπεδο θεολογικό γιατί οι εμπειρίες του καμιά σχέση δεν έχουν με τα δικά μου γήινα.Μα καμιά.
      Εγώ δε μιλώ ούτε για πάπα ούτε για κανένα άλλο. Τρείς σειρές σε αφορούσαν. Καμιά άλλη.
      Καλή συνέχεια στον...έξυπνο κόσμο σου. Θα σαι σίγουρα ένας από τους έξυπνους χριστιανούς που τα ξέρουν όλα ή για να ακριβολογώ που όλα τα σφάζουν, όλα τα μαχαιρώνουν αλλά πάντα φταίει η...Εύα!!
      Ειλικρινά δε θα επανέλθω..Δεν έχει νόημα.

      Διαγραφή
    3. "Ειλικρινά δε θα επανέλθω, δεν έχει νόημα."

      Διαγραφή
  6. Σ : "Μόνο τη ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΦΡΑΣΗ ΚΡΙΝΩ, αν ψεύδεται ΩΣ ΦΡΑΣΗ, Ή ΑΝ ΑΛΗΘΕΥΕΙ."

    ΚΧ : Ξεκινάς από λάθος σημείο. "Η συγκεκριμένη φράση κρίνω αν ευσταθεί ή όχι", θα ήταν σωστότερα να έγραφες. Όχι να εμπλέκεις την αλήθεια και το ψέμμα.

    Η, επί του προκειμένου φράση, είναι (έστω) ψευδής και μην κάνεις το λάθος να αποσπάς εδάφια από κείμενα, τα οποία στο σύνολό τους αντί να φανερώνουν την αλήθεια την κατακερματίζουν προς επιβεβαίωση του δόγματος των οικουμενιστών : Ουδείς δεν κατέχει πλήρως την αλήθεια παρά μόνο ψηφίδες από αυτή.

    Με τον θάνατο των αμέτρητων Μαρτύρων εδραιώθηκε η πίστη στον Κύριο. Δεν ξεχνώ φυσικά και τις Συνόδους. Αν λοιπόν υπάρχει ακόμη ανάγκη και για άλλους μάρτυρες και θανάτους, εκείνο που προέχει είναι ο θάνατος των παθών μας. Δεν αποκλείω όμως να υπάρχουν και οι άλλου είδους μάρτυρες, και θάνατοι. Αυτούς ας τους γράψουμε με μικρό το "μι" και όχι με Κεφαλαίο. Δεν τους γνωρίζει πλέον κανείς. Προφανώς ούτε και ο π. Θερμός, που αρέσκεται, όπως κάνουν όλοι σήμερα, σε συναισθηματικού τύπου ωραιολογίες.

    Και κάτι ακόμη. Οι αιρετικοί δεν ήταν σε όλα αιρετικοί. Σωστά πράγματα είπαν ή έγραψαν, αυτό όμως δεν τους διαφοροποιούσε από το να είναι αιρετικοί. Κατά συνέπεια, όποις πετάει μια σωστή κουβέντα, δεν σημαίνει ότι μας λέει την αλήθεια. Πόσο μάλλον όταν δεν έχει πει τίποτα κατά της παναίρεσης του οικουμενισμού κταγγέλοντας τους οικουμενιστές και τους όπισθεν κρυπτομένους σιωνιστές. Όσον δε για την αναγνωρισιμότητα, οι σημερινοί επώνυμοι γίνονται επώνυμοι, επειδή λένε ό,τι είναι αρεστά στους "ατζέντηδες" και αυτοί τους "προμοτάρουν".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ;-)
    Γιατί δεν πάμε να κοιμηθούμε μεσημεριάτικα, παρά...καθήμεθα και μαλλιοτραβιόμεθα; έλεος!
    Κάπου το Ευαγγέλιο γράφει, ότι άμα ο άδελφός σου κάνει κάτι λάθος, να τον διορθώνεις με ΠΡΑΟΤΗΤΑ "σκοπών, μη και συ πειρασθής"δηλαδή προσέχοντας μήπως και συ παρασυρθείς από την εμπάθεια του προλαλήσαντος και του αποκριθείς με εμπάθεια και εκνευρισμό και επιθετική διάθεση.
    Νομίζω εδώ ότι η αρχική επιθετικότητα του Κυπριανου, τροφοδότησε την επιθετικότητα περισσότερο του Κυπριανου, ο Κυπριανός νευριάστηκε και μαζί μου, προσωπικώς αδυνατώ αυτή τη στιγμή να εκνευριστώ διότι...ΝΥΣΤΑΖΩ

    (ξύπνησα νωρίς το πρωί να πάω να ακούσω τους κακόφωνους ψάλτες της Μεγάλης Εορτής, "Θε μου Θε μου...στην άλλη ζωή τι ανταμοιβή θα μου δώσεις για τις υπομονές μου;" χαχα...)

    ΕΙΡΗΝΗ ΥΜΙΝ ΚΑΙ ΗΜΙΝ...Μην απομονώνουμε σχολαστικά φράσεις. ΜΗΝ ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΟΥΜΕ ΠΡΟΣΩΠΑ.
    ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ.

    ΝΑΙ, ΤΗΝ ΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ, ΤΗΝ ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟΥς ΠΡΩΤΕΡΓΑΤΕΣ ΤΗς.

    Καλό Απόγευμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Aνων. των 3:43 μ.μ.
    είπες ότι για όλα φταίει η...Εύα!

    Λοιπόν...
    Εμένα, ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΩΣ, δεν είναι σωστό να με ανακατεύεις!
    ΕΝ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΩ, δεν ανακατεύτηκααα!
    ;-)

    ............Συμφωνώ με τα θετικά που μου έγραψες για το Καρφάκι.

    Εμείς οι πιο γέροι-ως άνθρωποι άλλης γενιάς από σάς- συχνά φαινόμαστε πιο ωμοί-συγχώρησον.

    Οι γιοι, λένε ότι τυγχάνω ένας ΔΡΆΚΟΣ ΜΕ ΦΤΕΡΑ, σαν εκείνους που βγάζουν φωτιές από τα ρουθούνια στα παραμύθια, άμα θυμώνω, χαχα...ΑΛΗΘΕΥΕΙ!!!

    (Εχω κληρονομήσει γονίδια ζόρικα, από το μακαρίτη τον πατέρα μου).

    Όμως ο Κύριος τους ΠΑΝΤΕΣ, ΜΑΣ ΑΝΕΧΕΤΑΙ ΚΑΙ ΜΑΣ ΑΓΑΠΑΕΙ!

    Ας προσπαθούμε να διατυπώνουμε τις αντιρρήσεις μας, χωρίς να μισούμε τον απέναντι που έχουμε κάθε φορά.

    Είναι μια δύσκολη άσκηση, πράγματι, αλλά ΟΧΙ ΑΚΑΤΟΡΘΩΤΗ.
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Οι πατέρες φυσικά και στηλίτευαν πρόσωπα ανώνυμε των 2:31μ.μ. κι όχι μόνο απόψεις.Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος ονόμαζε το διάδοχό του στον πατριαρχικό θρόνο της Βασιλεύουσας λήρο.Ο απόστολος Παύλος ονόμασε τον Ελύμα υιό διαβόλου και πάσης ραδιουργίας.Είναι γνωστή η σκληρότητα των λόγων του μαθητή της Αγάπης και υψιπέτη της θεολγίας για τους αιρετικούς.Η Εκκλησία καταδίκασε και αναθεμάτισε όχι μόνο τις διδασκαλίες αλλά και τα πρόσωπα των αιρετικών.Αυτά δε σημαίνουν ότι δεν υπήρχε αγάπη.
    λ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Και κάτι άλλο:ο π.Θερμός βάζει και τον εαυτό του μέσα σ αυτούς που κάνουν το μεγαλύτερο λάθος όπως ισχυρίζεται;
    λ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αυτό μπορεί καθένας να το δει από δύο πλευρές. Η πρώτη δείχνει την ανθρώπινη διάσταση και των πατέρων(μην ξεχνάμε πως δεν υπήρξαν πάπες, το έργο τους γενικά δε γίνεται απόλυτα απόδεκτό μια και γίνεται σύνθεση απόψεων και τοποθετήσεων).Η άλλη πλευρά, άσχετα με το τι κάνανε οι Πατέρες, βάζει σε προβληματισμό τον καθένα. Είμαι γω σε επίπεδο τέτοιο, σύνθεσης λόγου, καταγραφής δογμάτων κλπ. για να μπορώ να κρίνω και το πρόσωπο του άλλου και τις απόψεις ταυτόχρονα; Ας αναρωτηθεί ο καθένας.
    Για το τι κάνει ο π. Βασίλειος δεν μπορώ να απαντήσω. Η γνώση που έχω για τον άνθρωπο είναι μέσα από τα βιβλία κι από κάτι φίλους που τον έχουν πνευματικό. Σε ό,τι αφορά τα βιβλία είναι κάπως άμεση η σχέση μέσω των προσώπων όμως εντελώς έμμεση. Λογικά, όλοι κάνουμε λάθος και λάθη, δεν βλέπω γιατί να εξαιρείται κι ο ίδιος. Αυτό όμως εκείνος το ξέρει, εγώ δεν απαντώ γι αυτόν.
    Ενοχλεί όμως πολύ, εμένα, η διάθεση των χριστιανών να κατασπαράξουν όποιον έχει άλλη άποψη και την εκφράζει. Σα να είναι όλοι αλάθητοι κι άμεμπτοι κι υψιπετείς. Τρομερό!!! Διαρκώς συγκρούσεις, αντιπαραθέσεις, γενικώς κολλήματα. Γιατί άραγε; Τι μπορεί να σημαίνει αυτό; Πόσο σούπερ χριστιανοί είναι όλοι όσοι συμπεριφέρονται έτσι; Τυχαίνει να γνωρίζω και χριστιανούς που διαφωνούν και με το Θερμό και με άλλους αλλά δε βγάζουν κακία, ούτε απολυτότητα ούτε αυθεντία. Θυμάμαι ένα περιστατικό και θα το αναφέρω γιατί και το ξέρω από πρώτο χέρι αλλά και γιατί δείχνει την προχειρότητα με την οποία κρίνουν οι σούπερ χριστιανοί.
    Πριν καιρό ένας πολύ καλός φίλος έπεσε στο στόμα των σούπερ χριστιανών. Η αφορμή συγκεκριμένη και από αυτές που επισύρουν την μήνιν των χριστιανών. Τον κατηγόρησαν για συναλλαγές, για εξαργυρώσεις μς θέση σε ξένο πανεπιστήμιοκλπ δημόσια. Τ ακούω μια μέρα σε μια ομιλία που δημοσιεύτηκε στο ίντερνετ και του πέρασα τη διεύθυνση. Η αλήθεια; Εντελώς μακριά από αυτά που σκέφτηκαν οι άλλοι. Η θέση είχε κλείσει χρόνια πριν το "γεγονός" . Ο πάτερ που αποδέχτηκε εύκολα την κατηγορία εναντίον του για τη..συναλλαγή του ζήτησε συγγνώμη!!! Ομολογώ με εξέπληξε, αλλά ευτυχώς το έκανε. Πότε όμως;Όταν ο συγκεκριμένος άνθρωπος βρέθηκε στην Ελλάδα κι αποφάσισε, γιατί είχε πληγωθεί πάρα πολύ, να τον βρεί και να συζητήσει το θέμα μαζί του. Κι ανακάλυψε πως δε γνώριζε ποιός ήταν ο άνθρωπος που κατηγόρησε!!! Του είπε δε πως δεν ήξερε πως ήταν ό ίδιος και πως αν ήξερε(παρότι ειπώθηκε δημόσια το όνομά σου) δεν θα αποδέχονταν την άποψη. Είπε δε πως προτίθεται να ανασκευάσει δημόσια, αν επιθυμεί.....κλπ...
    Συμπέρασμα: ας είμαστε προσεκτικοί, δεν τα γνωρίζουμε όλα, δεν ξέρουμε πολλά από τα κίνητρα των άλλων και πολλές φορές υπάρχουν και συμπτώσεις που οδηγούν σε μη ασφαλή συμπεράσματα.
    Δεν καταδικάζω κανένα. Παρότι διαφωνώ σε πάρα πολλά, με κορυφαίο παράδειγμα τη Σαλογραία, την "ιδιοκτήτρια" του μπλογκ!!
    Τις καλημέρες μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανών.των 7:41
    (έγραψες τα ωραία πριν φύγεις για το σχολείο σου;)
    :-)
    Κρατάω ως για σήμερα επί της καρδίας μου, τα ακόλουθα που έγραψες:

    "Ενοχλεί όμως πολύ, εμένα, η διάθεση των χριστιανών να κατασπαράξουν όποιον έχει άλλη άποψη και την εκφράζει.

    Σα να είναι όλοι αλάθητοι κι άμεμπτοι κι υψιπετείς.

    Τρομερό!!!

    Διαρκώς συγκρούσεις, αντιπαραθέσεις, γενικώς κολλήματα.

    Γιατί άραγε;

    Τι μπορεί να σημαίνει αυτό;

    Πόσο σούπερ χριστιανοί είναι όλοι όσοι συμπεριφέρονται έτσι;"
    ........
    Και πόσο μακριά διώχνει αυτός ο τρόπος πάντα καλοπροαίρετο αναζητητή της Αληθείας, ποιος το σκέφτεται; αλίμονο και γραψαλίμονο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. "Ενοχλεί όμως πολύ, εμένα, η διάθεση των χριστιανών να κατασπαράξουν όποιον έχει άλλη άποψη και την εκφράζει"

    KX
    Οι συγκρούσεις και οι κατασπαράξεις είναι για υψίστης σπουδαιότητας θεολογικά ζητήματα. Δεν είναι για δευτερεύουσας αξίας.
    Ούτε κι εγώ γνωρίζω προσωπικά τον π. Θερμό. Μικρή γνώση, αλλά νομίζω επαρκή, έχω από όσα δικά του έχω διαβάσει κατά καιρούς. Είναι όλα "άστα να πάνε".

    Τώρα, ως προς τους χαρακτηρισμούς : "αλάθητοι", "υψιπετείς" κλπ., που απευθύνει ο Ανώνυμος στους "κατασπαράκτες" και τους "συγκρουσιακούς", καλό θα ήταν να τους απέφευγε. Ποιος του είπε ότι διεκδικούμε αυτούς τους τίτλους; Τις απόψεις μας γράφουμε και τίποτα περισσότερο. Αν επ΄ αυτών, δηλαδή των απόψεων, έχει διαφορετική γνώμη, οφείλει να την υποστηρίξει με επιχειρήματα. Όχι με χαρακτηρισμούς, που μεταθέτουν αλλού το ζήτημα και όχι στα διαπιστωτικά αεροκοπανήματα τύπου "το διαχρονικό αμάρτημα όλων μας στην Εκκλησία είναι ότι θέλουμε να διδάξουμε και να ωφελήσουμε μέσα από το θάνατο του άλλου και όχι τον δικό μας". Αν είχε αυτή τη θέληση ο π. Θερμός γιατί δεν προτίμησε το δικό του "θάνατο" καταγγέλοντας τα μασονικά/σιωνιστικά σχέδια που φορτωθήκαμε από τις αρχές του περασμένου αιώνα;

    Και τελευταίο, οι πατέρες της Εκκλησίας ουδέποτε ακολούθησαν τη διαλεκτική φιλοσοφική μέθοδο της συνθέσεως. Γι΄ αυτό η Θεολογία τους είναι άκρως αντιδιαλεκτική και σε κάποιο βαθμό εντελώς ακυρωτική της φιλοσοφίας. Αν φιλοσόφησαν, τούτο αναγκάστηκαν να το πράξουν προκειμένου να καταδείξουν τα αδιέξοδα στα οποία οδηγείται ο φιλοσοφών στοχαστικά νους.
    Συνθέσεις μέσα από θέσεις και αντιθέσεις ποτέ δεν έκαναν, χαρακτηριστικά δε ο άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός γράφει : Σύνθεσις γαρ αρχή μάχης, μάχη δε διαστάσεως, διάστασις δε λύσεως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλημέρα, Σαλογραία. Ναι, πρωί πρωί τα γραψα...'Κατ αρχήν δεν έγινε αντιληπτό τι εννοώ με τον όρο σύνθεση. Δεν αποδεχόμαστε εξ ολοκλήρου ό,τι είπε ο κάθε πατέρας της εκκλησίας. Μέρος των σκέψεων, να το πω έτσι, των διατυπώσεών τους αποδέχτηκε η εκκλησία που έκανε τη σύνθεση και την τελική αποτίμηση των λόγων τους. Μην ξεχνάμε πως κι οι Πατέρες υπήρξαν άνθρωποι, άρα τρεπτοί κι αγωνιζόμενοι. Με δεδομένο το λάθος.Είτε πρόλαβαν να το δουν είτε όχι. Δεν έχει σημασία. Οι Άγιοι είναι φορείς του Αγίου Πνεύματος, σαφώς, όμως είναι κι άνθρωποι με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
    Οι Πατέρες της εκκλησίας τη θύραθεν σοφία δεν την αρνήθηκαν. Αντίθετα τη σπούδασαν και τη χρησιμοποίησαν για να υποστηρίξουν ή καλύτερα να κάνουν γνωστό σε μας το δόγμα, τις έννοιες. Η έννοια του Λόγου υπάρχει στην ελληνική φιλοσοφία. Χρησιμοποιήθηκε και δόθηκε άλλο νόημα...κλπ...Δε θα μπω σε αυτά.
    Οι χαρακτηρισμοί μου είναι γενικοί και δεν αφορούν συγκεκριμένα πρόσωπα. Μιλώ γενικά έχοντας μεγάλη εμπειρία στον εκκλησιαστικό χώρο και στους ανθρώπους που βρίσκονται σε αυτόν. Δε θέλω να επεκταθώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. "Δεν θέλω να επεκταθώ", αλλά αυτά εδώ σηκώνουν μεγάλη επέκταση. Αρκούμαι σε δυο :

    α) Δεν αποδεχόμαστε εξ ολοκλήρου ό,τι είπε ο κάθε πατέρας της εκκλησίας. Μέρος των σκέψεων, να το πω έτσι, των διατυπώσεών τους αποδέχτηκε η εκκλησία που έκανε τη σύνθεση και την τελική αποτίμηση των λόγων τους.

    - Αυτό το "μέρος των σκέψεών τους" αφορούσε και αφορά στον όλον άνθρωπο, σε μια νέα ανθρωπολογία, και όχι στα "επί μέρους" ανθρώπινα. Σύνθεση, βέβαια, δεν έγινε καμμία από αυτό το αόριστο "εκκλησία"! Ποιά "εκκλησία"; Εκκλησία ήταν και είναι οι κατά Χάριν φορείς του αγίου Πνεύματος, κλήρος και λαός, φρόντισαν όμως τώρα οι του κλήρου να αποβλακώσουν τον λαό για να νέμονται τα οφφίτσια μαζί με τους πολιτικούς πάτρωνες. Οι πάτρωνες τους διαλέγουν και τους δίνουν οδηγίες πώς να βόσκουν τα πρόβατα.

    β) Οι Άγιοι είναι φορείς του Αγίου Πνεύματος, σαφώς, όμως είναι κι άνθρωποι με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

    - Τι θέλει να πει, και τι φυσικά συνεπάγεται, αυτό το "σαφώς όμως ήταν άνθρωποι"; Όλοι είμαστε "σαφώς" άνθρωποι, αλλά ασαφή είναι τα δυσεβή σήμερα, όταν μάλιστα ενδύονται τη σαφήνεια "με ό,τι αυτή συνεπάγεται". Και συνεπάγεται, το δυσεβές να γίνεται ευσεβές, όπως με τις μεγαλοστομίες του π. Θερμού - άντε, μη τις ξαναγράφω και συγχίζομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Κυπριανέ μου
    δεν χρειάζεται να συγχύζεσαι.
    Το απαγορεύουν οι γιατροί στην ηλικία μας για λόγους υγείας, χαχα..

    Είσαι βέβαιος ότι δεν υπάρχει μια ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ δική σου, κάποια εμπαθειουλα, λέγω, ερωτώ με ντροπαλό και χαμηλοβλεπούσικο ύφος...ΔΕΝ μπορώ να γνωρίζω τα ενδότερα τας καρδίας σου, ταύτα ΜΟΝΟΝ ο Κύριος γνωρίζει...

    ΔΕΝ ΚΡΙΝΟΥΜΕ εδώ ΣΥΛΛΗΒΔΗΝ τον πατέρα Θερμο, ΓΙΑ ΟΝΟΜΑΑΑΑ...μια φράση του είπαμε να κουβεντιάσουμε ΜΟΝΟΝ.

    Ας ΕΊΜΑΣΤΕ ΜΑΚΡΟΘΥΜΟΙ ΚΑΙ ΠΟΛΥΕΛΕΟΙ ΚΑΙ ΕΛΕΗΜΟΝΕΣ...

    ΔΕΝ ΚΡΙΝΟΥΜΕ ΟΛΟ ΤΟΥ ΤΟ ΕΡΓΟ ΟΥΤΕ ΟΛΗ ΤΟΥ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ.


    Είμαι Μεσσήνια Αναρμόδια


    (πως λέμε:Θραξ Αναρμόδιος;)

    για να κρίνω!

    Την περασμένη φορά μου "την πέσατε", αγαπημένοι μου για την κυρία Διβάνη.

    Σήμερα μου την πέφτετε για το Θερμό...α παπα...πολύ αυστηρούς σας βρίσκωωωωωω!

    :-(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ;-)
    προς ανων. φιλ. που ρωτάει
    να στείλει κάπου ένα αντίδωρο...

    ....ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙ το ΚΤΕΛ.

    Εχει ξαναγίνει.

    Τώρα ξέρουμε το όνομα, ΔΌΞΑ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ!

    Αν σταλεί αλλού θα ΧΑΘΕΙ.
    (χαχα...γελάω με το μυστηριώδες του μηνύματός μου. Οι ασφαλίτες που μας παρακολούν κατά πόδι θα βουρλιστούν, χαχα...ΕΧΟΥΜΕ ΠΛΑΚΑΑΑΑ!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ;-)
    Υ.Γ. Το όνομα ΤΟΤΕ δεν υπήρχε.
    ΤΩΡΑ ΥΠΑΡΧΕΙ.
    ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Το πρόβλημα με τον παπα-Θερμό και τους ομοίους του είναι η διαφοροποίηση απ τα παραδεδεγμένα και η καινολογία γράφε κενολογία.Γι αυτό άλλωστε έχει καταστεί ο αγαπημένος των θολοκουλτουριάρικων και νεοορθόδοξων κύκλων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ανων
    των 10:28 μ.μ.

    Θέλεις να μου δώσεις στοιχεία;
    Συγκεκριμένα, παραπομπές, ονόματα άρθρων ή βιβλίων, όχι έτσι αόριστα.

    Για τη μετάφραση των λειτουργικών κειμένων που υποστηρίζει, ο πατήρ Βασίλειος, ΔΙΑΦΩΝώ ΜΕΧΡΙ ΘΑΝΑΤΟΥ, αλλά...ο χριστιανός λέει ΕΝΑ ΣΩΡΟ ΑΛΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΥΠΕΡΟΧΑ, ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΑ ΛΕΕΙ, ΟΥΤΕ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ ΚΑΝΕΝΑΝ ΑΛΛΟΝ ΙΕΡΩΜΕΝΟΝ.

    Π.Χ. Διάβαζα χτες κάτι υπέροχα για το πόσο σημαντική είναι η ουσιαστικά καλή σχέση του έγγαμου κληρικού με τη γυναίκα του.

    Αυτά που γράφει, προσωπικά τα θεωρώ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΩΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΠΟΙΜΕΝΑ, όμως οι ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΚΑΙ ΙΕΡΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΚΟΠΟΙ, ΔΕΝ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΝ ΝΑ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΟΥΝ ΤΗ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ.

    Να το θεωρήσω τυχαίο που πάρα πολύ έγγαμοι κληρικοί αντί να έχουν την καλύτερη δυνατή σχέση με τη γυναίκα τους έχουν τη χειρότερη;

    Και αν έχουν τη χειρότερη, ΠΏΣ ΘΑ ΑΝΤΕΠΕΞΕΛΘΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΜΥΡΙΟΥΣ ΠΕΙΡΑΣΜΟΥΣ και τις ποιμαντικές δυσκολίες ΤΗΣ ΕΝΟΡΙΑΣ;

    Αλλά...ΜΗΝ ΑΝΟΙΞΟΥΜΕ ΘΕΜΑ...ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΗΣ.
    Παράδειγμα το έφερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. - Το πρόβλημα με τον παπα-Θερμό και τους ομοίους του είναι η διαφοροποίηση απ τα παραδεδεγμένα και η καινολογία γράφε κενολογία.Γι αυτό άλλωστε έχει καταστεί ο αγαπημένος των θολοκουλτουριάρικων και νεοορθόδοξων κύκλων.

    - Όσον δε για την αναγνωρισιμότητα, οι σημερινοί επώνυμοι γίνονται επώνυμοι, επειδή λένε ό,τι είναι αρεστά στους "ατζέντηδες" και αυτοί τους "προμοτάρουν".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. :-)

    Μωρέ εδώ έχει γίνει ο αγαπημένος εμού της σκληροπυρηνικής και δεν θα έχει γίνει ο αγαπημένος των θολοκουλτουριάρηδων; Αυτό δεν το βρίσκω επιχείρημα εναντίον του.

    Και το Χριστούλη τον αγαπούσε και η πόρνη γυνή και οι μορφωμένοι ως ο Νικόδημος...ΟΛΟΙ οι καλοπροαίρετοι Τον αγαπούσαν.

    Μόνο τα καθοίκια οι Φαρισαίοι τον μισούσαν, ου να μου χαθούνε τα κτήνη!
    ;-(

    Αν σε αγαπάει κάποιος δεν σημαίνει ότι είσαι και λάθος.

    Μπορεί να σημαίνει ότι έχεις ένα χάρισμα να τον αγγίζεις να τον άλλον παρηγορητικά.

    Ο πατήρ Θερμός μια απλη καλημέρα λέει στο γείτονα και τον ψυχοθεραπεύει, αλήθεια το λέω, επειδή τη λέει την καλημέρα με ΖΕΣΤΗ ΚΑΡΔΙΑ ΚΑΙ ΒΛΕΠΕΙ στον κακομάντζαλο γείτονα την ομορφιά του θείου προσώπου-νομίζω, ΑΣΕ η πρεσβυτέρα του ΠΩΣ τον αγαπάει τον πατέρα Βασίλειο!

    Λίγο τό χεις εσύ να σε αγαπάει γυναίκα σου και να σε θαυμάζει μετά από 30 χρόνια γάμου ας πούμε;

    Σημαίνει ότι ο πατήρ Βασίλειος αν μη τι αλλο, έχει ένα μεγάλο ταλέντο ως άνδρας και ως ψυχοθεραπευτής για να κρατάει τη γυναίκα του ΑΚΟΜΗ ερωτευμένη μαζί του, για ΟΝΟΜΑΑΑΑΑ!

    ;-)
    (πού το ξέρω ότι είναι ακόμα ερωτευμένη μαζί του;

    ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑ!

    ΕΜΕΊΣ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΜΙΛΑΕΙ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΓΥΝΑΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΤΡΑ ΤΗΣ ΠΟΟΟΟΛΛΛΑ, ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ, ΧΑΧΑ...να πάω για ύπνο να μη με ...δείρει κανένας εξαγριωμένος αναγνώστης απόψε...είπα να σας κουρντίσω και λιγάκι το εξομολογούμαι...)

    Καλο βράδυ αγαπημένα μου...
    Σας ευχαριστώ.
    Ο Κύριος ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ ΑΓΑΠΑΕΙ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. - "Είσαι βέβαιος ότι δεν υπάρχει μια ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ δική σου, κάποια εμπαθειουλα, λέγω, ερωτώ με ντροπαλό και χαμηλοβλεπούσικο ύφος."

    - Και βέβαια υπάρχει μεγάλη και όχι μικρή εμπαθειούλα. Είναι μεγάλη διότι μεγάλος είναι και ο χρόνος, όπου "τρώμε στη μάπα" τους ίδιους και τους ίδιους, να μας λένε τα ίδια και τα ίδια, λες και χάθηκαν όλες οι άλλες απόψεις. Σημειωτέον, γνώμες οι δικές τους, απόψεις οι δικές μας, αλλά μόνο τις δικές τους - ταπεινά τις αποκαλούν - απόψεις ακούμε, βλέπουμε και ακούμε, ή διαβάζουμε. Σκέφτομαι πόσα χρόνια ήταν στο Κυριακάτικο "Αρχονταρίκι" ο εκλεκτός του (+)Χριστόδουλου νυν Μητροπολίτης Βόλου Ιγνάτιος και μου σηκώνονται οι τρίχες από την ... εμπαθειούλα. Άνθρωπος είμαι "με ό,τι αυτό συνεπάγεται", έτσι δεν είπαμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. ;-)
    Το ομολογώ!

    Έχω πεθάνει στα γέλια με την ανταλλαγή τέτοιων ΘΕΡΜΩΝ απόψεων απόψε!

    Κυπριανέ μου να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. http://anastasiosk.blogspot.gr/2011/11/blog-post_4604.html
    http://anastasiosk.blogspot.gr/2011/12/blog-post_6488.html
    http://panagiotisandriopoulos.blogspot.gr/2012/01/blog-post_07.html
    http://www.egolpion.com/psuhanalush_emplokes.print.el.aspx
    .Μερικές μόνο απ τις διευθύνσεις και ονόματα.Θα ακολουθήσουν κι άλλες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Το χειρότερο με τον παπα-Θερμό είναι η με ψυχιατρικό κάλυμμα επιχείρηση απαξίωσης των ευαισθητοποιημένων περί τα θέματα της πίστεως και αντιδρώντων κατά των οικουμενιστικών γελοιοτήτων και αθλιοτήτων κατά ανυπέρβλητο συνειδησιακό χρέος πιστών.Το τι χαρακτηρισμούς τους σέρνει!Κι όχι μόνο αυτός αλλά και και οι ομόφρονές του!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μήπως το πρόβλημα πολλών χριστιανών είναι ο εγκλεισμός της εκκλησίας στα στενά όρια του ελληνικού έθνους; Το μήνυμα του χριστιανισμού είναι παγκόσμιο κι όχι τοπικό. Αρκετά βαυκαλίζονται οι Ελληναράδες πως είναι ο περιούσιος λαός κι άλλοι είναι για τα..μπάζα!!! Φτάνει-σώνει. Τέτοιες λογικές μας οδήγησαν στο λίγο πριν το έσχατο σημείο που μαστε σήμερα.
      Άλλο η πίστη ,άλλο η πατρίδα κι άλλο [ως πρέπει ο χριστιανός να λειτουργεί. Φοβικά πάντως όχι. Με απέραντη αγάπη προς όλους ναι.

      Διαγραφή
    2. "Μήπως το πρόβλημα πολλών χριστιανών είναι ο εγκλεισμός της εκκλησίας στα στενά όρια του ελληνικού έθνους;"

      - Κάθε άλλο. Το πρόβλημα της εν Ελλάδι εκκλησίας είναι ότι έγινε δεκανίκι της άρχουσας πολιτικής εξουσίας. Η φωνή που αρθρώνει είναι η επιβεβλημένη - και πολιτικά ορθή σε ανύποπτο χρόνο - αρχής γενομένης από την Επανάσταση του ΄21. ΄Οταν όμως ανέτειλε ο εικοστός αιώνας τα πράγματα ξεκαθάρισαν πλήρως, αφού (επιτέλους) γίναμε "αδελφοί εν τη πίστει" με όλο τον εσμό των αιρετικών. Κατά συνέπεια, η άλλοτε υπάρχουσα διαχωριστική γραμμή μετατέθηκε από την πατροπαράδοτη πίστη στην αρχαιοελληνική πνευματικότητα και τον εθνοκεντρισμό που αναπόφευκτα αυτό συνεπαγόταν. Το άμμεσο επακόλουθο ήταν να πέσουμε με τα μούτρα στον οικουμενισμό (τότε Κοινωνία Εθνών) και την εξ αυτού (σήμερα) παγκοσμιοποίηση. Το αρχαιοελληνικό πνεύμα - το ένα και μοναδικό - είναι για όλους τους ανθρώπους, όπως και ο ένας θεός είναι ο μοναδικός για όλους μας.

      "Το μήνυμα του χριστιανισμού είναι παγκόσμιο κι όχι τοπικό"

      - Ασφαλώς και είναι παγκόσμιο, δεν είναι όμως όπως ο κάθε επί μέρους άνθρωπος, ομάδες ανθρώπων, κοινωνίες και λαοί, τον θέλουν στα μέτρα τους. Η συνταγή για να φτιάξεις ένα φάρμακο, αποτελεσματικό για μιαν αρρώστια, δεν είναι να κάνεις ό,τι σου κατεβαίνει στο κεφάλι. Υπάρχουν οδηγίες και κανόνες, που αν δεν τις ακολουθήσει κανείς, αντί για φάρμακο πουλά "μαγιοβότανα" ή άλλα βιοενεργειακά κομπογιαννίτικα "ματζούνια". Και αυτά, βεβαίως, σε στέλνουν στο διάβολο.

      Διαγραφή
    3. Μάλιστα!Ίσως πρέπει να δούμε από την αρχή την ιστορία της ελληνικής επανάστασης,να ξεχωρίσουμε το πως μας τη μάθανε από το πως ήταν στην πραγματικότητα και να διακρίνουμε το ρεαλιστικό από το επιθυμητό. Να δούμε τα θετικά της εκκλησίας αλλά και τον αρνητικό ρόλο που έπαιξε πολλές φορές. Γιατί δεν είναι όλα πάντοτε ανθηρά και ρόδινα. Όπου κυκλοφορούν άνθρωποι τα πράγματα δεν είναι άγια.
      Όσο για τα μαντζούνια και τα λοιπά νομίζω πως για να παρασκευαστούν τα φάρμακα γίνονται "δοκιμές" σε ζώντες οργανισμούς όπως οι άνθρωποι. Μετά καταλήγουμε. Κάθε όμως φάρμακό είτε έτσι είτε αλλιώς έχει και παρενέργειες κι ενίοτε στέλνει άτομα στον παράδεισο, στην κόλαση, δεν ξέρω, εκτός ζωής όμως σίγουρα.
      Για να μη μακρυγορώ ο καθένας σκέφτεται με διαφορετικό τρόπο. Κάποιοι νομίζουν πως κρατάνε την αλήθεια στο χέρι, κάποιοι άλλοι δεν διεκδικούν αλάθητα, άλλοι είναι αδιάφοροι και πάει λέγοντας. Νομίζω πως η αποδικωδικοποίηση της ιστορία, κι αυτής, θα συμβεί μετά την αποδημία εκάστου εξ ημών. Είμαι περίεργη να δω που θα μαι και που θα ναι διάφοροι φίλοι αλλά κι άγνωστοι. Σίγουρα όμως θα τοποθετηθεί έκαστος με βάση την αντίληψή του περί του κόσμου. Για να βρεθεί κοινός τόπος συνεννόησης. Αιωνιότητα είναι, να χουμε να λέμε! ;-)

      Διαγραφή
  27. Τα μεγαλύτερα σήμερα προβλήματα που ασκούν την καταθλιπτική τους επίδραση στη σύγχρονη εκκλησιαστική ζωή είναι ο οικουμενισμός και η εκκοσμίκευση.Πτυχές των εν λόγω προβλημάτων αποτελούν η διαβόητη μεταπατερική θεολογία που αντικατοπτρίζει το δυσώνυμο πολιτικά ορθό και η πολεμική που ασκείται από υπεροχικά εκκλησιαστικά πρόσωπα κατά των διαφωνούντων με την υλοποίηση του.Του πολιτικά ορθού εννοείται.Στα πλαίσια αυτής της πολιτικής εντάσσεται και ο υπερτονισμός δήθεν ουσιωδών προβλημάτων όπως ο εθνικισμός,ο φονταμενταλισμός και τα ρέστα επί υποτιμήσει των δύο πρώτων αναφερθέντων φλεγόντων ποιμαντικών ζητημάτων.Δυστυχώς ο π.Βασίλειος Θερμός μαζί με τους συναξιακούς οδοστρωτήρες και κάποιους άλλους γνωστούς και μη εξαιρετέους,ανεπιγνώστως όπως θέλουμε να πιστεύουμε,εντάχθηκαν και υπηρετούν αυτήν τη λογική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. ;-)

    (Λέει η Σαλογραία στον εαυτόν της:

    " ΝΑ ΘΥΜΗΘΩ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ,
    ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΑΡΤΗΣΩ,
    ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΠΟΙΟΥ ΑΛΛΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ,
    ΑΥΤΟΣ Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ,
    ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΕΘΑΜΕΝΟΣ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΚΑΤΟ ΧΡΟΝΙΑ
    ΑΠΟ ΣΗΜΕΡΑ!")

    - Δεν αντέχω άλλο μαλλιοτράβηγμα, αδελφοί, έχουμε και δουλειέεεεεςςςς!
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. ;-)
    Για να ελαφρύνει λίγο το πολεμικό κλίμα να αλλάξω θέμα και...

    Να πω σε κάποια ψυχή που θέλει να με κεράσει ότι από πιτες μου αρέσουν μόνο οι τυρόπιττες με φύλλο και χωρίς φύλλο, όπως εκείνη θεΪκή τα παλιά χρόνια στο Πάπιγκο

    (συνταγή της κυρά Κικίτσας, ζεί άραγε ακόμα; υπάρχει η συνταγή;)

    Επίσης μου αρέσει τρελά η τυρόπιτα με πιπεριά. Άλλες πίτες, κοτόπιτες, κρεατόπιτες, χορτόπιτες, όχι, μακράν εμού γενικώς τα κρεατικά.

    Πολύ σπάνια μου κάνουν εντύπωση.

    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Υ.Γ.
    Εξαίρεση η χορτόπιττα ΜΟΝΟ άμα έχει ΤΥΡΙ.
    ...............................

    Το κοτόπουλό μου ο Παταβούκος να δεις με τι ΠΑΘΟΣ το τρώει το τυρί!

    Έτσι που τον βλέπω, τον τυροφάγο, μού περνάνε κάτι...πονηρές σκέψεις, άμα πέσει πείνα, ΠΟΥ ΘΑ ΠΕΣΕΙ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ, θα τον ταίσω, μπόλικο από το τελευταίο εναπομείναν τυρί, και μετά...να τον σιγοψήσω στην κατσαρόλα, για το έσχατο δείπνο μου, με συνοδεία κλασικής μουσικής και ένα ποτηράκι κρασί γλυκό κόκκινο!
    ;-)

    - Α ρε Παταβούκο συγνώμη για τις κακές μου προθέσεις, αλλά...πώς θα ξεπεραστεί χωρις μεγάλη αγιότητα εκ μέρους μου, εκείνος ο φοβερός ΝΟΜΟΣ του πεπτωκότος ανθρώπου που ουρλιάζει, μέσα στα έγκατα έκαστου:

    " Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΟΥ- ΖΩΗ ΜΟΥ!"

    Συνεχώς γύρω μου τον βλέπω να εφαρμόζεται και ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΟΥΜΑΙ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Δε ντρέπεσαι λίγο!!! Καημένε, Παταβούκο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. :-) ντρέπομαι αδερφ. ντρέπομαι...αλλά...αμαρτία εξομολογημένη λένε ότι είναι κάπως...συχωρεμένη!
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. χαχαχχααα Συχωρεμένη, μην αγχώνεσαι. Έχει ο Θεός,βλέπεις; Εμένα μου στειλε κήπο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. :-)
    Να ευχηθώ εκτός από κήπο να στείλει και μια καλή...παρέα για τα υπόλοιπα τριάντα χρόνια τουλάχιστον;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Να σου πω: θα το διαπραγματευτώ πολύ σκληρά. Άμα είναι καλή η παρέα εντάξει. Άμα μοιάζει με κάποιες "κοινές " μας παρέες, να λείπει. Δε στέλνει όμως παρέα! Δεν επιθυμεί. Γιατί άραγε; Απορία το χω. Πια..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. ;-)
    Είσαι βέβαιη ότι δε στέλνει; Μήπως στέλνει και δεν την βλέπεις; καμιά φορά λέει ψάχνουμε την ευτυχία μας όπως τα γυαλιά που τα χουμε απάνω στη μύτη μας.
    Το έχεις πάθει; Να ψάχνεις για γυαλιά ενώ τα φοράς;
    Εμένα άπαξ κάποτε μου συνέβη! Τόση αφηρημάδα, για Ονομααα!
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Ξέρεις κάτι που δεν ξέρω; Φορώ γυαλιά και βλέπω και καλά. Τούτο που λες όμως δεν το ξέρω. Ας μη συνεχίσουμε όμως αυτό το θέμα εδώ. Δεν ενδείκνυται!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. ;-) Νομίζω πρέπει να κάνω μια ανάρτηση με θέμα σχετικό. Τώρα δεν προλαβαίνω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Απαντήσεις
    1. Χαρά στο κουράγιο σου, Σαλογραία. Εγώ δεν το έχω. Μάλλον δεν το είχα ποτέ, απλά έκανα μια απόπειρα.
      Ο Θεός μαζί σας, αδελφοί μου.

      Διαγραφή
  40. Νεκρούλη μου τι ΧΑΡΑ!
    Ευχαριστώ πολύ για την επίσκεψη.

    Εσύ και αν έχεις κουράγιο αδερφέ, με τις πλουσιώτατες αναρτήσεις που κάνεις!
    Και το κουράγιο, ΔΕΝ είναι δικό μας.

    Οπου φαίνεται να υπάρχει Ο ΚΥΡΙΟΣ, ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ Ο ΚΥΡΙΟΣ, ΤΟ ΔΙΝΕΙ...
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Προς Georgio Nikolopoulos
    ελήφθη ένα μήνυμα. Δεν ξέρω πού το απευθύνεις. Δεν το κάνεις ποιο συγκεκριμένο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Y.Γ.

    Προς κάποιον που ξύνει τα νυχάκια του για καβγά, έχω να είπω ότι σχόλια κακιασμένα, προ πολλού καιρού, έχουμε πάψει να ανεβάζουμε.

    Αν επιθυμεις να κάνεις πιο σοβαρή κουβέντα με αγάπη Χριστού και ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ, ευχαρίστως, να σε ακούσουμε.

    Από κακία όμως, ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ και εμπάθειες του χειρίστου είδους, έχουμε ΜΠΟΥΧΤΙΣΕΙ, φίλε μου.

    Και κακιασμένα προσωπικά σχόλια, επαναλαμβάνω-προ πολλού, ΠΑΨΑΜΕ να ανεβάζουμε.

    Δεν χρωστάνε ΤΙΠΟΤΕ οι αναγνώστες να τους μεταδίδει ο πάσα ένας, αρνητική διάθεση, επειδή...πάσχει από τυχούσα...δυσκοιλιότητα...
    ;-)
    Καλό σου βράδυ,λοιπόν, αγαπητέ- και ανερμηνεύτως-χολωμένε, κυριούλη μου.
    ;-)
    α ναι...και...φιλάκιααα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Δεν αντέχεις την κριτική δυστυχώς κυρία μου. Δεν το έχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. @geronicols17
    Οχι αγαπητέ. Την αντοχή στην ΚΑΚΙΑ που οι άλλοι βαφτίζουν "κριτική" πραγματικά, ΒΑΡΕΘΗΚΑ να την έχω. Όποιος στο εξής, επιθυμεί να βγάζει ποικιλόμορφη κακία σε αυτό το ιστολόγιο, πραγματικά, ΔΕΝ θα του ανεβάζω το σχόλιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή