Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2012

Σύνεσις και Παράνοια -π.Βασίλειος Θερμός


O πληγωμένος Αγγελος του Φινλανδού καλλιτέχνη Ούγκο Σίμπεργκ (1903).
...............................................................................
(Από το βιβλίο του π. Βασιλείου Θερμού, Σύνεσις και Παράνοια, εκδόσεις Γρηγόρη, σελ.94)

"Όταν συναντούμε πιστούς...

( και μάλιστα συστηματικά θρησκεύοντας)

-και μάλιστα ρασοφόρους με περισπούδαστο ύφος, που γράφουν λόγια παχιά και μεγάλα σαν άσπρα, μαυροκέφαλα σκουλήκια- θα προσθέσει η φρικαρισμένη  Σαλογραία-


...που πολιτεύονται σαν να μην έχει λάβει χώρα η Ενανθρώπιση του Χριστού, πόσο μπορούμε να περιμένουμε αίσθημα εκκλησιαστικής κοινότητας και χριστιανική βίωση από τα πλήθη;

Δηλαδή από εκείνους που έμειναν μεν ακατήχητοι, αλλά και που όταν αποφάσισαν να σύρουν τα βήματά τους στο ναό, η μάνα τους Εκκλησία τούς υποδέχτηκε μουρμουρίζοντας κάποια ακαταλαβίστικα λόγια.

Οι άνθρωποι αυτοί, τέλεια αποκομμένοι από την κληρονομιά της σωτηρίας, θα ήταν παράξενο να μην συμπεριφέρονται ως  βάρβαροι.

Βρίσκονται βιωματικά μετέωροι , ανίκανοι να συνδέσουν τον χρόνο της σωτηρίας με τον προσωπικό τους χρόνο, και αρκούνται να "τσαλαβουτούν" στις ελάχιστες και συχνά διαστρεβλωμένες γνώσεις που έλαβαν στην παιδική ηλικία από τους γονείς τους ή την γιαγιά τους.

Την ίδια ώρα όμως που αυτοί χάνουν την δεξίωση της "δεσποτικής ξενίας", οι λειτουργοί καμαρώνουμε τα άμφιά μας, οι ψάλτες τις κορώνες τους, οι θεολόγοι τα υπέροχα νοήματα.

Μια ακόμη εγκατάλειψη του περιπεσόντος εις τους ληστάς:


...ιερέας και λευίτης "ελθόντες και ιδόντες αντιπαρήλθον" 


διότι ήταν απορροφημένοι από τα δικά τους"
.........................................
Και ο  έρμος ο πιστός χριστιανός , άς  κόβει  τα λαιμά του, χωρίς ουδέ την ελάχιστη ποιμαντική φροντίδα, διότι σχεδόν ουδείς ενδιαφέρεται για την ψυχική του σωτηρία, στην π ρ ά ξ η.


Μόνο λόγια παχιά και μεγάλα σαν άσπρα, μαυροκέφαλα σκουλήκια...


Ο θερισμός είναι τόσος πολύς και οι α λ η θ ι ν ο ί,  εύσπλαγχνοι, και μη Φαρισαίοι  εργάτες, είναι τόσο λίγοι...


 Σαλογραία 

52 σχόλια:

  1. Δεν καινοτομεί ο Θερμός. Απλά περιγράφει καταστάσεις. Από την άλλη ποιός χριστιανός δεν γνωρίζει διάφορα; Ποιο είναι το ζητούμενο; Η στηλίτευση μόνο ή και κάτι άλλο; Η διακριτική διαχώριση της θέσης μας, η άρνηση να σμμετέχουμε σε παιχνίδια κι εμείς(πολλοί καλύπτονται μέσα από όλα αυτά, μην το λησμνούμε αυτό)...
    Θυμάμαι παλιότερα ένα ιερομόναχο- αρχιμανδρίτη εν τω κόσμω. Φραγκάτος, κυριλάτος, άψογος. Όχι και πολύστροφος. Μου φαγε ένα 20ευρω!! Μιλάμε τα χα πάρει άσχημα. Δε θα διηγηθώ το περισταστικό. Δεν έχει νόημα. Ήταν όμως τόσο αξιολύπητος που τον έφτυσα-όχι κυριολεκτικά- κι έφυγα. Είπα στον προισταμένό του στο στόρυ, μου δωσε δίκιο και παραιτήθηκα. Σήμερα κοιτώντας από απόσταση βλέπω τη δυστυχία του. Αν στεκόμουν σε αυτό, εγώ θα χαλιόμουν. Συγχύστηκα τότε, μια και δεν είμαι φιλοχρήματη όμως, του τα πέταξα στα μούτρα κι έφυγα.. Και τι κέρδισε; 20Ε. Την εκτίμησή μου όμως πότε΄πια. Μακάρι να κερδίσει του Χριστού και μακάρι να χει μετανοήσει. Τι να λέμε τώρα; Γλυκειά η εξουσία και τα κενά μας πολλά. Όλων!! Ας μην κρίνουμε αλλά να φροντίζουμε να φερόμαστε σωστά κάθε φορά.
    ;-)
    Παρόλα όσα είδαν τα μάτια μου μένω στην εκκλησία. Σκέφτομαι κάθε φορά πως κι εγώ δεν έχω αυτό αλλά έχω άλλο κενό και άλλο μειονέκτημα. Είμαι έτσι επιεικής κι ήρεμη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @lpap
    Ευχαριστώ για το σχόλιο.

    Για μένα ο π. Βασίλειος Θερμός γράφει τα θέματά του, με ένα ΜΟΝΑΔΙΚΟ βάθος και μια ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ που δεν έχω ξανασυναντήσει σε ΚΑΝΕΝΑΝ άλλο σύγχρονο έλληνα ιερωμένο.

    Να είναι καλά ο άνθρωπος.

    Είναι και ΑΡΙΣΤΟΣ ΣΤΗ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.

    ΔΕΝ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΕΙ ΤΟΝ ΣΥΝΟΜΙΛΗΤΗ ΤΟΥ ΠΟΤΕ.
    Ξ
    ΑΠΑΛΛΑΓΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΣΥΜΠΛΕΓΜΑΤΑ ΚΑΤΩΤΕΡΟΤΗΤΑΣ, ΑΠΟ ΦΘΟΝΟ, ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΑΜΕΤΡΕΣ ΦΟΡΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΒΑΡΕΟΣ ΦΘΟΝΟΥ Ο ΙΔΙΟΣ, ΑΛΛΑ...ΔΕ ΧΑΜΠΑΡΙΑΖΕΙ.

    ΜΠΡΑΒΟ ΤΟΥ!

    Ο ΠΙΟ ΑΡΙΣΤΟΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΓΡΑΠΤΗ ΚΑΙ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΑΠΟ ΟΣΟΥΣ ΙΕΡΕΙΣ ΤΗΣ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΕΧΩ ΓΝΩΡΙΣΕΙ.

    Στη δική μου εκτίμηση ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΓΕΡ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ ΤΩΝ ΣΠΕΤΣΩΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟ ΚΥΠΡΙΑΝΟ ΤΗΣ ΦΥΛΗΣ, ΕΡΧΕΤΑΙ ΤΡΙΤΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Προσωπικά τον συμπαθώ. Δε σημαίνει πως το γεγονός πως είναι ακομπλεξάριστος δεν κάνει λάθη, θεολογικά εννοώ. Αυτό ωστόσο είναι θεμιτό. Κανείς δεν κατέχει την αλήθεια. Και το αλάθητο φυσικά.
    Αρέσει και σε μένα. Δεν τρελαίνομαι όμως αν και ήταν υποψήφιος στην επιλογή που έκανα για πνευματικό! ;-) Δεν τον επέλεξα όμως,ο Θεός ήθελε κάτι άλλο και το δειξε αλλά και το επιβεβαίωσε έμπρακτα. ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ;-)
    Ξέρω πάρα πολύ κόσμο που τον συμπαθεί.

    Ο άνθρωπος, ο π. Βασίλειος Θερμός, διαθέτει και γνώσεις και στόφα γνήσιου ποιητή και ξέρει να ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΕΙ.

    Το σημαντικότερο έχει ΕΠΙΓΝΩΣΗ του πόσο ΑΘΛΙΑ είναι η ανθρώπινη φύση κάτι στο οποίο εγώ προσωπικά ΤΩΡΑ ΜΟΛΙΣ, ανοίγω λιγάκι τα μάτια

    ("τόσον βλάκας υπήρξες μανδάμ; ""ναι. μΑΛΙΣΤΑ! τόσον βλάκας υπήρξα, εσύ τι ζόρι τραβάς;")
    χαχα...

    όσο για επιλογή πνευματικού αυτό είναι ΠΑΝδύσκολο θέμα...για μένα ο πνευματικός πρέπει να είναι υπέργηρος, μισόκουφος και μισότυφλος και αν είναι δυνατόν και μονίμως νυσταλέος ώστε να αποκοιμιέται κατά τη διάρκεια της εξολογήσεως λιγάκι να του ξεφουρνίζω ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΤΟΥ ΡΟΧΑΛΗΤΟΥ, τα βαρύτερα των αμαρτημάτων μου οίον:

    "πάτερ μου έστειλα μερικούς παπάδες να πάνε στο γερο διάολο και να μη γυρίσουν!"
    ;-)
    ε να...κάτι τέτοιες αμαρτίες δεν πολυεπιθυμώ να τις ακούει για να μη χάνει βρε την καλή του ιδέα για τα μουτρα μου χαχαχουχααααα!
    :-)
    ωρα 2:49 μ.μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η μαγκιά είναι να ναι ανοιχτομάτης, να χει κοιμηθεί νωρίς το βράδυ, και να χει ακοή οξύτατη!!
    Εκεί να σε δω!!
    Σε ό,τι μ αφοτά συνννοούμαι στα δύσκολα με σήματα μόρς!!!χαχαχαχχαχα Κι εξαιτίας της απόστασης βρέθηκε κωδικός με τα χρόνια...μια χαρά...ανώδυνα!! χαχχαα
    Στο συνιστώ...
    Αν και, σοβαρά τώρα, το ωραίο είναι όταν διηγείται ο άνθρωπος τα σοβαρά χωρίς να χει την αίσθηση της κρίσης από τον πνευματικό. Δεν την είχα ποτέ κι είπα δύσκολα πράγματα. Αντίθετα είχα μεγάλη αγάπη εισπράξει και με έκανε κουρέλι.. Δεν μπορώ να το εξηγήσω αλλιώς. Εκείνη η αίσθηση που σε ξεκλειδώνει το φιλότιμο και την καρδιά.. αυτά..σταματώ εδώ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στά παραπάνω λόγια τῆς ipap, ἐκανα ἕνα δικό μου σχόλιο σέ κώδικα μόρς, μιά καί ἔγινε ἀναφορά στόν κώδικα αὐτόν.
      Γιατί Σαλογραία μου δέν τό βλέπω;

      Διαγραφή
    2. Θαῦμα, θαῦμα τό εἶδα! Περιμένω κα΄ποιος νά τό ἀποκωδικοποιήσει :-)

      Διαγραφή
    3. Υπάρχει ένα ο ένα η ενα μ...μη και λέει αμήν;

      Διαγραφή
  6. :-)
    Προσωπικά μια φορά ένας ιερέας (όχι της κρατικής εκκλησίας) με αντιμετώπισε σαν να ήταν ΙΔΙΟ ΤΟ ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΤΟΜΑ ΤΗΣ ΚΟΛΑΣΕΩΣ. ΕΚΕΙ ΤΑ ΕΙΔΑ ΟΛΑ!
    Εκεί χάρηκα που δεν ζούσα σε καμια παλιότερη εποχή.
    Σίγουρα θα με είχε κάψει ζωντανή ο εν λόγω.
    Ο ΘΕΟΣ ΑΣ ΤΟΝ ΦΩΤΙΣΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΤΗ Β Λ Α Κ Ε Ι Α
    ΤΗΣ ΠΑΓΚΑΚΙΣΤΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΤΟΥ.

    Κάθε φορά όταν φέρεται ο όποιος ιερέας με ΑΛΑΖΟΝΕΙΑ ΔΙΚΑΣΤΗ ΚΑΤΆ του περιδεούς αμαρτωλού που έχει απέναντί του, εκεί ΤΡΩΝΕ ΨΗΤΑ ΑΠΟ ΧΑΡΑ , ΌΛΟΙ ΟΙ Διαόλοι και το κάλλος της Ορθοδόξου ημών πίστεως ΔΙΑΣΥΡΕΤΑΙ ΣΕ ΛΑΣΠΕΣ ΚΑΚΙΑΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ.

    Κάτι τέτοιες δαιμονισμένες συμπεριφορές "ποιμένων" βλέπουν μερικοί ιερείς και βγάζουν τα ράσα και λαικοί γίνονται έπειτα εντελως αντίχριστοι.

    Ο ΘΕΟΣ ας φυλάει.

    Να είσαι καλά, περιστεράκι μου
    Σ'ευχαριστώ για την επίσκεψη και την αγάπη
    3:17 Μ.Μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Θέλω να πιστευω οτι το κειμενο δεν ειναι της τάξεως του συζητήσιμου:ειναι, νομίζω,αποτέλεσμα προσχώρησης της καρδιας σε μια "αποκάλυψη"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. -)ανων.φιλ.

    Δεν κατανοώ ακριβώς τι θέλεις να πεις.
    Σε ποιο κείμενο ΑΚΡΙΒΩΣ αναφέρεσαι; το συγκεκριμένο βιβλίο του πατρός Θερμού, που παρέθεσα ακόμα δεν το έχω όλο διαβάσει.
    ..................................
    Μιλώντας γενικότερα να πω ότι...

    ΚΑΘΕ στιγμή ο ΚΑΘΕΝΑΣ μας ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΕΙ, σε ένα μεγαλύτερο βάθος, προσωπικές "αλήθειες" και του πλησίον "πραγματικότητες".

    Συνέχεια ο καθένας παλεύει με τους εντός και εκτός δαίμονες που τον πολεμάνε.

    Ο Πόλεμος αυτός μόνο με τον προσωπικό θάνατο εκάστου, ένα τέλος λαβαίνει.

    Μετά...ποιος ξέρει τι μας περιμένει μετά, κατά τα έργα και τις προθέσεις μας, βέβαια.

    Ελπίζουμε στο άπειρο θείο έλεος, και την αγάπη.
    Αλίμονο αν δεν ελπίζαμε στη θεία αγάπη.

    ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ, για τα γήινα και τα θεία πράγματα ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ, αλλά όσο αγωνιζόμαστε για επιβίωση ψυχική και σωματική και οι σκληροί πειρασμοί, μας ταλανίζουν ποικιλότροπα, όλο με κάποιες υποθέσεις εργασίας περνάμε τον χρόνο μας.

    Δεν γίνεται να μουγκαθούμε ολότελα και να λέμε μόνο:
    "εγώ δε ωσεί κωφός ουκ ήκουον και ωσεί άλαλος ουκ ανοίγων το στόμα αυτού..."

    Δεν γίνεται διότι ΔΕΝ είμαστε άγιοι.
    ΔΕΝ ΑΝΤΈΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΟΤΗΤΑ.

    Η ΑΓΙΟΤΗΤΑ ΠΡΟΥΠΟΘΕΤΕΙ ΑΠΟΔΟΧΗ ΜΕΓΑΛΩΝ ΠΑΡΑΙΤΗΣΕΩΝ-μΑταιώσεων που λένε και πσυχίατροι.

    ΑΠΟΔΟΧΗ ΜΕΓΑΛΟΥ ΠΟΝΟΥ.

    Προσπαθούμε απλώς να είμαστε ΚΑΠΩΣ δίκαιοι άνθρωποι, αλλά ούτε και αυτό στην εποχή που ζούμε, αν το επιτύχει κάποιος το θεωρώ ΤΕΡΑΣΤΙΟ επίτευγμα.

    Προσωπικά είμαι ακόμα "εις χώραν μακράν" όπως ο Ασωτος, βόσκουσα χοίρους οργής και μνησι-κακίας.

    "Όλα του γάμου δύσκολα κι η νύφη γκαστρωμένη" που έλεγαν και παλιότερα.
    ;-)
    Ωρα 4:10 μ.μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Λατρεμένε της Όλγας- Κούμουλους
    ;-)
    Λέω κρατική την εκκλησία του νέου εορτολογίου της οποίας οι ιερείς είναι ΜΙΣΘΩΤΟΙ, ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ, Σε ΑΝΤΙΘΕΣΗ με τους ιερείς του Πατρίου Εκκλησιαστικού εορτολογίου που από το ελληνικό κράτος ΔΕΝ μισθοδοτούνται ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ, και γι αυτούς φροντίζουν από καλή τους διάθεση και ΜΟΝΟΝ οι φτωχοί ενορίτες, προσφέροντες ΕΚ ΤΟΥ ΥΣΤΕΡΗΜΑΤΟΣ , σε ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΑΚΤΗ ΒΑΣΗ, τον οβολό τους.
    ΜΗΝ, όμως, το ανοίξουμε το θέμα.
    Μιλάμε γενικά.

    Ας μην το εξειδικεύσουμε και μη μπλέξουμε με εκκλησιολογική συζήτηση, όχι αμάνννν, θα μου καούν τα μπιφτέκια στο φούρνοοο!
    ;-)
    ώρα 4:18

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ῾..υποδέχτηκε μουρμουρίζοντας κάποια ακαταλαβίστικα λόγια."

    Τί θέλει νά πεῑ μέ τά παραπάνω λόγια ὁ πάτερ; (καλά..καλά, ὁ πατήρ!)
    Μήπως αὐτός ὁ πάτερ εἶναι ἀπό αὐτούς τούς "μοντέρνους" πού θέλουν τήν μετάφραση τῶν λειτουργικῶν κειμένων, γιά τό "καλό" ὅλων πού ὅταν μπαίνουν στίς ἐκκλησιές ἀκοῦνε "ἀκαταλαβίστικα λόγια"; Κάτι τέτοιο μου φαίνεται...

    υ.γ
    Σαλόγραῖα,
    μήπως πρέπει νά σταματήσεις νά κρίνεις τούς ἀνθρώπους σύμφωνα μέ τό πόσο "γλυκός" εἶναι ὁ λόγος τους; Ἕνας παλιός ἀρχηγός μου, ἐλεγε πάντοτε, "νά κοιτᾶμε πίσω ἀπό τήν βιτρίνα".
    Καί τί ἔγινε δηλαδή, ἄν κάποιος εἶναι "ἄριστος" στήν ἐπικοινωνία"; Μήπως εἶναι ἄριστος μὄνο στήν "ἐπικοινωνία" καί τίποτα παραπάνω; Ξέρεις πόσοι εἶναι "ἄριστοι", "γλυκύτατοι", "προσήνεις", "ἀνεκτικοί", κλπ κλπ, καί στήν οὐσία, ὅλα αὐτά εἶναι ἕνα ἐπικοινωνιακό προφίλ, μιά καρναβαλίστικη μάσκα καί τίποτα παραπάνω;

    Μέ τό μπαρδόν δηλαδή, πού στέλνω αὐτή τή γραφή, ἀλλά διακρίνω πώς ἔχεις μιά τάση νά θαμπώνεσαι ἀπό αὐτά τά, "ἐπικοινωνιακά προφίλ".

    Μέ ἀγάπη,
    Εγώ, ὁ Γάϊδαρος ὁ Μακεδονικός! (ναί, ναί, εἶναι νέα ράτσα, ἀνακαλυφθεῖσα ἐσχάτως ἐν τοῖς παρυφαῖς τοῦ Βερτίσκου ὄρους)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ;-)
    Βρε Γάιδαρεεεε!

    ΚΑΙ ΓΩ ΕΙΜΑΙ ΑΝΤΙΘΕΤΗ στη ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΤΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ.

    Εννοώ ότι και γω ΔΕΝ επιθυμώ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΜΙΑ, να ακούω τα διάφορα μεταφρασμένα.

    ΘΑ ΜΕ ΠΙΑΣΟΥΝ ΠΟΛΥ ΤΑ ΝΕΥΡΑ ΜΟΥ ΑΝ ΓΙΝΕΙ ΤΕΤΟΙΟ ΠΡΑΓΜΑ.

    ΘΑ ΛΩΛΑΘΩ, με όλο το σεβασμό προς τον πατέρα Βασίλειο.

    Αυτό είναι άλλο και ΑΛΛΟ να το να διαβάσω τα περί του θέματος επιχείρηματά του.

    Θέλω να τον ΑΦΗΣΩ, ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙ ΠΩΣ ΒΛΕΠΕΙ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ.
    ΜΠΟΡΕΙ, ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ ΚΑΛΟ...
    ΘΑ ΔΕΙΞΕΙ...

    ΘΑ ΤΟ ΣΥΖΗΤΗΣΩ ΜΑΖΙ ΤΟΥ...

    Ο ΚΑΛΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΣΥΖΗΤΑΕΙ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΑΕΙ ΣΕ ΟΠΟΙΟΝ ΤΟΥ ΓΥΡΕΥΕΙ ΛΟΓΟ...ΟΣΟ ΠΝΙΓΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ.

    Αυτό του το ΕΚΤΙΜΑΩ ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΑ.

    ΔΕΝ ΤΟ ΠΑΙΖΕΙ ΥΠΕΡΑΠΑΣΧΟΛΗΜΕΝΟΣ, ΟΥΤΕ ΒΑΡΥ ΠΕΠΟΝΙ ΣΑΝ ΚΑΤΙ...¨αγίους"άλλους "πατέρες"που μόνο ως πατέρες δεν λειτουργούν και νομίζουν ότι επειδή φορούν ράσα,ότι φέρονται και σαν πατέρες.

    Αμ δε!
    Σαν μεγαλοχασάπηδες φέρονται οι καημένοι.

    Ο Κύριος ας τους συχωρέσει, και μένα που τους κατακρίνω αλλά...Η ΤΟΣΟ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥΣ, ΔΕΝ ΠΕΡΝΑΕΙ ΑΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗ, ΔΥΣΤΥΧΩΣ.

    Επανερχόμενη στο θέμα των λειτουργικών κειμένων να προσθέσω ότι
    νομίζω ότι θα ήταν εξαιρετικό, αν οι ενορίες τύπωναν βοηθήματα με το κείμενο και τη μετάφραση δίπλα των βασικών ακολουθιών, όπως ΗΔΗ έχει αρχίσει και γίνεται, για θεία λειτουργία, χαιρετισμούς, ακολουθίες Μεγάλης Εβδομάδας κλπ

    ΔΕΝ ΕΙΠΑ ΟΤΙ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟΝ Π. ΘΕΡΜΟ ΕΠΙ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ, Κύριε Ελέησον!

    Απλά τον επαίνεσα για το επικοινωνιακό του χάρισμα που ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ και ειδικά στις τάξεις των παπάδων είναι ΔΥΣΕΥΡΕΤΟ.

    ΚΑΚΟ ΤΟ ΒΡΙΣΚΕΙΣ ΑΥΤΟ;

    Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί να είναι κακό.

    ΑΠΟ ΠΟΤΕ Η ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ,Η ΕΥΓΕΝΗΣ , ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΚΟ;

    Για να είναι εντάξει δηλαδή, Ο ΆΛΛΟΣ, πρέπει να με βρίζει για ψύλλου πήδημα;

    Ελεος με τα βρισίδια που επιπολάζουν (που αφθονούν δηλαδή) στο Ιντερνετ και αλλαχού, με αφορμή τα... πηδήματα των ψύλλων αδελφοί,ΕΛΕΟΣΣΣΣ!

    Διαφωνώ σε μύρια με τον πατέρα Θερμό και αν θες να ξέρεις είναι και Ο ΗΘΙΚΟΣ ΑΥΤΟΥΡΓΟΣ ΠΟΥ ΑΝΟΙΞΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΠΛΟΓΚ.

    Μάλιστα!
    Αυτός ευθύνεται κατά το ήμισυ τουλάχιστον!
    Στον π. Βασίλειο απευθύνεται η επιστολή μου ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΕ ΠΑΠΑΔΕΣ που ειναι η δεύτερη παλαιότερη ανάρτηση αυτού του μπλογκ.
    ;-)

    ΘΑ ΣΑΣ ΤΟ ΕΞΗΓΗΣΩ ΕΚΤΕΝΩΣ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΦΟΡΑ, ΠΟΥ ΘΑ ΕΧΩ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΚΕΦΙΑ...τώρα βιάζομαι.
    (ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. (Συνέχεια απο προηγούμενο σχόλιο)
    προς Κούμουλους

    ΜΕ ΚΑΝΟΥΝ,πάντως, ΕΞΑΛΛΗ ΟΙ ΑΝΤΡΕΣ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΟΙ ΑΝΤΡΕΣ ΠΟΥ ΠΑΡΙΣΤΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΑΠΑΔΕΣ ΕΊΤΕ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ, ΕΙΤΕ ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΟΥ, οι οποίοι νομίζοντες οτι έχουν πιάσει την Ορθοδοξία από τα...γεννητικά της όργανα, "ΓΡΑΦΟΥΝ"ΜΕ ΤΟΝ ΚΟΥΡΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΤΡΟΠΟ, τους απλούς θεοσεβούμενους πιστούς στα παλαιότερα των υποδημάτων τους (ίνα μη είπε τι χειρότερον)
    ...ΚΑΙ ΦΕΡΟΝΤΑΙ με όποια ΚΑΦΡΙΛΑ τους γουστάρει!

    Ελεος! Δεν είμαστε στα Γιάννενα!!!
    Τέλειωσε η Τουρκοκρατία!

    ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΠΑΣΑΔΕΣ, οι σκληρόκαρδοι παπάδες, ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΧΑΝΟΥΜΑΚΙΑ για να μας λένε την τελευταία κουβέντα πρώτη!

    ΕΛΕΟΣΣΣΣ!

    ΑΣ ΜΑΣ ΣΕΒΑΣΤΟΥΝ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ!

    ΒΑΡΕΘΗΚΑΜΕ ΤΟΣΟ ΑΘΛΙΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ, ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ, ΑΜΑΑΑΑΑΝΝΝΝ!

    ("Σαλογραία πσυχραιμία! α ναι...πσυχραιμία! πάνω από όλα πσυχραιμίαααααα!")
    ..............................................
    Επίσης να πω ότι μου αρέσει να ΕΣΤΙΑΖΩ ΣΤΑ ΧΑΡΙΣΜΑΤΑ ΕΝΟΣ ΕΚΑΣΤΟΥ και να προσπαθώ να ΩΦΕΛΗΘΩ από το χάρισμα.

    Δεν μου αρέσει να ψάχνω, σε τί κάνει λάθος ο άλλος για να τον κράζω δημόσια ή ανώνυμα μέσα από τα μπλογκς π.χ.

    ΜΙΑ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΣΕ ΑΥΤΟ, ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ, ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΕΧΩ ΕΛΕΓΞΕΙ,
    ΔΙΟΤΙ...Η ΑΔΙΚΙΑ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ, ΜΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ

    ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟ ΑΔΙΚΟ...

    ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟ Α Ι Μ Α ΤΟΥ ΑΝΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ ΜΟΝΑΧΟΥ ΤΗΣ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ, ΤΡΥΦΩΝΑ ΜΠΟΓΔΑΝΟΠΟΥΛΟΥ.

    Με ενοχλεί που έχουν χαλάσει τον κόσμο για τη Φυλάκιση του Γέροντα Εφραιμ(και καλά έκαναν και χάλασαν τον κόσμο στη διαμαρτυρία) π.χ. ενώ ΟΥΔΕΙΣ ΕΓΡΑΨΕ ΔΥΟ ΑΡΑΔΕΣ,
    ΓΙΑ ΤΙΣ Σ Υ Ν Θ Η Κ Ε Σ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ

    Χ Α Θ Η Κ Ε ΤΡΑΓΙΚΑ, ΑΥΤΟΣ Ο 23ΧΡΟΝΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ.

    ΜΕ ΕΝΟΧΛΕΙ ΦΡΙΧΤΑ ΠΟΥ ουτε νοιάζονται για τις υπάρξεις των Εσφιγμενιτών πατέρων στο Αγιο Όρος, που δια της χρόνιας πολιορκίας, σιγά σιγά τους εξοντώνουν.

    Εντάξει.

    ΈΧΩ ΈΝΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟ ΚΌΛΛΗΜΑ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ, ΔΙΟΤΙ ΤΟΝ ΤΡΥΦΩΝΑ ΤΟΝ ΗΞΕΡΑ ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ, ΜΕΧΡΙ ΤΑ 14 ΤΟΥ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΚΑΛΟΓΕΡΑΚΙ ΚΑΙ ΕΚΤΟΤΕ ΔΕΝ ΤΟΝ ΞΑΝΑΕΙΔΑ...

    Ποιος θα ήθελε να είναι στη θέση των γονέων του μοναχού Τρύφωνα;

    Τέλος πάντων..ξεθάβω πάλι τους πεθαμένους αλλά...προσπαθώ να εξηγήσω, ότι ΓΕΝΙΚΩΣ ΔΕΝ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΝΑ ΤΣΑΚΩΝΟΜΑΙ, και ΠΡΟΤΙΜΩ, να ΕΠΑΙΝΩ, ακόμη και τους ιδεολογικούς μου αντίπαλους, ΕΑΝ έχουν ένα χάρισμα που μου φαίνεται ιδιαίτερο ή ΔΥΣΕΥΡΕΤΟ.

    ΙΣΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΠΟΛΛΟΙ ΑΛΛΟΙ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΟΜΟΙΟ ΧΑΡΙΣΜΑ, ΑΛΛΑ...ΔΕΝ ΤΥΧΑΙΝΕΙ ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΕΧΩ ΓΝΩΡΙΣΕΙ, ΟΠΟΤΕ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΩ ΚΑΤΙ...

    ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ;

    Και συγνώμη που σε νευριάζω τώρα γράφοντας κεφαλαία, αλλά γράφω με τυφλό σύστημα πάντα, γράφω και σαν να με κυνηγάνε πάντα, και η αλλαγή των πλήκτρων μερικές φορές μου φαίνεται ...πολυτέλεια...

    Κατά τα άλλα, λατρεμένε Γάιδαρε της Μακεδονίας και γώ πάρα πολύ σε ΕΚΤΙΜΑΩ, ΑΛΛΑ...ΤΑ ΔΙΚΑ ΣΟΥ ΧΑΡΙΣΜΑΤΑ ΔΕΝ ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΑΚΟΜΗ ΝΑ ΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΩ...

    θα περιμένεις λιγάκι, χαχαχούχα, έφυγααα!

    Ώρα 5:12 μ.μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ὥρε Κουζουλογραῖα, τί νά σέ πρωτο-ἀπαντήσω; Ἁπό πού ξεκίνησες, καί πού κατέληξες!
      Ἐνα μόνο θά πῶ, γιά νά μή μέ ξαναπάρεις στό φάλάγγι.
      Εἶπες:

      "ΚΑΚΟ ΤΟ ΒΡΙΣΚΕΙΣ ΑΥΤΟ;
      Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί να είναι κακό".

      Μά...ἐγώ δέν εἶπα ὅτι εἶναι κακό. Οὔτε βέβαια μπορῶ νά σέ ὑποδείξω μέ ποιόν θά συζητᾶς, καί "τί" θά συζητητᾶς.
      Ἀπλῶς, εἶχα στό μυαλό μου ἐκεῖνο τό, γιά τά "ἀκαταλαβίστικα λόγια", θέλοντας νά πῶ, πόσο ὄμορφα μπορεῖ κάποιος μέ "ἐπικοινωνιακό χάρισμα" νά περνάει σαυροειδῶς -ναί, σαυροειδῶς γράφω- ἀπόψεις σέ μή ψυλλιασμένους.
      Αὐτά, καί παρακαλῶ νά συνεχίσεις τήν προσπάθεια γιά τα μή-κεφαλαῖα. :-)

      Διαγραφή
  13. κουμουλους το σχόλιο με τα σήματα μορς εγώ το είδα και η Lpap
    Αυτο το τελευταίο που έστειλες ενώ μου λέει δυο φορές οτι το ανέβασε, ΔΕΝ ΤΟ ΒΛΕΠΩ ΝΑ ΑΝΕΒΑΙΝΕΙ.
    ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΕΡΓΟ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Στέλνω απλώς ένα "Γεια".
    Γεια σας, αγαπητή μας κυρία Σαλογραία!
    Μόλις διάβασα το απόσπασμα από το βιβλίο του π.Θερμού. Ευχαριστούμε για μία ακόμα ανάρτηση :-)
    (Συμφωνώ απολύτως με την ανάρτηση. Όσο για αυτό:
    "Ο θερισμός είναι τόσος πολύς και οι α λ η θ ι ν ο ί, εύσπλαγχνοι, και μη Φαρισαίοι εργάτες, είναι τόσο λίγοι..." Άουτς!) Γεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Γεωργία μου
    να είσαι πάντα καλά.
    Φιλιά πολλά και δύναμη στον αγώνα σου εύχομαι.
    Να προσέχεις να μην κρυώσεις αυτές τις μέρες!
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ευχαριστώ πολύ, να είστε καλά. Δόξα τω Θεώ, δεν κρυώνω ποτέ, αρκεί γι αυτό μόνο λίγο κρύο νεράκι στο λούσιμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Κανείς δέν ἀποκωδικοποίησε τό μορσικό σῆμα;
    Τό ξαναγράφω: //- - - / . . . /- - - //
    Εἶναι τρία γράμματα. Οί πρῶτες τρεῖς παῦλες (---)
    εἶναι ἕνα γράμμα., οἱ τρεῖς τελεῖες (. . . ) εἶναι ἄλλο γράμμα,καί πάλι οἱ τρε[ς παῦλες, εἶναι γράμμα.
    Οί δύο ὁμάδες ἀπό τίς τρεῖς παῦλες, εἶναι τό ἴδιο γράμμα. Οί διπλές κάθετες χωρίζουν λέξεις, οἱ μονές γράμματα.
    Οί κάθετες δέν προφέρονται, ἀπλῶς εἶναι μιά παύση. Κάτι σάν τίς μουσικές παύσεις.
    Γιά νά βοηθήσω παραπάνω, μπορεῖτε νά διαβάσετε τό σῆμα ὥς ἐξῆς
    Τήν κάθε παῦλα μπορεῖτε νά τήν προφέρετε ὡς τό ἄρθρο
    "ΤΑ", καί τίς τελεῖες ὡς, "ΤΙ".
    Δηλαδή, ὅλο μαζί τό σῆμα, ἄν τό διαβάσετε δυνατά, θ΄ἀκουστεῖ
    ὥς ἐξῆς: //ΤΑ ΤΑ ΤΑ / ΤΙ ΤΙ ΤΙ / ΤΑ ΤΑ ΤΑ //
    Σᾶς θυμίζει τίποτε;
    Εἶναι ἕνα σῆμα γιά ...δύσκολες καταστάσεις!
    Ὅποιος τό βρεῖ, θά κερδίσει κάτι ἀπό τήν Σαλογραῖα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Βρε cummulus, μήπως εννοείς: //...//---//... ?

    Γιατί αλλιώς δε βγάζω νόημα! (SOSον Κύριε τον λαόν σου ...)

    Όντως ο π. Βασίλειος Θερμός έχει αμφιλεγόμενες απόψεις αλλά συγγενής μου που τον γνώρισε με είπε πως ό,τι λέει, το λέει με πολύ πόνο και αγάπη για τον άνθρωπο που έχει μπροστά του.

    Όσο για το θέμα του πνευματικού Σαλογραία, γιατί μου λέει ο λογισμός ότι εξομολογείς περισσότερο κόσμο απ' ότι πολλοί ψυχοβγάλτες πνευματικοί ; :)

    Mihail

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ;-)
    Θε μου Θε μου!
    Είστε απίστευτοι!

    Lpap και Μihail

    τι ταλέντα στα σήματα μορς καλέ, για ΟΝομαααα!

    Mihail
    (θα μου θυμίσεις το όνομα της αδερφής σου;)

    καλά κατάλαβες πάντωςςςςς!
    :-)
    Μου λένε πολλοί τον πόνο τους, ίσως επειδή τους λέω και γω τον δικό μου πόνο.

    Εξομολογούμεθα αλλήλοις τα παραπτώματα εν Κυρίω και έτσι επέρχεται μια μικρή παρηγορία!

    Τελικά αδερφέ Κούμουλους

    να το πάρει το ποτάμι!
    Ναι!
    Όποιος το βρει θα κερδίσει μια ωραία φωτό ή είκονα από Σαλογραία, ή και ένα κομποσκοίνι, ή και λουκουμάκια τεντούρααααας!
    ;-)

    Y.Γ. προς Κούμουλους

    θα προσπαθήσω να αποφύγω όσον δύναμαι τα κεφαλαία για να μη σε νευριάζω εσένα που έχεις αναδειχτεί σε τόσο καλό και πιστό φίλου τούτου του μπλογκακίου, γαιδαράκο μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Καί τό βραβειιιιῖο, ἀπονέμεταιιιι στοοοόν, Ἀνώνυμο 1:49, πού τό ἀντέστρεψε καί τό διάβασε. Ναί εἶναι τό S.O.S !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. .....
    Παρακαλοῦμε τήν Σαλογραιιιιῖα, νά προβεῖ στήν ἀπονομή τοῦ δώρουυυυυ πού εἶναι τά λουκούμιααααα
    τεντούρααααας!
    (τί εἶναι αὐτό δέν ξέρω.....)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. ....κααααί, Ἐπαινος Συμμετοχῆς γιά τήν προσπάθεια της, στηηηήν lpap!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Mihail,
    κανείς δέν ὅτι ὁ ἐκμοντερνισμός (γιά νά μήν πῶ ἄλλα πιό χοντρά) δέν πηγαίνει μέ τήν γλυκύτητα τοῦ λόγου, καί τόν "πόνο" γιά τόν "ἄλλον".
    Πῶς γίνεται, καί τελευταῖα, ὅλοι αὐτοί πού "πονᾶνε" γιά τόν "ἄλλον" ἔχουν ἀμφιλεγόμενες ἀπόψεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. ;-)
    Συγχαρητήρια στους Mixail και Lpap!

    Ελάτε να πάρετε ο Mihail τα λουκούμια και η Lpap την εύφημον μνείανννν!...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Cummulus
    το μάτι γαρίδααααα!

    Ακόμα είσαι ξύπνιος πουλάκι μου;
    Και γω είμαι ξύπνια γιατί έμαθα κάτι κακά νέα για ένα φίλο στο νοσοκομείο του Ρίου.
    Μεγάλη δοκιμασία ο άνθρωπος,κινδυνεύει και η ζωή του.
    Οποιος μπορεί να πει ένα λόγο προσευχής για μη χειρότερα, ας πει.
    ΌΠοιος ξέρει ιερέα προσευχόμενο, ή μοναχό ας δώσει όνομα
    Τον λένε Βίκτορα, τον εκλεκτό φίλο.
    ωρα 1 :12 το ξημέρωμα της 14ης Φεβρουαρίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Κανείς που μιλά με πνεύμα Θεού δεν λέει πράγματα αντίθετα στην πίστη στο Χριστό, αλλά όσα ωφελούν, όσα οδηγούν στο Θεό.

    Ο π. Βασίλειος νομίζει ότι κάτι γνωρίζει, ενώ δε γνωρίζει τίποτε.

    ..."πολιτεύεται σαν να μην έχει λάβει χώρα η Ενανθρώπιση του Χριστού".


    (το όνομα του φίλου σου, δώθηκε).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Σαλογραία μου, προσυπογράφω κάθε σου ΛΕΞΗ- σχόλιο όπως και τις ΛΕΞΕΙΣ του π Βασιλείου.
    Έχω "χρησιμοποιήσει" τον ίδιο πίνακα στις "Ιστορίες Καθρέφτη" μου (τυχαίο;)
    Κι έχω κάνει Πονεμένη ανάρτηση αλλού με τίτλο:" ελθών και ιδών αντιπαρήλθεν" (τυχαίο;; ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ!) Καλημέρες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. ;Exω την εντύπωση πως είναι η λέξη Αχά..[ώστε έτσι έ?]..Το συνδύασα με τα συμφραζόμενα από το κείμενο του αναγνώστη αγαπητή Σαλογραία,δεν ξέρω εάν είναι σωστό.

    Το κακό με τους υπέργηρους πνευματικούς είναι ότι κάποια στιγμή φεύγουν από τη ζωή και νιώθεις την ορφάνεια.
    Το ένιωσα πριν 10 χρόνια και πολύ μου στοίχισε.Πάντως ό,τι και να λέμε δοξάζω τον Θεό, που το αγαπητικό του σχέδιο μεριμνησε εκτός των άλλων και για το σωτηριολογικό αυτό Μυστήριο της εξομολόγησης..πην

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Ρεγγίνα
    ως γυναίκες δυστυχώς καταλαβαίνουμε συχνά περισσότερο τον ΠΟΝΟ των ανθρώπων από ό,τι τον καταλαβαίνουν άντρες ποιμένες.

    Ο Φαρισαϊσμός, μετά την Συναγωγή πέρασε στην Ορθόδοξη Εκκλησία, αλίμονο, επειδή οι παπάδες έγιναν κακοί επαγγελματίες(διοτι το είδαν ως βιοποριστική διέξοδο το παπαδιλίκι, άσε που ΤΑΥΤΙΣΤΗΚΑΝ με την ιδιότητα του Θεού και νομίζοντες ότι είναι και οι ίδιο Θεοί, εμωράνθησαν, τουτέστιν επλανήθησαν, διοτι όποιος έχει ΠΡΑΓΜΑΤΙ θεωθεί δεν ΣΑΚΑΤΕΥΕΙ τις ψυχές του πλησίον με τις ΕΓΩ-κεντρικές ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ του)

    Ιωάννη
    έχεις δικαίωμα να σκεφτείς ό,τι νομίζεις όπως και γω έχω το ανάλογο δικαίωμα.

    Ας ενθυμούμαστε μόνο ότι κρίνουμε μια ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, έναν ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΛΟΓΟ κάθε φορά που κρίνουμε.
    ΤΑ ΚΙΝΗΤΡΑ της όποιας συμπεριφοράς, ΜΟΝΟ αυτός που έπλασε τον άνθρωπο και ξέρει τα πάντα για κείνον, μπορεί να τα κρίνει.
    Έκαστος αγωνίζεται όπως καταλαβαίνει και όπως μπορεί.
    Εμένα όσα βιβλία του πατρός Θερμού έχω διαβάσει μέχρι τώρα (διάβασα κάμποσα) με έχουν παρηγορήσει και με έχουν στηρίξει όπως ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ άνθρωποι με παρηγόρησαν και με στήριξαν στη ζωή μου.
    Ωρα 12:01 μ.μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Ο γνήσιος πνευματικός δεν επιδιώκει κάτι δικό του, αλλά φανερώνει εκείνο που λειτουργεί και καταλήγει κατά τό θέλημα του Θεού.

    Ο λόγος του πάει βαθειά. Μπαίνει άνετα στόν πιό βαθύ χώρο του σπιτιού σου όπου δεν μπήκες ακόμα.

    Δέν αγνοεί, δεν απορρίπτει, δεν αδικεί κανέναν.

    Τά λόγια του πάτερ, είναι ό καθρέπτης της ψυχής του. Αυτά που γράφει και αναζητά απο τους άλλους, τα ζητάει η ίδια η ψυχή του απ αυτόν.

    Είναι χωρισμένος από τον εαυτό του, χωρισμένος από τον Θεό και χωρισμένος από τούς άλλους.

    Λές ότι σε παρηγορεί και σε στηρίζει ο λόγος του αγαπητή σαλόγραια.

    Αλήθεια, πές μας, σέ τι σε παρηγορεί και στηρίζει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Δίκιο έχει στα σημεία, αλλά ελπίζω να είναι δείγμα αυτοκριτικής του τα παραπάνω για την εισαγωγή του επιστημονισμού στην ποιμαντική και της ψυχιατρικης καρέκλας στο εξομολογητηριο.

    ντροπη σου τι με βαζεις και γραφω με τις αναρτησεις σου, εν ημεραις Τριωδιου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Ο άνθρωπος πλάστηκε με λογική και νοερά ενέργεια. Όταν επαναστατεί το ένα και κυριαρχεί έναντι του άλλου δεν πάμε καθόλου καλά. Δεν μας φταίνε οι στολές,η γλώσσα,το μέλος και η θεολογία, αλλά η έλλειψη ταπείνωσης και αγάπης για την Εκκλησία.Επιδιώκουμε την σύναξη νέων κουακέρων,την μεταλλαγμένη Εκκλησία.Άλλο οπαδός του Χριστού σε ένα κλαμπ οπαδων του Χριστού, άλλο ορθόδοξος άνθρωπος σε εκκλησία ορθοδόξων ανθρώπων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Πάτερ Παντελεήμονα

    σε ευχαριστώ θερμά για την τιμΉ της επίσκεψης και την ειλικρινή σου αγάπη.

    Η φράση σου για την ψυχιατρική καρέκλα στο εξομολογητήριο, δεν ξέρω γιατί με παρέπεμψε στην εικόνα της ηλεκτρικής καρέκλας στο εξομολογητήριο, και πολύ γέλασα!

    Ισως διότι έτυχε να δω ποιμένες κάποτε που δεν λειτούργησαν ως ποιμένες αλλά ως δήμιοι που έβαζαν και ΕΨΗΝΑΝ, ΤΟΝ ΔΥΣΤΥΧΟ ενορίτη την ηλεκτρική καρέκλα της ΕΚΔΙΚΗΤΙΚΗΣ αναλγησίας-ΥΠΟΚΡΙΣΙΑΣ, του κληρικαλισμού τους.

    "Μη αυτοίς λογισθείη", που γράφει ο μέγας Παύλος, τουτέστιν, ας μη τους το καταλογίση ο Κύριος, εν ημέρα Κρίσεως αυτό το ΤΟΣΟ ΣΟΒΑΡΟ ΕΓΚΛΗΜΑ τους.

    Λέει η Γραφή:"Να μη φοβηθείτε αυτούς που μπορούν να σας σκοτώσουν το σώμα.

    Να φοβηθείτε αυτούς (που στο Ονομα του Θεού) μπορούν να σας ΣΚΟΤΩΣΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΚΑΙ ΤΟ ΣΩΜΑ!


    Τέτοια "υπέροχα"παραδείγματα "πνευματικών" οδηγών είδε και ο Αρσένιος και του γυρίσανε τα μυαλά ανάποδα και κατέληξε αντίχριστος!
    Αλλά τουλάχιστον αυτός ΚΑΤΑΝΤΗΣΕ αντίχριστος.
    Είχε το ΣΘΕΝΟΣ ΜΕ ΕΥΘΥΤΗΤΑ ΝΑ ΤΟ ΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙ.
    Του το επέτρεπε η εποχή εδώ που τα λέμε.

    Παρόλ'αυτά, εκτιμώ ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΤΙΣ ΑΡΕΤΕΣ ΤΗΣ ΓΕΝΝΑΙΟΤΗΤΑΣ, ΤΗΣ ΕΥΘΥΤΗΤΑΣ, ΤΗΣ ΕΝΤΙΜΟΤΗΤΑΣ, έστω και αν δεν μπορώ να τσεκάρω σε βάθος την καθαρότητά τους, διότι αυτά μόνον ο Θεός τα γνωρίζει.

    Ποιος "πνευματικός", όμως, θα ΛΟΓΟΔΟΤΗΣΕΙ για το ΕΓΚΛΗΜΑ που έγινε στην ψυχή του Αρσένιου;

    Στην ημέρα της Κρίσης θα το μάθουμε.

    ΠΟιος έχει την ΥΠΟΜΟΝΗ, ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΤΟΟΟΟΣΟ ΠΟΛΥ ΚΑΙΡΟ, για την απόδοση της ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ;

    Ελάχιστοι, άγιοι σήμερα.

    Οι πολλοί, όταν ΕΙΣΠΡΑΤΤΟΥΝ ΣΤΟ ΠΕΤΣΙ ΤΟΥΣ, τις ΑΓΡΙΑΔΕΣ από τη μεριά των φαλλοκρατών παπάδων ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΤΟ ΚΑΠΕΛΑΚΙ τους και "την κάνουν" με ελαφρά πηδηματάκια από το χώρο της Μητέρας Εκκλησίας, απομακρύνονται και-τι πόνος!-κατά το ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ, χάνονται.

    Ετσι φτάσαμε στο Λούθηρο έτσι η ΔΎΣΗ προχώρησε στην αθεία, έτσι τώρα στρέφονται στο μυστικισμό και την ιεροπρέπεια των Μουσουλμάνων οι Δυτικοευρωπαίου που αφήνουν ΑΔΕΙΕΣ, τις ψυχρές απο ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ, γοτθικές εκκλησίες τους.

    Δεν ξέρω τι επιδιώκει ο πατήρ Θερμός.
    Δεν είμαι μέσα στην ψυχή του, ούτε έχω συζητήσει.

    Καταλαβαίνω γι αυτόν, ό,τι έχω διαβάσει ΩΣ ΤΩΡΑ από τα βιβλία του.

    Και αυτά που καταλαβαίνω, με ΣΤΗΡΙΖΟΥΝ και ας είναι αυτός Νεοημερολογίτης ενώ εγώ ακολουθώ την ακαινοτόμητη παράδοση της Ορθόδοξης Εκκλησίας.

    Δεν θα τον ρίξω στην πυρά το Θερμό, επειδή δεν ανήκουμε στον ίδιο εκκλησιαστικό χώρο.

    ΘΑ ΠΑΡΩ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΡΜΟ, Ο,ΤΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ, ΩΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ και ψυχίατρος , ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ, ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΘΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΩ, ΟΠΟΥ ΜΕ ΦΩΤΙΣΕΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ.

    Το Πνεύμα το Άγιο σ υ ν ε χ ώ ς διαπαιδαγωγεί τον καθένα μας, με τρόπους ΔΕΞΙΟΥΣ ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΕΡΟΥΣ, με τρόπους εκ των άνω και εκ των κάτω που λέει και ο Αγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης στα κείμενα του.

    Σημασία για μένα έχει η ΑΝΙΔΙΟΤΕΛΕΙΑ ΤΩΝ ΚΙΝΗΣΕΩΝ ΜΟΥ, ΚΑΙ Ο ΜΕΧΡΙ ΘΑΝΑΤΟΥ -ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΜΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ, ΌΧΙ ΘΑΝΑΤΟΥ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ- ΜΟΧΘΟΣ, ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ,που οι πρόγονοί μου οι άγιοι, μου παρέδωσαν.

    Ευχαριστώ όποιον με ευεργετεί είτε με την αγάπη του, είτε με την κακία του.

    Διότι ΚΑΙ η κακία λειτουργεί ΕΥΕΡΓΕΤΙΚΑ, ως οδοδείκτης, που με κατευθύνει τι πρέπει να ΑΠΟΦΥΓΩ, τι δρόμο ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ να ακολουθήσω.

    ωΡΑ 2:54μ.μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Ιωάννη Φίλτατε
    ρωτάς αναφορικά με τον πατέρα Θερμό και μένα που διαβάζω βιβλία του:"Λές ότι σε παρηγορεί και σε στηρίζει ο λόγος του αγαπητή σαλόγραια.

    Αλήθεια, πές μας, σέ τι σε παρηγορεί και στηρίζει;"
    ................
    Θα σου απαντήσω προσεχώς, όταν μπορέσω σε αυτό το ερώτημα, με μια ανάρτηση για την ΨΗΦΙΔΩΤΗ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΑΚΡΑΣ ΤΑΠΕΙΝΩΣΗΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ, που σκέφτομαι να γράψω.
    Αυτή η εικόνα φυλάσσεται στην Ι.Μ.Τατάρνης, εκεί που είναι ηγούμενος ο μοναχός αρχιμάγειρας -και τύφλα να χει ο Μαμαλάκης-Δοσίθεος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Ξερεις δεν κρινω τον ίδιο τον άνθρωπο. Εμένα προσωπικά με ευεργέτησε και η παρέα ΚΑΙ με αθέους,έστω και αν δεν το συνειδητοποίησαν αυτοί στο βαθμό που έπρεπε. Να ναι καλά. Τους ευγνωμονώ.Κρίνω το κείμενο.Αν η Εκκλησία μας σήμερα νοσεί σε επιπεδο ανθρωπων-μη εξαιρουμενων των λαϊκών-η λύση δεν είναι η αντεκκλησία. Ας πάμε με ανοιχτά χέρια και ανοιχτές καρδιές στην Εκκλησία και ας ζητήσουμε την γιατρειά, θυσιάζοντας τον εαυτό μας, σαν τους σαλούς στο σφαγείο της αγάπης.Οι κατσάδες των παπάδων ή η πολιτεία των θαμώνων είναι αμελητέες ποσότητες. Φτάνει να ξέρει κανείς συνειδητά τί γυρεύει. Όταν εισαχθώ στο νοσοκομείο με οξύ έμφραγμα,αδιαφορώ αν ο γιατρός έχει στραβό μουστάκι και η νοσοκόμα είναι μια στραβοκάνα με κρεατοελιά.
    Εμείς πάμε στην Εκκλησία σαν να πάμε στο μπακάλικο.Διαλέγουμε αυτό που έχει τις καλύτερες τιμές ή ότι έχει προσοψη μπουτικ.Όμως όλα τα μπακαλικα πουλανε τα ιδια προϊόντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Επίσης ενα τελευταίο. Ο ταπεινός άνθρωπος που έχει αγάπη πάσχει να γίνει φως για να φωτισει τους γύρω . Δεν περιορίζεται να καταριέται τοςυ σκοτεινούς. Αρκετά με τους δασκαλάκους. Θελουμε πρότυπα όχι ηγετες.Αναρωτιέμαι ποιός πάσχει από φαρισαϊσμό.Ή μάλλον δεν θέλω να αναρωτιέμαι καθόλου. Τους βαρεθηκα και τους θεολογους και τους εξυπνους.

    Χαχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Πάτερ Παντελεήμονα
    ;-)
    τους βαρέθηκες όλους τους θεολογούντες, διότι έχεις πάθει ανεμογκάστρι από τα πολλά τους λόγια που πια ΚΑΛΩΣ ΤΑ ΣΥΝΕΛΑΒΕΣ, πλην, και ο οργανισμός του ΠΑΣΧΕΙ και ψυχοκοιλοπονάει διότι ΕΠΕΙΓΕΤΑΙ, να ΓΕΝΝΗΣΕΙ το α λ η θ ι ν ό και όχι αεροκοπανιστό, ΣΩΤΗΡΙΟ τέκνο που λέγεται ΒΙΩΜΑ ΑΛΗΘΙΝΟ,ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΡΑΞΗ.

    Οι άνθρωποι οι πιστοί μιας ηλικίας στον αυτό παρονομαστή με σένα, σήμερα μπορεί να βρισκόμαστε.

    Σκέψου όμως ΝΕΟΤΕΡΟΥΣ ανθρώπους, που είναι στην αρχή μιας πνευματικής αναζήτησης.

    Αυτοί χρειάζονται και το ΛΟΓΟ, τον εκπεμπόμενο είτε από ομιλίες είτε από βιβλία.

    Εσένα και μένα και πολλούς άλλους, για ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΑς ΈΘΡΕΨΕ ΑΥΤΟΣ Ο ΛΟΓΟΣ.

    ΤΏΡΑ ΠΙΑ Δ Ε Ν επαρκεί.

    Πρέπει να γεννήσουμε ΖΩΣΑ π ρ ά ξ η.

    Χωρίς την πράξη ΔΕΝ ΥΠΆΡΧΕΙ απελευθέρωση και αιώνια σωτηρία.

    Το πρόβλημά μας είναι ότι δεν βρίσκονται εύκολα αλείπτες εν Κυρίω.

    Αλείπτες ονομάζονταν οι αρχαίοι προπονητές που σε ένα στάδιο, άλειφαν με λάδι το μισόγυμνο σώμα του παλαιστή που ΕΜΨΥΧΩΝΑΝ, ώστε να ξεφεύγει από τις ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ ΛΑΒΕΣ του εχθρού του.

    Αλείπτες πνευματοφόροι, λείπουν από την Ορθόδοξη εκκλησία, αγαπημένε μου πάτερ Παντελεήμονα.

    Ο πνευματικός αγώνας, ενίοτε ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ.

    ΚΑΙ "ουαί τω ενί", αλίμονο δηλαδή σε αυτόν που παλεύει μόνος του, με τα σκοτάδια της όποιας πνευματικής πλάνης .

    Και διαφωνώ απόλυτα με την παρομοίωση της Εκκλησίας προς μπακάλικο.
    Για μένα η Εκκλησία, ΔΕΝ ειναι μπακάλικο.

    Είναι κυριως νοσοκομείο.

    Και αν το νοσοκομείο της γειτονιας μου δεν έχει γιατρό ή νοσοκόμες, οφείλω να πάω σε νοσοκομείο που να διαθέτει γιατρό ή νοσοκόμες, που ΟΣΟ και άρρωστοι και αν είναι, από μένα θα είναι ΣΙΓΟΥΡΑ λιγότερο άρρωστοι, ΜΙΑ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ, ΕΝΩ ΕΙΜΑΙ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Α-ΣΘΕΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΕΡΓΑΣΤΩ, τουτέστιν δεν είμαι ΟΥΤΕ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ, ΟΥΤΕ ΙΕΡΕΑΣ, ΟΥΤΕ ΔΙΑΚΟΝΟΣ, ΟΥΤΕ ΨΑΛΤΗΣ, ΟΥΤΕ ΚΑΤΗΧΗΤΗΣ, σε μια ενορία.
    Αυτοί λοιπον ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΘΕΣΗ ΑΠΟ ΜΕΝΑ ΕΚΕΙ, και ένα φάρμακο αντιπυρετικό, πρέπει να έχουν να μου διαθέσουν.

    Αλίμονο στα νοσοκομεία τα άδεια απο γιατρούς έστω και με στραβό μουστάκι(διότι υπάρχουν και τέτοια νοσοκομεία-ενορίες).

    Αλίμονο στα νοσοκομεία τα άδεια από νοσοκόμες -έστω στραβοκάνες και με κρεατοελιές πάνω στη μύτη τους, χαχα, πάτερ Παντελεήμονα, με έκανες και γέλασα πάλι, να έχεις φώτιση και δύναμη και υπομονή και φιλανθρωπία στον καθημερινό σου αγώνα...

    Αυτή η Φιλανθρωπία ΤΟ ΕΛΑΙΟΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ το ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΑΤΟΝ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. "Φτάνει να ξέρει κανείς συνειδητά τί γυρεύει",μας γράφει ο πάτερ Παντελεήμον.

    Aυτό είναι!

    Ούτε ένας άγιος ιερέας μπορεί να μας βοηθήσει, αν δεν ξέρουμε τι θέλουμε.
    Ούτε ένας φαύλος ιερέας μπορεί να μας βλάψει αν εμείς ξέρουμε τι θέλουμε!

    Ο σταυρός και η σταύρωσή μας είναι η θεραπεία μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Iωάννη
    ναι, αυτό είναι!
    Εύκολο πολύ να το λέμε, αλλά, πανδύσκολο στην πράξη.
    Ο Θερισμός πολύς οι αληθινοί εργάτες πάντα τόσο δυσεύρετοι και λίγοι...
    Καλό ξημέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Ωραίο το θέμα και ωραία τα σχόλια που ακολούθησαν καλή μου Σαλογραία. Μια μικρή προσπάθεια παρηγοριάς μόνο θα ήθελα να καταθέσω. Η ιστορία της εκκλησίας βρίθει μαρτύρων ένθεν κακείθεν. Κι αν η ανθρωπότητα τους αδίκησε, Εκείνος είμαι σίγουρος πως όχι. Καταλαβαίνω την στενοχώρια σου για τον παιδικό σου φίλο. Θυμήσου όμως ποια είναι η αληθινή Ζωή και παρηγορήσου.

    Γιατί τους ζωγραφίζουμε όλους αυτούς και όλες αυτές στις εκκλησίες μας; Τι μας λένε; Τρελοί ήταν όλοι τους; Αν είναι έτσι, να τις λέμε τρελοκομεία τις εκκλησίες μας. Μα δε μας λένε τίποτα άλλο παρά πως ετούτη η ζωή, είναι ένας σπόρος. Ναι ένας σπόρος. Σπόρος που αν φυτευτεί στο χώμα του Χριστού πεθαίνοντας θα καρποφορήσει. Έτσι προτιμώ να βλέπω τον θάνατο προσωπικά, είτε δίκαιο είτε άδικο για τα δικά μου -τυφλά- μάτια. Αλήθεια, ο φίλος σου πως είναι; Εύχομαι καλύτερα.

    Ήλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Η τελευταία μου ερώτηση (για το πως είναι ο φίλος σου), απευθυνόταν για τον φίλο σου Βίκτορα.

    Ήλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Φίλτατε Ήλε
    με ανάπαυσες πάλι με την ταπεινή σου και γνήσια κουβέντα. Να είσαι πάντα καλά!

    Δυστυχώς του Βίκτωρα, του έκοψαν το πόδι από το γόνατο λόγω γάγγραινας και δεν έμαθα ακόμη τι γίνεται, πώς εξελίσσεται η υγεία του.
    Είχαν πει ότι υπήρχε κίνδυνος και για το άλλο πόδι. Κίνδυνος και για τη ζωή του.
    Δυστυχώς δεν μπόρεσα να τρέξω στο νοσοκομείο ακόμα.
    Υπήρχαν εμπόδια.

    Και δεν φτάνει μόνο η εξ αποστάσεως προσευχή.

    ΚΡΙΝΕΤΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΤΑΤΗ και η εκ του ΣΥΝΕΓΓΥΣ
    συμπαράσταση, παρότι δεν ανήκα στο στενό περιβάλλον του.
    Είχα χρόνια να τον συναντήσω και ας ζούμε στην ίδια πόλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή