Τρίτη 13 Ιουλίου 2010

Η μοναδικότητα της επιλογής(επανάληψη)


Αγαπημένο μου,

αν θες, ρίξε βλέφαρο σε παλιότερη ανάρτηση -με θέμα ακριβώς την μοναδικότητα της επιλογής- στο
http://salograia.blogspot.com/2009/09/h.html

Να προσέχεις στη θάλασσα και να αποφεύγεις τους ήλιους

-Σε φιλώ στα μάτια και στα φρύδια
-Κλείσε πόρτες και παραθύριααααα!

η καραγκιοζοΣαλογραία
...................................................................
Άσ'το καλύτερα!

Σ' ευχαριστώ που ανταποκρίθηκες ευγενικά, αλλά ...άσ'το!

(<Αφ' το , άφ' το Βούλα!>που όλο έλεγε στη γιαγιά σας τη Βούλα, ο παππούς ο Γιώργος, όταν εκείνη η έρμη , προσπαθούσε να αναλάβει -έστω και στα γεράματα κάποια πρωτοβουλία.

Την άφηνε, λοιπόν, την πρωτοβουλία η γιαγιά, την έπιανε την πρωτοβουλία ο παππούς, μέχρι που νερούλιασε ο εγκέφαλος της γιαγιάς<έπαθε Αλτσχάιμερ>απεφάνθησαν εμβριθώς οι ιατροί.

-Σαχλαμάρες!
Απλά η γιαγιά, θυσίασε την εγκεφαλική της περιουσία, στο βωμό της συζυγικής ειρήνης και αγάπης και υποταγής, όπως, αιώνες αιώνων, έκαναν αμέτρητες γυναίκες στον κόσμο...)

Το ξανασκέφτηκα, λοιπόν, το ζήτημα, και είπα να μη μπλέξω.

( H ενδεκάτη εντολή: <Ου μπλέξεις!>)

Όποιος θέλει να παντρευτεί, ας βρει μόνος του!

Δεν επιθυμώ να έχω, ουδέ στο παραμικρό, την όποια ευθύνη επι του ζητήματος.

Βλέπεις, σε κάθε περίπτωση, σε κάθε ενέργεια, προκύπτει θέμα ευθύνης

Ο καθένας μας,όπως λέει και κάποιος -δε θυμάμαι ποιος- πριν ξεστομίσει ένα λόγο, πριν κάνει μια ενέργεια, μοιάζει με κάποιον που βρίσκεται στην κορφή ενός ψηλού βουνού, κρατώντας μια μεγάλη πέτρα στα χέρια του.

Είναι στην εξουσία του, και στην απόφαση της βούλησής του, το να ρίξει την πέτρα ή να μην την ρίξει, από τη στιγμή, όμως, που θα αποφασίσει να τη ρίξει, το πόσες πέτρες, ή χαλίκια ή χιόνι, ή χιονοστιβάδα θα συμπαρασύρει εκείνη η πέτρα στο πέσιμό της, κανένας δεν είναι εύκολο να το προβλέψει....

Μου πήρε πάρα πολλά χρόνια να συνειδητοποιήσω το μέγεθος της ευθύνης που έχουμε για τις επιλογές μας, δηλαδή, τις σκέψεις, τα λόγια, τα έργα μας, την κάθε-την παραμικρότερη- χρονική στιγμή.

(Να πω την αλήθεια, με βοήθησε σε αυτό η ταινία-κωμωδία με το Μπιλ Μάρεη και τίτλο:
<Η μέρα της Μαρμότας>)

Και όσο καλοπροαίρετοι και νά μαστε, κανείς από τη συνέπεια μιας κακής επιλογής, δεν μπορεί εύκολα να μας απαλλάξει...

Το άλλο που μου πήρε πάρα πολλά χρόνια να καταλάβω, είναι το ότι στο κάθε κλάσμα του δευτερολέπτου που μου χαρίζεται

(γιατί κανείς δεν ζει απο δική του μαγκιά, γι αυτό γράφω: <που μου χαρίζεται>)

έχω τη δυνατότητα, μ ί α ς και μόνης επιλογής.


Ας πούμε στις 3 και 45 λεπτά, και 10 δευτερόλεπτα, έχω την επιλογή του αν θα πατήσω ή όχι το τάδε πλήκτρο, προκειμένου να συνεχίσω ή όχι, αυτό το e-mail....και οι επιλογές , γίνονται με ταχύτητες, ασύλληπτα γρήγορες για το συνειδητό νου μου...

Κάθε φορά η επιλογή μου είναι ή <ναι> ή <όχι>
(Θα πατήσω το πλήκτρο ή όχι; θα φάω το παγωτό η όχι; θα τεντώσω το μικρό μου δαχτυλάκι ή όχι;
Θα χαμογελάσω στον απέναντι ή όχι;Θα βρίσω την πεθερά μου ή όχι;
Μύριες αποφάσεις αλλά στο κάθε κλάσμα του χρόνου, έχω να επιλέξω πάντα ανάμεσα σε Δύο.
Είναι το δυαδικό σύστημα με το οποίο προχωράει και ο υπολογιστής μου...
Σε κάθε πιξελάκι χρονικό αντιστοιχεί ένα και μόνο πιξελάκι ηθικής ενέργειας, απόφασης...)

Και από το κάθε <ναι> ή <όχι> της κάθε στιγμής, οδηγούμαι στο <ναι> ή <όχι>, της επόμενης στιγμής,και έτσι κυλάει όλη η ζωή μου, ανάμεσα σε ταχύτατες, συχνά υποδόριες επιλογές- το γεγονός ότι τις ονομάζουμε <συνήθειες> ή <χαρακτήρα>, δεν τις κάνει να παύουν να είναι επιλογές-οι οποίες ως άθροισμα κι αυτές με τη σειρά τους, οδηγούνται σε ένα τελικό αποτέλεσμα, που είναι Ζωή ή Θάνατος, Υγεία ή Αρρώστια, Αγάπη ή Μίσος, Ταραχή ή ειρήνη...

Τελικά, όσο περνάει ο καιρός συνειδητοποιώ, ότι είμαστε και μεις κάτι σαν υπολογιστές, που δουλεύοντας διαρκώς με <ναι> και <όχι>

(με <μηδέν> και <ένα> εργάζονται οι υπολογιστές, όπου στο <μηδέν> υπάρχει διακοπή της ροής του ηλεκτρικού ρεύματος στα κυκλώματα, κ όπου στο <ένα> το ηλεκτρικό ρεύμα επανέρχεται),

ολοκληρώνουμε το Πρόγραμμα της επίγειας ζωής μας.

Και δυστυχώς βρισκόμαστε σε μια τέτοια τάξη πραγμάτων, που δεν μπορούμε, είναι φύσει αδύνατο, να ζήσουμε δυο ταυτόχρονα διαφορετικά πράγματα, ώστε να μπορούμε να συγκρίνουμε τις εμπειρίες, στο αυτό πεδίο του χρόνου.

Ας πούμε δε γίνεται απο τα 30 μου έως τα 5Ο μου να έχω την εμπειρία του γάμου με τον Πέτρο, και μετά να την μηδενίσω αυτή την εμπειρία ως εμπειρία μέσα στα κύτταρά μου και τη μνήμη μου, και να παντρευτώ πάλι, εκ παραλλήλου, απο τα 30 μου έως τα 5Ο μου τον Παύλο, ώστε μετά να μπορώ να πώ ποιος από τους δύο γάμους ήταν ο καλύτερος στην αυτή χρονική στιγμή, και με μηδενική εμπειρία, επι του γάμου, πάντοτε.

Υπάρχει, λοιπόν, μια μοναδικότητα ζωής, και μια μοναδικότητα επιλογής, παρά το φαινομενικά άπειρο των δυνατοτήτων μας.

(Αναφέρομαι κυρίως σε ζητήματα ηθικών επιλογών, χώρια οι επιλογές που γίνονται από το αυτόνομο νευρικό μας σύστημα-εν πολλοίς εν αγνοία μας- και έχουν σχέση με τη βιολογική επιβίωσή μας...)

Και βέβαια,υπάρχει πάντα και μια μοναδικότητα ευθύνης...

Γι αυτό, επειδή, στο πίσω μέρος του μυαλού μου, με βασανίζει αυτή η επίγνωση, την αβάσταχτη ελαφρότητα της πρότασής μου για προξενιό, καλό μου ανίψι, ας την ξεχάσουμε!

Ας την ξεχάσουμε και ας πάμε να φάμε-ώρα που είναι - κανα κοψιδάκι στην κουζίνα, διότι η πολλή φιλοσοφία, ως γνωστόν τροφοδοτεί την όρεξη και τούμπαλιν!

Φίλησέ τους μου όλους στο σπίτι.

Σε ασπάζομαι χαμογελαστά

Με αγάπη παραδοσιακή, σαν λιαστή ντομάτα με κριθαρένιο κρητικό παξιμάδι

η θειά η Σαλογραία

37 σχόλια:

  1. Άντε πάλη με το γήρας της Σαλογραίας . Εγώ έχω μία απορία πως μια γριά έχει μπλοκ και γράφει ασταμάτητα ......
    Πάλη με την νοημοσύνημας παίζεις ;

    :-);;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Φωτἀκι μου και με τη Βουγιουκλάκη την παρόμοια απορία είχανε, χαχαχα!
    Πάλη με τη νοημοσύνη έχουμε ολοι!
    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η μοναδικότητα της επιλογής;;;;
    Και ποιός καλή μου Γραία, έχει το χάρισμα της διακρίσεως, να επιλέγει την κάθε στιγμή (κρίσιμη ή όχι - στο τέλος θα φανεί) , τα ψυχοσωτήρια και τελεσφόρα;
    Ax!!! Ποιός θα μου χαρίσει φωτισμό γνώσεως και συνέσεως πνευματικής να παίρνω σωστές αποφάσεις;
    Έχει άραγε να κάνει με υψηλή νοημοσύνη; Είναι άραγε θέμα εμπειριών;
    Άν γνωρίζεις, μη μας το κρύψεις και θα σου χρεωστώ ... ευγνωμοσύνη!
    Ο φίλος σου Γρηγόρης Ζαγοραίος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. "Με αγάπη παραδοσιακή, σαν λιαστή ντομάτα με κριθαρένιο κρητικό παξιμάδι"

    E, μα κι εγώ για τούτη την αγάπη έρχομαι καθημερνά....

    Ευχαριστώ..........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γρηγόρη Ζαγοραίε
    μου βάζεις π ο λ ύ δύσκολα ερωτήματα.
    ΔΕΝ ξέρω να σου απαντήσω.
    Όποιος ξέρει, θα με σκλαβώσει και μένα αν πεί...
    Σήμερα έλειψα εκτός έδρας για μερικές υπέροχες ώρες.
    Σε ασπάζομαι εν Κυρίω...
    Παντα εν αγάπη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αχ φιλενάδα, για τη γενναιόδωρη αγάπη, ενώ δηλώνεις ότι δεν έχεις και πολλά πάρε δώσε...με ...κατηχητικά ...σ'ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!
    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. +Η διάκριση ειναι δωρο της Αγάπης Του,σε ταπεινους τη καρδια και σε οσους εχουν αφεθει ολοκληρωτικα στα χερια Του...
    μονο δια του Αγιου Πνευματος,ησυχα,ταπεινα,ηρεμα και γαληνια ξερουμε τι ειναι το σωστο και το Θεάρεστον.
    και η νοημοσυνη ειναι δωρο Θεου,
    οι εξυπνοι ανθρωποι αφηνονται στα χερια Του Χριστου μας...
    μονο ενας βλαξ αφηνεται στο εγω του και τρώει και τα μουτρα του μετα!
    ολα ειναι δωρα του Θεου
    και μας τα δινει απλοχερα
    αρκει να τα ζηταμε παντα εν μετανοια,εν ταπεινώση και εν πληροτητα της Αγαπης Του...

    φιλούθκια+

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. μονο ενας βλαξ αφηνεται στο εγω του και τρώει και τα μουτρα του μετα!
    ολα ειναι δωρα του Θεου
    και μας τα δινει απλοχερα
    αρκει να τα ζηταμε παντα εν μετανοια,εν ταπεινώση και εν πληροτητα της Αγαπης Του...


    .........................
    ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ...
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μεγάλη αρετή η διάκριση και βασικό προσόν εκείνου που την έχει. Έχω μία απορία όμως... Γιατί αξιοποιείται (στην πλειοψηφία της) από απλούς Σαμαρείτες και όχι από "διανοούμενους" ; Μήπως ελλείψει αγάπης προς τον πλησίον; Ή λόγω έπαρσης και πλάνης;
    Δ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. χαιρε σαλουλα!
    χαιρομαι που σε άρεσε!
    μεσα στο αποδειπνο,αποψε,σκεφτηκα και αυτο...
    ειναι μια επιλογή..μια προσευχη...
    **************************ακου=
    αγάπη Χριστού=Παράδεισος!!!!!!
    +ο καλυτερος και ωραιότερος τρόπος…
    να μαλακώσει+να κατανυχθεί η καρδιά μας
    ειναι να λέμε στην προσευχή μας=
    Χριστέ μου,σε ικετεύω,συγχώρεσε μας όλους
    και σε παρακαλω πολυ,βάλε στον Παράδεισο Σου,
    όλους όσους με μισούν!
    ΑΜΗΝ +ΑΜΗΝ+ΑΜΗΝ+

    +Σε ευχαριστώ Χριστέ μου.
    Σ’ευχαριστω Σ’ευχαριστω που γεμιζεις τα ματια μου δάκρυα
    και τη καρδιά μου απο τη Χαρά Σου+

    ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΩ ΠΑΝΤΩΝ ΕΝΕΚΕΝ+
    φιλακια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλή μου, δεν θέλεις να το συζητήσεις και θα το σεβαστώ. Επειδή όμως σου αρέσει η αλήθεια, θα είμαι ειλικρινής .Λυπήθηκα βαθύτατα όταν μου επιβεβαίωσες την υποψία μου, ότι δηλαδή είσαι παλαιοημερολογίτισσα. Και όχι βέβαια γιατί δεν γιορτάζουμε μαζί τους αγίους μας , αλλά γιατί δεν μπορούμε να συμμετέχουμε στο κοινό Ποτήριον.
    Δυστυχώς μέχρι τώρα δυο τύπους παλαιοημερολογιτών έχω συναντήσει . Αυτούς που βολεύονται με το παλαιο γιατί αν είναι κληρικοί δεν δίνουν λογαριασμό πουθενά ή τους έχουν διώξει από το νεό , και αν είναι λαϊκοί για να έχουν δικαιολογία για το μη εκκλησιασμό κ.α. εφόσον δεν έχουν κοντά παλαιοημερολογίτικη εκκλησία.
    Και υπάρχουν και οι «ζηλωτές». Έχουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά. Θεωρούν εμάς αιρετικούς, κατηγορούν με μεγάλη ευκολία τους ιερείς και τους δεσποτάδες, δεν δέχονται όλους τους συγχρόνους αγίους γεροντάδες, δεν συμμετέχουν σε μυστήρια των νεοημερολογιτών, και πιστεύουν ότι αυτοί κατέχουν την Αλήθεια.
    Καταλαβαίνεις , καλή μου γιατί λυπάμαι. Την Κυριακή βαφτίσαμε το μωράκι μας, πως μπορω να μην στενοχωριέμαι όταν ξέρω ότι εσύ κατά πάσα πιθανότητα θεωρείς το μυστήριο άκυρο;

    Υπάρχει πάντως ένα καλό στην υπόθεση ότι πρόσφατα αγοράσαμε ένα χωράφι κοντά σε ένα παλαιοημερολογίτικο μοναστήρι οπότε μπορεί κάποτε να συναντηθούμε σαλογραία μου ενθουσιώδης .
    Μαρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλησπέρα σε όλους..
    Το κείμενό σου Σαλογραία μου ήταν πάρα πολυ σημαντικό...
    Το ναι η το οχι έχει την βάση του στο αυτεξούσιο του ανθρώπου που ο Θεός προικισε σε αυτόν προκειμένου να είναι ελεύθερος κάθε στιγμή να διαλέξει το σωστό η το λάθος--το καλό η το κακό--το αγαθό η το πονηρο.

    Ο νόμος όμως υπάρχει στην ψυχή του κάθε ανθρώπου γνωρίζει δηλαδή από την φύση του το καλό και το κακό αλλά στην κρίση του είναι αν θα το ακολουθήσει...για καθοριστικά όμως θέματα ζωής επειδή του είναι αδύνατον να αποφασίσει [διάβασα]θα πρέπει να νηστέψει ο άνθρωπος και να προσευχηθεί στον Κύριο προκειμένου να τον φωτίσει τι να κάνει...όπως έκαναν στην παλαιά Διαθήκη...

    Τα Θέματα της αποκατάστασης του ανθρώπου με εναν σύντροφο καλό είναι θέμα ανάθεσης στον Θεό η στην προσωπική επιλογή του ιδίου.

    Και στις δυο περιπτώσεις θα πρέπει να υπάρχει στόχος.

    Συνήθως ο στόχος των δυο είναι μια καλή και άνετη ζωή,χρήματα για δεκανίκι,παιδιά που να μην τους λείπει τίποτα,μιά σαρκική ζωή χωρις στόχο και προορισμό και χωρίς κέντρο τον Κύριο...όπερ είναι ο στόχος αυτός αγευστος χαράς.

    Πολλές φορές ο πραγματικός στόχος βαρύνει τον ένα από τους δύο και αυτός ο ένας γίνεται μάρτυρας όπως η αγια Υπομονή που τράβηξε πολλά από τον σύζυγό της και αγίασε.

    Η ΑΓΆΠΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ και η αγάπη για τον σύζυγό της καθώς και η αγάπη της αρετής της αγάπης και υπομονής την κατέστησε αγία στον Θεό που της χάρισε την αιώνια ζωή.

    Το ερώτημα είναι ποιός μπορεί να αντέξει τη σημερινή εποχή ακόμη και άν γνωρίζει οτι ο δρόμος της αγίας οδού είναι στενός;

    Με άλλα λόγια ο γάμος -εν Κυρίω- είναι ασκηταριό και μόνον με την συνεχή προσευχή και τον Κύριο περνιέται και μερικοί μου 'χουν πει [μέχρι εκει που αντέχει κανείς]αλλα βάζω άλλο ένα ερώτημα πάνω σ αυτο:

    Μαρτύριο που το παρατάς στη μέση λέγεται μαρτύριο;σταυρός που τον πετάς στο πεζοδρόμιο λέγεται σταυρός;
    Θα μπορούσε ας πουμε ο Αγιος Στέφανος να παρατήσει τον λιθοβολισμό και ''να δώσει ''τον Κύριο ;

    Ο θΕΌς ΠΆΝΤΑ ΔΊΝΕΙ ΚΟΥΡΆΓΙΟ!!!---τι άλλο μπορούμε να πούμε..αφού όλοι ΄εχουμε την ανάγκη του Θεού,διότι είμεθα αδύναμοι,ατελείς...

    Καλη υπομονή σε όλους μας παιδιά στις δυσκολίες της ζωής---
    πηνελοπη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πηνελοπάκι
    ωραία τα λέν οι πατέρες, να ευχόμαστε να μας δίδεται δ ι ά κ ρ ι σ η και φωτισμένη πνευματική καθοδήγηση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μαρίνα καλή μου
    δεν ανήκω σε καμία από τις περιπτώσεις που ανέφερες και αν θες να μάθεις περισσότερα για την ποιότητα της ε π ι λ ο γ ή ς μου, διάβασε την αρχαιότερη ανάρτηση αυτής της σελίδας με τίτλο :
    " Γράμματα σε παπάδες" είναι μια επιστολή που την απευθύνω σε έναν πολυγραφότατο και συμπαθέστατο ιερέα ψυχίατρο της κρατικής εκκλησίας.
    Αν βρω ένα φοβερό κείμενο του Αγίου Μαξίμου του Ομολογητού, θα προσθέσω τα δικά του άγια λόγια, ως επεξήγηση και της δικής μου επιλογής και στάσης πλην...
    ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΣΥΖΗΤΗΣΩ περισσότερο το θέμα, διότι ΜΑΛΛΟΝ ΘΟΡΥΒΟΣ ΓΙΓΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΩΦΕΛΕΙ...

    Ο Κύριος ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΑΓΝΟΤΗΤΑ ή μή ΤΩΝ ΠΡΟΘΕΣΕΩΝ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ, ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΓΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΠΡΟΘΕΣΕΩΝ ΘΑ ΑΠΟΔΩΣΕΙ ΕΝ ΗΜΕΡΑ ΚΡΙΣΕΩΣ.

    ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΓΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΠΡΟΘΕΣΕΩΝ ΘΑ ΑΠΟΔΩΣΕΙ ΕΝ ΗΜΕΡΑ ΚΡΙΣΕΩΣ, ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΤΑΣΗ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ.

    ΑΓΑΠΗ ΧΩΡΙΣ ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ ΧΩΡΙΣ ΑΓΑΠΗ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΖΩΗ, ΕΙΝΑΙ ΘΑΝΑΤΟΣ.

    Συνέχισε, λοιπόν, με ανιδιοτέλεια τον καλό σου αγώνα, και επειδή ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΟ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΖΩΗ, ΠΟΥ ΤΟ ΞΕΡΕΙΣ;ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΝΑΝΤΗΘΟΥΜΕ!
    :-)

    ΠΩς ΤΟ ΟΝΟΜΑΣΑΤΕ ΤΟ ΜΠΕΜΠΑΚΙ;
    ΝΑ ΣΑΣ ΖΗΣΕΙ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Υ.Γ. Προς Μαρίνα
    ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΟ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΜΑΞΙΜΟΥ ΤΟΥ ΟΜΟΛΟΓΗΤΗ.
    <<............Και...λέγουσιν εις αυτόν.

    -Δεν κοινωνείς μετά του θρόνου της Κωνσταντινουπόλεως;
    Και είπεν:
    -Δεν κοινωνώ.
    Και είπον
    -Και είπον
    -Δια ποίαν αιτίαν δεν κοινωνείς;
    Και απήντησε:
    -Επειδή τας αγίας τέσσαρας συνόδους εξέβαλον, δια των εν Αλεξανδρεία γενομένων εννέα κεφαλαίων, και δια της εν ταύτη τη πόλει γενομένης παρά Σεργίω Εκθέσεως , και δια του εκτεθέντος επί της έκτης Ινδικτιώνος Τύπου. Και εκείνα τα οποία εδογμάτισαν δια των κεφαλαίων, δια της Εκθέσεως κατέκριναν.
    Και όσα εδογμάτισαν δια της Εκθέσεως, δια του Τύπου ηκύρωσαν, και τόσας πολλάς φοράς εαυτούς κατέκρινον.
    Οι ΚΑΤΑΚΡΙΘΕΝΤΕΣ λοιπόν ΑΦ'ΕΑΥΤΩΝ, και υπό των Ρωμαίων, και καθαιρεθέντες παρά της μετά ταύτα επί της ογδόης Ινδικτιώνος γενομένης συνόδου, π ο ί α ν επιτελέσουσιν μ υ σ τ α γ ω γ ί α ν;
    ή π ο ί ο ν πνεύμα τοις παρά των τοιούτων τελουμένοις, επιφοιτά;

    Και λέγουσιν εις αυτόν.

    -Συ μόνος θα σωθείς και όλοι θα απολεσθούν;
    Και είπεν:

    -ΟΥΔΕΝΑ ΚΑΤΕΚΡΙΝΑΝ οι τρεις παίδες μη προσκυνήσαντες την εικόνα, και ενώ π ά ν τ ε ς
    οι άνθρωποι επροσκύνουν.

    ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΕΠΡΟΣΕΧΑΝ ΤΙ ΕΠΡΑΤΤΟΝ ΟΙ ΑΛΛΟΙ,αλλ'όπως ΜΗ ΟΥΤΟΙ ΕΚΠΕΣΩΣΙ ΤΗΣ ΑΛΗΘΙΝΗΣ ΕΥΣΕΒΕΙΑΣ.
    Ούτω και ο Δανιήλ βληθείς εις τον λάκκον των λεόντων,
    ΔΕΝ ΚΑΤΕΚΡΙΝΕ ΤΙΝΑ ΤΩΝ ΜΗ ΕΙΣ ΘΕΟΝ ΠΡΟΣΕΥΞΑΜΕΝΩΝ, κατά το του Δαρείου θέσπισμα,
    αλλ'εκοίταξε το ΊΔΙΟΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝ.

    ΚΑΙ ΠΡΟΕΤΙΜΗΣΕ ΝΑ ΑΠΟΘΑΝΕΙ ΕΚ ΤΗΣ ΙΔΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ...

    ΚΑΙ ΕΙΣ ΕΜΕ, ΑΣ ΜΗΝ ΕΠΙΤΡΕΨΕΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΝΑ ΚΑΤΑΚΡΙΝΩ ΤΙΝΑ ή να ειπώ ότι ΕΓΩ ΜΟΝΑΧΑ ΣΩΖΟΜΑΙ.

    ΠΡΟΤΙΜΩ ΝΑ Α Π Ο Θ Α Ν Ω ΠΑΡΑ ΝΑ ΕΧΩ ΤΑΡΑΧΗΝ ΕΙΣ ΤΗΝ Σ Υ Ν Ε Ι Δ Η Σ Ι Ν ΜΟΥ , ΟΤΙ ΕΣΦΑΛΛΟΝ ΠΕΡΙ ΤΗΝ ΕΙΣ ΘΕΟΝ ΠΙΣΤΙΝ, ΚΑΘ'ΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ ΤΡΟΠΟΝ>>.

    Θα σου παραθέσω και λίγες φράσεις από το αρχαίο κείμενο με παραπομπή στην Πατρολογία(P.G. του ΜIGNE)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ΚΑΙ ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ P.G. MIGNE

    Οι ΑΘΑΝΑΤΕΣ ΦΡΑΣΕΙΣ -ΚΑΙ ΠΡΑΞΕΙΣ- από το βίο:

    ΑΓΙΟΣ ΜΑΞΙΜΟΣ Ο ΟΜΟΛΟΓΗΤΗΣ:

    (ας έχουμε την ευχή του, όσοι ΠΟΝΑΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ, ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΑΡΕΔΩΣΑΝ ΟΙ ΑΠΟΣΤΟΛΟΙ, ΟΙ ΜΑΡΤΥΡΕΣ, ΟΙ ΟΣΙΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΟΜΟΛΟΓΗΤΕΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ...)῍......
    .........................................

    "Και λέγουσιν αυτώ
    (οι διώκτες στο ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ-για Όνομααααα- ΔΙΩΚΤΕΣ ΡΑΣΟΦΟΡΟΙ,ιερείς και πατριαρχάδες των τεσσάρων πατριαρχείων ΠΟΥ ΤΟΥ ΕΚΟΨΑΝ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΤΟ ΔΕΞΙ ΧΕΡΙ ώστε ΝΑ ΜΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΛΕΓΧΕΙ ΤΙΣ ΠΛΑΝΕΣ ΤΟΥΣ τότε που ειχαν πέσει ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΙΡΕΣΗ,
    Εσφιγμενίτες μου, η ιστορία πάντα ΘΑ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ...):

    -Συ μόνος σώζη και πάντες απόλλυνται;

    -Και είπεν:"ΟΥΔΕΝΑ κατέκριναν οι τρεις παίδες μη προσκυνήσαντες τη εικόνι, π ά ν τ ω ν ανθρώπων
    π ρ ο σ κ υ ν ο ύ ν τ ω ν.
    Ου γαρ εσκόπουν τα των άλλων, αλλ'εσκόπουν
    όπως άν αυτοί(αυτοί οι ίδιοι)
    μη εκπέσωσι
    της α λ η θ ο ύ ς ευσεβείας.
    Ούτω και Δανιήλ, βληθείς εις τον λάκκον των λεόντων,
    ου κατέκρινέ τινα των μη προσευξαμένων τω Θεώ
    κατά το θέσπισμα Δαρείου,
    αλλά το ίδιον εσκόπησε.

    Και είλετο(προτίμησε ο Δανιήλ )αποθανείν
    και μη παραπεσείν τω Θεώ, και υπό της ιδίας μαστιγωθήναι συνειδήσεως, επί τη παραβάσει των φύσει νομίμων.

    Καμέ ουν μη δω ο Θεός, κατακρίναι τινά
    ή ειπείν ότι εγώ μόνος σώζομαι

    Αιρούμαι(προτιμω) δε αποθανείν

    ή θρόησιν εχειν κατα το συνειδός(φοβερή φράση!)

    οτι περί την εις Θεόν πίστιν
    παρεσφάλην καθ'οιονδήποτε τρόπον...
    .................

    το Πνεύμα το Άγιον δια του Αποστόλου και αγγέλους αναθεματίζει
    παρά το κήρυγμα τι νομοθετούντας..."

    (Αγιος Μάξιμος Ομολογητής P.G. MIGNE 90, 120,121)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Λατρεμένο μου Δ.
    Το σχόλιό σου, με... γαργαλάει για μια νέα ανάρτηση!
    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ΠΩ,ΠΩ! ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΟΥ...ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ...ΤΟ ΚΑΤΕΓΡΑΨΑ!!!!ΠΗΝ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
    ΕΙΝΑΙ Η ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΜΕΓΙΣΤΟΥ ΕΝ ΑΓΙΟΙΣ
    ΜΑΞΙΜΟΥ ΤΟΥ ΟΜΟΛΟΓΗΤΟΥ,

    ΠΟΥ Μ Ο Ν Ο Σ ΑΥΤΟΣ, ΔΥΟ ΤΡΕΙΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ
    ΚΑΙ ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ ΛΑΙΚΟΙ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΣΑΝ,
    ΕΜΕΝΑΝ ΟΡΘΙΟΙ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥΣ,

    ΕΝΩ ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙΡΟΥ ΤΟΥ, ΕΙΧΑΝ ΑΛΩΘΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΙΡΕΣΗ...

    Ας ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΥΧΗ ΤΟΥΣ
    ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙ-ΧΡΙΣΤΟΥΣ ΚΑΙΡΟΥΣ
    ΠΟΥ ΖΟΥΜΕ...
    ΟΠΟΥ Ο ΕΩΣΦΟΡΟΣ, ΩΣ ΑΓΓΕΛΟΣ ΦΩΤΟΣ
    ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΙΟ ΣΥΧΝΑ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
    ΩΣΤΕ ΝΑ ΠΛΑΝΗΘΟΥΝ
    ΚΑΙ ΟΙ ΟΛΙΓΟΙ ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΥ ΠΟΙΜΝΙΟΥ...

    ΚΑΙ ΑΝΑΡΩΤΙΕΤΑΙ Η ΑΓ. ΓΡΑΦΗ:

    -ΑΡΑ Ο ΥΙΟΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ, ΕΛΘΩΝ

    (κατά την Δευτέραν Αυτού ΚΑΙ ΕΝΔΟΞΟΝ Παρουσίαν)

    ΕΥΡΗΣΕΙ ΤΗΝ ΠΙΣΤΙΝ , ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΕΙΣ ΕΝΑ ΕΚ ΤΩΝ ΑΝΘΡΏΠΩΝ;

    ΤΕΤΟΙΑ ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΑΣΙΑ, ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ...
    ΦΊΛΤΑΤΗ ΠΗΝΕΛΟΠΗ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Καλώς σε γαργαλάει...
    Ανασκουμπώσου λοιπόν για ανάλογο θέμα!
    Μας ενδιαφέρει όλους...
    Δ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Προς Φωτάκι
    όπως έλεγα και αλλού... έχω να προσθέσω ότι το μυαλό μου γεννάει ασταμάτητα σκέψεις κάποιου είδους, ακριβώς όπως το μυαλό της κότας γεννάει συνέχεια κοτόψειρες...:-)
    Αδύνατον να το σταματήσω, δυστυχώς!

    Μου το τόνισε κάποτε και με απαξιωτικό τόνο φωνής ένας φίλος, εκλεκτός ιερέας.

    Μου είπε, σαν να έκανα κάτι μάλλον κακό.
    -Σκέφτεσαι πολύ!
    .....................
    Φωτάκι μου, εκτός από την προσευχή, έχεις να μου προτείνεις άλλο, αποτελεσματικό τρόπο πνευματικής λοβοτομής; :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Προς Δ. αγαπημένο
    επειδή πρέπει επειγόντως να φτιάξω τυροπιτάκια για να στείλω στο...παιδί...διάβασε προς το παρόν,
    το λόγο "Περί Διακρίσεως" του Αγίου Ιωάννη της Κλίμακος και θα σου λυθούν όλες οι απορίες, πουλάκι μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Η Βουγιουκλάκη είχε ένα ψώνιο νομίζοντας ότι δεν θα γεράσει ποτέ και έλεγε : Ο Θεός να κόβει χρόνια από μένα και να τα χαρίζει σε σας !

    Ενώ το δικό σου μυαλοδάκι εκτός από κοτόψειρες γεννάει και κάνα καλό ! Οποίος δεν θυμάται ότι τα χρόνια περνούν, δεν έχει σοφία καλή μου :-) αφιερωμένο !

    http://www.youtube.com/watch?v=DEJXwgRJlc8&feature=related

    Φωτάκι !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Σπεύδω...!!
    Καλή επιτυχία...
    Δ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. +


    Να σε φιλάει από κάθε κακό καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ελισάβετ την είπαμε.
    Ο Αγιος Μαξιμος γιατί; Το συζητάς ή όχι;
    Μαρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Μαρίνα μου
    να σας ζήσει,το κοριτσάκι το υπέροχο,
    να έχει φώτιση και ευλογίες και από την αρχαία αγία Ελισάβετ τη μητέρα του Τιμίου Προδρόμου, και από τη
    νεότερη δούκισσα Ελισάβετ

    (η οποία πολύ με ενίσχυσε σε μια περίπτωση μνησικακίας που με ταλάνιζε φριχτά)

    Τη Δούκισσα Ελισάβετ
    (αδερφή της τελευταίας Τσαρίνας Αλεξάνδρας)

    σκότωσαν μαζί με άλλους της Τσαρικής οικογένειας, οι μπολσεβίκοι στη Ρωσία, μια Τρίτη του Πάσχα, με πολύ οδυνηρό τρόπο.
    Το άγιο λείψανό της βρίσκεται στο Ρώσικο γυναικείο μοναστήρι της Αγίας Μαρίας Μαγδαληνής στα Ιεροσόλυμα

    Έχει κυκλοφορήσει στα ελληνικά και ο βίος της. Εξαιρετική εργασία.

    Αγαπημένη μου, από νεαρή κοπέλα,
    ε π έ λ ε ξ α μετά από ψάξιμο και διάβασμα το δρόμο που ακολουθώ -με γνώμονα πάντοτε την αγάπη μου, το πάθος μου για την Αλήθεια.

    Αν πλανώμαι, όπως εσύ μπορεί να λες, ο Κύριος δεν θα με καταδικάσει, ελπίζω, εν ημέρα Κρίσεως...

    Ανέφερα τον άγιο Μάξιμο, επειδή μου έκανες μια ερώτηση επί του θέματος

    (αν κατακρίνω τους άλλους λέγοντας τα μυστήριά τους άκυρα κλπ)

    Έδωσα ΜΙΑ απάντηση.

    Και ΔΕΝ επιθυμώ να συνεχίσω την κουβέντα.

    Δεν είναι εδώ ο κατάλληλος χώρος και χρόνος, εξάλλου, για όποιον επιθυμεί να εκφράσει αντιρρήσεις, ή να βρει στοιχεία, υπάρχουν άλλα μπλογκς, όπου μπορει να το κάνει.

    Δεν είμαι ιεραπόστολος, ούτε καμιά αρετή κατάφερα να αποκτήσω.

    Ένας μεγάλος ΒΛΑΚΑΣ υπήρξα στη ζωή μου, που έκανε πάρα πολλά λάθη, σε καμία περίπτωση

    (από όσο γνωρίζω τις κινήσεις της καρδιάς μου)

    κακοπροαίρετα.

    ΟΥΔΕΙΣ ΕΚΩΝ ΚΑΚΟΣ, που είπε και ο Σωκράτης, κάποτε.

    Αυτούς τους κακούς λογισμούς των -λόγω έλλειψης φωτισμού- λαθών μου, συζητάω μέσα από τις προσωπικές μου σκέψεις,που πάντα τις απευθύνω σε αγαπημένο μου πρόσωπο, επειδή με το μοίρασμα, η ψυχή έχει ελπίδα να βρει κάτι καλύτερο, στην πορεία της.

    Σ' ευχαριστώ που με αγαπάς και με καταλαβαίνεις.
    Φιλιάααααααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. ..στο τελος,με τους ''εικονομαχους'' θαρθειτε ολοι σας,αυτο να το θυμαστε..θα ζαρωσει τοσο πολυ η ''εκκλησια'',ωστε εικονα,χωρις ..
    barcode,θαναι δυσκολο να βρεις..και θαναι επισης τοσο λυπηρο,να ψαχνετε για να τις προσκυνησετε,καπου..χωρις αυτο..

    ..το Πνευμα του πρωτομαρτυρα Στεφανου να σας ευλογει..

    ..πολυ συντομα,στους εναπομειναντες ''ναους''το πληθος των πιστων,θα χρειαστει να διαλεξει αναμεσα σ'ενα περιβαλλον μιας παντεποπτριας καμερας του πνευματος του κοσμου η της ερημιας και της δροσερης ανασας του Θεου..

    ..στον Χριστο,ντεμεκ αποσυναγωγοι,δεν υπαρχουν..

    ..ας ειναι ευλογημενο το ονομα του Υιου του Ανθρωπου,το ονομα του Θεου Του Ισραηλ..

    ..σιγα,σιγα,θα σας καλεσει ο Κυριος,ο Αρχηγος ολων των πνευματων και θα'ρθειτε..ω,πραγματικοι,Ιουδαιοι..

    ..ο Κυριος θα σας μαζεψει απ'τις τεσσερις γωνιες του οριζοντα και τα διαφορα ''ιερα γκατζετς'',θα τα ξεχασετε..στον Χριστιανισμο,κυριος των ιερων αντικειμενων,δεν υπηρξε ποτε..

    ..τ'ακουτε μουσουλμανοι;
    ..τ'ακουτε ιουδαιοι;
    ..τ'ακουτε ανιμιστες;
    ..τ'ακουτε πολυθειστες;
    ..τ'ακουτε ειδωλολατρες;
    ..τ'ακουτε χριστιανοι;
    ..τ'ακουτε ανθρωποι;

    Το Πνευμα του Αρνιου...ο Μεγας Ποιμενας που οταν Μιλαει κανεις δεν μπορει παρα να Ακουει,θα σας δωσει την ευκαιρια να Τον συναντησετε..οπως εισαστε..μοναχα πισω μην κυτταξετε..μοναχα πισω μην κυτταξετε..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. ("Εχει περάσει τόοοοση ώρα και τι σημαίνει ντεμεκ ακόμα να μάθω...")

    :-(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. -Μωρή Σαλογραία, στο "ντεμέκ" κόλλησες;
    Την ωραιότητα του κειμένου δ ε ν την πρόσεξες;

    :-(

    -Την πρόσεξα, καλέ, την πρόσεξα, για Ονομααα, μη ΖΜΠΡΏΧΝΕΤΕ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή