Τρίτη 21 Ιουλίου 2015

Σαν σήμερα, πριν 7 χρόνια, στις 21 Ιουλίου 2008 άνοιγα αυτή τη σελίδα του salograia blogspot.com



Σαν σήμερα, πριν 7 χρόνια, 
και από την  πόλη της Πάτρας, 
την πόλη που ευλογήθηκε 
με το αίμα του Μαρτυρίου του Αγίου Αποστόλου Ανδρέα,

έμπλεξα

-σχεδόν χωρίς να το καταλάβω 
και... χάρη σε έναν -μυστήριο καμινέτο- παπά ενορίας, 
που δεν επιθυμούσε να εκφράζομαι, ούτε ιδιωτικά ούτε κυρίως δημόσια- 

έμπλεξα -λέγω, η γραία- επισήμως, και μέσω αυτού του μπλογκακίου
με τον κατηραμένο όφι,  δηλαδή, με  τον  Ιστό της Αράχνης που ονομάζεται διαδίκτυο, ανοίγοντας την 
-έχουσα το ακαταλόγιστον- σελίδα ...salograia blogspot.com.

Τίτλος της πρώτης εκείνης ανάρτησης: ημείς μωροί δια Χριστόν.

Ξεκίνησα την ηλεκτρονική πολυλογία,  
υπογράφοντας τις σκέψεις και τα βιώματά μου,  ως σκέτη "Σαλογραία".

Έφτιαξα αρχικά  το όνομα "Σαλογραία"
(δεν υπάρχει σε λεξικά) παίζοντας με την έννοια 
του σαλεμένου μυαλού  και της γραίας, ίσως και της καλο-γραίας
που θα επιθυμούσα να είμαι
αλλά που για λόγους ανεξάρτητους απ’ τη θέλησή μου,
δεν τα κατάφερα ποτέ μου να γίνω...

(κάποτε που δεν θα κάνει ζέστη και  θα έχω κέφια, θα σου αφηγηθώ με λεπτομέρειες,
πώς τελικά καλογραία δεν έγινα. Δεν με ήθελε "με την καμία"  εκεί, σε τέτοιο Ορθόδοξο μετερίζι,  ο Λατρεμένος Χριστούλης... δέχτηκα το θέλημα Του και εκ βάθους ύπαρξης πάντα θα Τον ευγνωμονώ!)

Αργότερα, κάμποσο αργότερα,  τροποποίησα την υπογραφή κάτω απ' τα προσωπικά μου κείμενα  σε "Ευανθία η Σαλογραία" βάζοντας  φαρδιά πλατιά στην κάθε σελίδα και ολόκληρο το αληθινό μου ονοματεπώνυμο προς αποφυγήν παρεξηγήσεων 
αλλά και για λόγους ολοκληρωτικής ανάληψης ευθύνης των γραφομένων.

Έκτοτε ασχολούμαι μόνο  με αυτήν τη σελίδα και με καμία άλλη. 

Κλείνοντας το μικρό μου  επετειακό  σημείωμα θα ήθελα να ευχαριστήσω εκ καρδίας "εχθρούς" και "φίλους", οι οποίοι με τον τρόπο τους έκαστος, με εμψύχωσαν, με διασκέδασαν μέσ' απ' αυτό το μπλοκάκι  και με βοήθησαν να...ενηλικιωθώ ιντερνετικά-  το κατά δύναμη-συνειδητοποιώντας μικρές και μεγάλες  αλήθειες...

Πάνω από όλους, βέβαια, 
θα ήθελα να ευχαριστήσω τον  ηλεκτρονικό σχολιαστή  "Ακύλα"
(κατά κόσμον Πέτρο Γ. Κουτσούκο)
και τους  Στέφανο και Μάριο,
χωρίς την πολύτιμη στήριξη των οποίων,
η δραστηριότητά  μου αυτή, σε καμία περίπτωση, 
δεν θα πρόσφερε την ίδια χαρά και το ίδιο νόημα.

Αυτά τα λίγα  ενημερωτικά για σήμερα,
άντε... να τα εκατοστήσουμε άπαντες, Θανάκο μου,
τέλος και τω Θεώ Δόξα!

Εν τιμή, πομπή και παρατάξει...

(που στέλνει  συχνά, εκτός των άλλων και ... Γράμματα σε παπάδες)









25 σχόλια:

  1. Η διαδικτυακή σας συντροφιά είναι πολύτιμη αγαπητή Σαλογραία.
    Καλή δημιουργική συνέχεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Aναστάσιε, ευγενικέ μου φίλε και συμπολίτη στην Πόλη της Πάτρας, για τον εμψυχωτικό σου λόγο, σ' ευχαριστώ!
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλή συνέχεια ἀπό τό ὁμολογιακό αὐτό μετερίζι, Εὐανθία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ;-0

    Αδελφέ Δημήτριε Χατζηνικολάου,

    έ όχι και ομολογιακό μετερίζι, τούτη η σελιδούλα, μην το παραφουσκώνουμε, ΓΙΑ ΟΝΟΜΑ!
    ;-)

    ...Ελάχιστες οι ομολογιακές αναρτήσεις του, επειδή ΔΕΝ το άνοιξα το μπλογκάκι με τέτοια πρόθεση.

    Πρόθεσή μου , η επικοινωνία με τα παιδιά μου και τους μαθητές μου του Εσπερινού Λυκείου Πατρών...όχι ο "προσηλυτισμός" του οποιουδήποτε στο Πάτριο ζορ ζορινά...

    Ο ΘΕΟΣ ΣΕΒΕΤΑΙ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΓΝΩΜΗΣ ΕΚΑΣΤΟΥ..

    Ποια είμαι , η καρακατίνα που δεν θα την σεβαστώ;

    Αγωνίζομαι να την σεβαστώ λοιπόν, το κατά δύναμη..

    Τους " προσηλυτισμούς" τους θεωρώ επικίνδυνους όταν ο ...ιεραπόστολος δεν διαθέτει το ύψος το πνευματικό που χρειάζεται η ψυχή για τέτοιο έργο...

    Προσωπικά τυγχάνω μια ψιλοσαλταρισμένη γραία φιλοπαραδοσιακή ωστόσο μέχρι αηδίας, που απλώς γράφοντας το οτιδήποτε , μου συμβαίνει είτε να συγκινούμαι αγαπητικώς, είτε να θυμώνω, είτε να χτυπιέμαι στο γέλιο, κοινώς...ΟΥΔΕΜΙΑ γνησία πνευματικότης, πλην.....ελπίζω στις ευχές Αγίων ανθρώπων, πώς ΠΡΙΝ ξεψυχήσω, μπορεί να υποστώ μια αλλοίωση, μπορεί να αξιωθώ του αγαθοπροαίρετου Ληστή, την ΜΕΤΑΝΟΙΑ...

    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σαλη μου Γραία Ευανθία (με το σεβασμιο ονομα της εν ζωής μάνας μου) καλη μου φιλη, κατα μια παραξενη έννοια και τυχη συμπορευόμαστε εδω και χρονια σε αυτόν τον περίεργο, ενδιαφέροντα, επικίνδυνο και απαιτητικό παγκόσμιο ιστό....
    Θα πορευόμαστε για όσο διαστημα ο Κύριος το επιθυμεί και (το ξερεις πολυ καλα πλεον) ότι για μενα ισχυει το μια φορά φίλος παντα φίλος.

    Τους φίλους μου εμαθα να τους διαλεγω με προσοχή και με ειδικά φίλτρα και κοσκινα γι αυτό και ειναι λιγοστοι κι εκλεκτοι. Γι αυτό απαξ και θεωρησω ότι καποιος ειναι φιλος μου ... ειναι μεχρι τελους.

    Σαλη μου Ευανθία να σε εχει ο Θεός καλα και να σε χαιρονται ο Ακύλας σου και τα παλικάρια σου και συ να τους χαιρεσαι ολους.

    Ο Θεός μαζι σας.
    Συνεχιζουμε ακαθεκτοι παρεα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θανάκο μου
      με συγκίνησε πάλι η χριστιανική σου διάθεση...

      Σ' ευχαριστώ και σένα και τον φίλο σου το Γάιδαρο- CUMMULUS που σταθήκατε σταθερά δίπλα μου ως φίλοι...παρόλες τις διαφωνίες μας σε θέματα εορτολογίων...

      Τη συμπαράσταση που έλαβα από σας, ΠΑΝΤΟΤΕ, ευγνωμόνως θα την θυμάμαι.

      ;-)

      Διαγραφή
    2. 1ον)
      "...παίζοντας με την έννοια
      του σαλεμένου μυαλού και της γραίας, ίσως και της καλο-γραίας
      που θα επιθυμούσα να είμαι
      αλλά που για λόγους ανεξάρτητους απ’ τη θέλησή μου,
      δεν τα κατάφερα ποτέ μου να γίνω..."

      Καί ποιός σέ εἶπε ρέ Τρελλόγρια ὅτι δέν παλάβωσες; Δέν ξέρεις ὅτι κανένας παλαβός δέν νομίζει ὅτι εἶναι παλαβός;

      2ον)
      Μέ τό τό ἑορτολόγιο δέν διαφωνοῦμ"Ε". Ἀπλῶς ἐσύ διαφωνείς μαζί μας (χέ,χέ,χέ στήν ἔκατσα).

      3ον)
      Προτείνω νά κάνεις γυμναστική τα΄δάκτυλα σου. Ἔχεις πολλά ἀκόμα νά γράψεις, καί δέν πρέπει νά στό ἀπαγορεύσει αὐτό καμμιά ἀρθρίτιδα ἤ σπονδυλοαρθρίτιδα ἤ ὅπως ἀλλιῶς τά λέτε αὐτά τά πράματα ἐσεῖς οἱ Σαλεμένες.γριές.

      Μένυ κίσες τού γιού Παλαβένγκω! :))))))))

      Διαγραφή
  6. Εὐανθία, ἄλλο πρᾶγμα εἶναι ἡ ὁμολογία Ὀρθοδόξου Πίστεως, πού, δόξα τῷ Θεῷ, τήν ἔχεις κάνει ἐπανειλημμένως, κυρίως ὅταν οἱ Ὀρθόδοξοι τοῦ Πατρίου συκοφαντοῦνται ὡς "σχισματικοί," "αἱρετικοί" κ.λπ., καί τελείως διαφορετικό πρᾶγμα εἶναι ὁ προσηλυτισμός, ἤτοι ἡ ἄγρα ὀπαδῶν, πού, πάλι δόξα τῷ Θεῷ, δέν τόν ἔχεις κάνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δημήτριε Χατζηνικολάου, αδερφέ...

    μακάρι και ο Θεός να έχει μαζί μου την ανάλογη καλή διάθεση...
    ;-)

    Η αλήθεια είναι ότι αποφεύγω να κάνω στους άλλους ότι ΔΕΝ μου αρέσει και μένα να μου κάνουν. Δεν ξέρω αν μπιορώ να το καταφέρω πάντοτε αλλά..προσπαθώ...φιλοτίμως προσπαθώ...;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Να συνεχίζεις να γράφεις και γι'άλλα 70 χρόνια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ;-) παπα-Κώστα μου

    Ευχαριστω για ευχές
    με γεια το μπλογκάκι σου που το άνοιξες ΧΤΕΣ
    αν δεν κάνω λάθος...

    Εσύ είσαι νέο παλληκάρι (ετών 35 μας είχες πει; )εσύ προλαβαίνεις να γράφεις άλλα 70 χρόνια και σου το εύχομαι..

    για μένα δεν ξέρω...εκείνο που ξέρω είναι ότι από την πρώτη στιγμή που έγραφα την κάθε ανάρτηση σκεφτόμουνα "αυτή η ανάρτηση θα είναι η τελευταία μου" και μετά...ΔΕΝ ήταν η τελευταία, όλο κάτι γινόταν, κάπως με έβριζε κάποιος ή με εμψύχωνε, και η ανάρτηση - του Θεού παραχωρούντος το ΔΩΡΟ της ανανέωσης του χρόνου της ζωής) ΔΕΝ ήταν η τελευταία...αλλοίμονο!
    ;-)
    Τα δικά μου τα σχέδια υπήρξαν ανέκαθεν βραχυπρόθεσμα..

    "Δος ημίν σήμερον..." έλεγα..και αν είχα το σήμερον..ήμουν χαρούμενη...επειδή στην ουσία μόνο το παρόν δευτερόλεπτο είναι δικό μας...

    και όλο θυμάμαι τον παπα-Θεοδώρητο το Μαύρο, το ζηλωτή ιερομόνοχο και συμφοιτητή του παπα-Γιώργη του Μεταλληνού που κάτι ωραία μού έλεγε.. σχετικώς, πρέπει να παλουκωθώ μια ώρα σε καρέκλα, να γράψω μια παράγραφο προσεχώς...περίμενε να έρθει δροσούλα γιατί το γράψιμο με τα αρκουδίσια δεν το αντέχω...μου χαλάει την...έμπνευση...!
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Περίεργα μετράς την ηλικία!Τριάντα πέντε είχα πει ότι είμαι πριν δυο χρόνια.Κάθε χρόνο ανεβαίνουμε και από ένα!

      Διαγραφή
    2. Παπᾶ,
      ποιό εἶναι τό μπλόγκ σου;

      Διαγραφή
  10. παπα-Κώστα μου
    ομολογώ ότι με την αριθμητική δεν τα πηγαίνω καλά.
    ;-)
    Νομίζω ότι την ηλικία του κάθε ανθρώπου τη θυμάμαι στο νούμερο που βρισκόταν όταν τον πρωτογνώρισα.

    Ας πούμε ο άντρας μου ειναι παντα στη συνείδησή μου ως 27 χρονος! Όσα χρόνια και να περάσουν θα τον βλέπω πάντα ως 27 χρονο!

    -Απίστευτο;

    -Και όμως..αληθινό!!
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ξερώ πολλές και πολλούς που θα τους άρεσε να μετράνε έτσι την ηλικία τους!
      Α,το μπλογκ το ξεκίνησα 21-7 απλά είχε ώρα Ειρηνικού.Το διόρθωσα!

      Διαγραφή
  11. A! βλέπω χαίρεσαι να έχουμε μαζί μπλογκο- γενέθλια, έστω με διαφορά χρονολογίας.!
    Τόση συμπάθεια παπα-Κώστα μου, εκ μέρους σου,
    ομολογώ ότι ΔΕΝ μπορούσα να την φανταστώ, χαχα!

    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. παπα-Κώστα
    έσβησες τις αναρτήσεις σου της 20ης Ιουλίου και τις έβαλες 21 Ιουλίου; Γιατί έτσι;

    Γιατί θέλεις να ξεκινάς το μπλογκ σου στις 21 Ιουλίου που ξεκινάει και το δικό μου

    Τόση συμπάθεια στα δικά μου μπλογκογενέθλια;

    ΕΚΠΛΗΣΣΟΜΑΙ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι,δεν έκανα κάτι τέτοιο.Όταν ξεκίνησα τις αναρτήσεις,η ώρα ήταν ρυθμισμένη σε ώρα ζώνης Ειρηνικού.Και ενώ ήταν 21-7-2015 00:45 ώρα Ελλάδος αυτό έδειχνε 20-7-2015 7:39 (νομίζω)ώρα Ειρηνικού.Μόλις διόρθωσα την ώρα τα άλλαξε αυτόματα!

      Διαγραφή
  13. Ένας μόνο λόγος και αρκετός.Φιλενάδα Ευανθία,Είσαι πιθανόν ένας από τους λόγους, που "έμπλεξα" κι εγώ
    ( ο "Θεότρελλος", ελπίζω...) τόσο! Το μόνο που θα ήθελα με Αγάπη Χριστού να σου ευχηθώ είναι αυτό που μου υποδεικνύει το μικρό μου αδελφάκι (ο μοναχός,ντε...) σε όλες τις αντίστοιχες εορταστικές περιπτώσεις: "Καλό Παράδεισο" και τίποτε άλλο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Eυγενικέ μπλογκοναύτη Αμφοτεροδέξιε, ευχαριστώ για τις ευχές ...

    Δεν ήξερα ότι έχεις αδελφό μοναχό...πώς τον λένε; Σε ποιο μαναστήρι;

    Δεν γνωρίζω την οικογενειακή σου κατάσταση γενικότερα, και ζητώ συγνώμη γι αυτό...αλλά παραγέρασα και δεν βαστάει η σαλεμένη μου κεφαλή πολλές πληροφορίες..

    ;-(

    Καλή Μετάνοια να έχουμε όλοι οι ασχολούμενοι με τον Ιστό της Αράχνης του Διαδίκτυου...

    Μακάρι να ξεμπλέξουμε από δω μέσα το συντομότερο!
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Φίλτατε Cummulus
    αντεύχομαι και γω στην αγάπη σου, κάθε ευλογία εν Κυρίω!

    Η σελίδα του παπα-Κώστα η κουλτουριάρικη βρίσκεται στη διεύθυνση: http://tragoudiglarou.blogspot.gr/2015/07/blog-post.html

    Την επισκέφτηκα και γω...Μου φάνηκε κάπως σοβαρή για σαλοκομεία αλλά..εντάξει..δεν το κάνουμε θέμα!
    ;-)
    Η καλή καρδιά έχει σημασία πάνω απ' όλα!
    ;-)

    Από ζέστη πώς πάτε εσείς στη Βόρεια Ελλάδα;

    Με τους Τούρκους, πιο βόρεια, τι γίνεται;

    Ενας φίλος, ιεροσολυμίτης ασκητής, μου είπε εμπιστευτικά (εσύ, εγώ και ο κόσμος όλος) ότι σε λίγες μέρες, τα γιουσουφάκια θα κάνουνε γιούργιααα!

    Τις πιστεύεις αυτές τις προφητείες;

    Εγώ πάντως όχι...

    Από το 1992 ολο ακούω ότι έρχεται η ...Δευτέρα Παρουσία και ότι όπου να ναι, θα καταστραφούμε συμπούπουλοι...ΔΕΝ αντέχω άλλο άγχος, μετά από τα capital controls, με τους κερατάδες που πήγαν και μας δεσμεύσαν τις ψωροοικονομίες μας...έχω θυμώσει...

    ;-(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Πολλές ευχές για τα γενέθλια, αν και δεν είμαι φίλος, καλή δύναμη και καλή μετάνοια, για όλους και πρώτα για εμένα.
    Εύχομαι να αξιώνεται η προβολή της αλήθειας σε όλα τα μέτωπα, γιατί έχουμε πολλά ανοιχτά ζητήματα.
    Δεν νομίζω άλλο Έθνος στην παγκόσμια σφαίρα, να έχει τόσες "κοιμόμενες " ασύμμετρες απειλές.
    Το τι χρειάζεται το γνωρίζετε καλύτερα από εμένα, γιαυτό κάντε αυτό που ξέρετε και γρήγορα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Mαρίνο μου σ' ευχαριστώ για τις ευχές ...δεν κατάλαβα όμως την τελευταία σου σκέψη που λέει:

    " Το τι χρειάζεται το γνωρίζετε καλύτερα από εμένα, γιαυτό κάντε αυτό που ξέρετε και γρήγορα"

    Κάτι μου θύμισε αυτή η περίοδος...κάτι μου θύμισε αλλά δεν μπορώ να θυμηθώ ακριβώς τι μου θύμισε...
    ;-)
    Φιλησέ μου το Χρυσανθάκι σου..

    ΑπάντησηΔιαγραφή