Κυριακή 4 Μαρτίου 2012

Ορθοδοξία δίχως Ορθοπραξία αγάπης τι χάρη έχει; Και τα δαιμόνια πιστεύουσι ορθά και φρίττουσι...


Γιατί είναι σπουδαία η Ορθοδοξία, ω  βαρεμένο τιγράκι;

Επειδή αυτό που πιστεύεις, που αρχικά και νοητικά αποδέχεσαι  ως ορθό, σε καθοδηγεί εσωτερικά   δια βίου, γίνεται ένα με το χαρακτήρα και  ψυχισμό σου ,  και  υπαγορεύει αδιάλειπτα, μέσα από μύριες συγκυρίες και περιπτώσεις, πώς σε συμφέρει  να ενεργήσεις, πώς θα βοηθηθείς,  ώστε   το ορθόν- που αποδέχεσαι στη   θεωρία - να το εφαρμόσεις και  στην έρμη, την παραμελημένη την  πράξη,

επειδή τα πάντα στο τέλος-τα αιώνια κέρδη και οι αιώνιες ζημίες, μια και για την αιωνιότητα, τονίζεις πως  ενδιαφέρεσαι- κυριώτατα  από την πράξη σου-  κρίνονται.

Και ως  πράξη ορίζω,   το τι  λογισμό  θα αποφασίσεις να κρατήσεις  και το τι σκέψη στα σκουπίδια  θα θάψεις.

Ως πράξη ορίζω επίσης  το  τι λόγο θα αποφασίσεις να ξεστομίσεις και τι λόγο στα ξεστομισμένα  σου -δεν θα εγγράψεις.

Πράξη είναι κάθε τι που κάνεις με όλη σου την υπόσταση, για ωφέλεια ή ζημιά του πλησίον δηλαδή για ωφέλεια ή ζημία κατά βάση δική  σου.


Ορθοδοξία, δίχως αγάπη μοιάζει, θηριωδία,   φονταμενταλισμός, στενοκεφαλιά, φανατισμός, θάνατος της ψυχής  του παιδιού,  του αδερφού, του συζύγου σου.

-"Ορθοδοξία ή θάνατος" δε γράφει, και  το πανό, μανδάμ  Σαλογραία;

-Καλή παρατήρηση, λατρεμένο μου.

Δεν εννοεί, όμως τον ψυχοσωματικό   θάνατο του πλησίον, δια της "χριστιανικής"-Φαρισαϊκής  σου αφάτου σκληρότητος.

Εννοεί, εκούσιο, ηθελημένο  θάνατο του εγωκεντρισμού του δικού σου.


Ως Ορθοδοξία, ορίζεται  η εν Αληθεία  καταγεγραμμένη δια μέσου των αιώνων εμπειρία των προηγηθέντων αγίων,  κυριώτατα  μέσα στο Φως της θείας Αγάπης...

Μακάρι ο κάθε αγωνιστής, τούτο, μέχρι τέλους του βίου, με θέρμη   να το φυλάξει.

Σαλογραία
................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................
Του εν Αγίοις ευρισκομένου επισκόπου Νικολάου Βελιμίροβιτς λόγος
από το βιβλίο:"Δεν φτάνει μόνον η πίστη..." (στο οπισθόφυλλο- από τις εκδόσεις "Εν πλω")
............................

"Λέτε ότι πιστεύετε στο Θεό και το θεωρείτε αρκετό.
"Και τα δαιμόνια πιστεύουσι κια φρίσσουσι"(Ιακ.2,19).

Εσείς ως άνθρωπος πρέπει να έχετε κάτι περισσότερο.

Ας πούμε σας οφείλει κάποιος πέντε διαφορετικά πράγματα, και σας επιστρέφει μόνο το ένα, δεν θα θυμώσετε;


Και από σας ο Δημιουργός ζητά πέντε πράγματα, ενώ εσείς του προσφέρετε μόνο το  ένα.

Αυτά τα πέντε πράγματα είναι τα εξής:

Η πίστη στο Θεό, 
η γνώση της αγάπης  του Θεού,
η γνώση της θέλησης του Θεού, 
η γνώση της ενέργειας του Θεού, 
η γνώση της κρίσης του Θεού".

Στην πίστη στο Θεό μπορούσατε να φτάσετε όπως θα έφτανε ένας οποισδήποτε παγανιστής, παρατηρώντας τη φύση, και συμπεραίνοντας ότι η ύλη προϋποθέτει και Δημιουργό.

Όμως όλα τα άλλα ο παγανιστής δεν μπορεί να τα γνωρίσει χωρίς το Ευαγγέλιο του Χριστού.

Δεν φτάνει, λοιπόν, μόνο η πίστη στο Θεό, αλλά είναι απαραίτητα και όλα τα άλλα που ζήτησε ο Σωτήρας του κόσμου και ανήγγειλε στους ανθρώπους  και ζήτησε από αυτούς.


Αφού εάν ήταν αρκετό μόνο εκείνο που η φύση μάς υπαινίσσεται  , και που εσείς θεωρείτε αρκετό, τότε και ο ερχομός του Υιού του Θεού στον κόσμο θα ήταν άχρηστος και τα πάθη του στο σταυρό ανόητα.


Γι αυτό βιαστείτε, μέχρι να έρθει ο θάνατος, να ντύσετε το νεκρό σκελετό της πίστης σας, με σάρκα και ζωή"
...........................................................


 ("Ο Επίσκοπος Νικόλαος δεν είναι μόνο ένας  μεγάλος Σέρβος.
 Αποτελεί για όλους εμάς  τους ορθόδοξους την έκφραση της Ορθόδοξης πνευματικότητας  και καταλαμβάνει περίοπτη θέση μεταξύ εκείνων που εργάζονται για να κάνουν αιώνια την Ορθόδοξη πίστη"


π. Αλέξανδρος Σμέμαν )



8 σχόλια:

  1. ΒΑΡΕΜΕΝΟ ΤΙΓΡΑΚΙΙΙ;;
    Εκρηκτικος συνδιασμός...Σαλογραίστικος!
    Σε φιλώ-Σ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. :-)
    Αγαπημένο Σ. είσαι εσύ ή κάποια άλλη; Αν είσαι εσύ έχουμε καιρό να μιλήσουμε.
    Φιλιάαα!
    ...........................
    Προς άλλη φίλη που υποθέτει διάφορα...
    TA ΠΡΑΓΜΑΤΑ Δ Ε Ν ΕΙΝΑΙ ΟΠΩΣ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ.
    ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΜΟΝΙΜΩΣ εξαπατούν.
    Το λέγαμε και παλιά.
    Ας το θυμόμαστε.

    Δεν επιθυμώ να εξηγήσω τίποτε περισσότερο.
    Καλό βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ε ναι,εγώ είμαι και χαίρομαι που μπόρεσα να επικοινωνήσω μαζί σου γιατί τώρα τελευταία μόνο κρυφοματιές προλαβαίνω να ρίχνω στον κήπο σου,ίσα για λίγη δροσιά...!
    Εξακολουθείς να με ξετρελαίνεις με τις προσφωνήσεις σου-περιστεράκι μου,βαρεμένο τιγράκι μου και τα άλλα καλούδια σου,για όνομαα!
    Να ξέρεις οτι μου'χεις κάνει καλή παρέα στα τρεχάματά μου...Φιλιά-Στ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ;-)

    Α Στ. τιμή μας μεγάλη!
    Φιλιά και Καλή Σαρακοστή!
    Με σθένος και υπομονέεεεςςςςς!

    Ωρα Ελλάδος 11:21 μ.μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. περί Ορθοπραξίας: http://fdathanasiou.wordpress.com/2012/03/06/%ce%bc%ce%b9%ce%b1-%cf%85%cf%80%ce%ad%cf%81%ce%bf%cf%87%ce%b7-%cf%83%cf%85%ce%bd%ce%ad%ce%bd%cf%84%ce%b5%cf%85%ce%be%ce%b7-%ce%b5%ce%bd%cf%8c%cf%82-%ce%b7%ce%b8%ce%bf%cf%80%ce%bf%ce%b9%ce%bf%cf%8d/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Προς ανων.

    που ρωτάει κάτι, θα πω ότι τον Νικόλαο Βελιμίροβιτς τον ευλαβούμαι βαθύτατα, επειδή ΞΕΡΩ ότι τον ΕΥΛΑΒΕΙΤΟ ΒΑΘΥΤΑΤΑ και ο Άγιος Ιωάννης Μαξιμόβιτς ο οποίος με τους καινοτόμους δεν είχε ΚΑΜΙΑ εκκλησιολογική σχέση, ΟΣΟ ΖΟΥΣΕ, άλλο το τι μπορεί να προβάλλουν κάποιοι μετά το θάνατό του.

    Μετά το θάνατο εκάστου αγίου, ΠΟΛΛΑ μπορούν να διαστρεβλωθούν και μεγάλη παραπληροφόρηση ΜΠΟΡΕΙ να συμβεί

    (όπως π. χ. γίνεται με το Ρουμάνο Άγιο Ιωάννη Χοζεβίτη του οποίου το ΑΦΘΟΡΟ ΛΕΙΨΑΝΟ, ΑΝΑΠΑΥΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΧΟΖΕΒΑ ΣΤΑ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ.

    Όσο ζούσε, ο άγιος Ιωάννης ασκήτευε ολομόναχος σε ένα σπήλαιο εκεί όπου για χρόνια δεν πάταγε άνθρωπος, ήταν και δυσπρόσιτο εντελώς, και ΔΕΝ είχε ΚΑΜΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ με τους οικουμενιστές της Ρουμανίας.

    ΔΕΝ ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣΕ ΜΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΤΟΥΣ, ΕΠΕΙΔΗ ΕΦΟΒΕΙΤΟ ΤΟΝ ΜΟΛΥΣΜΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΙΡΕΣΗ(ακατανόητα αυτά για τους "αγαπολόγους" προδότες ρασοφόρους, της σήμερον).

    ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ σήμερα, οι Ρουμάνοι το αποκρύπτουν επιμελώς και ΠΡΟΒΑΛΛΟΥΝ τα άλλα που για ...διάφορους λόγους τους συμφέρουν, εντάξει δικαιωμά τους και ΔΕΝ θα επανέλθω στο θέμα, ως παράδειγμα το έθεσα, κλείνω την παρένθεση)

    Όμως ο άγιος Ιωάννης Μαξιμόβιτς έζησε ΠΟΛΥ ΚΟΝΤΑ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΜΑΣ, ΚΑΙ ΖΟΥΝ ΑΚΟΜΗ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΤΟΝ ΗΞΕΡΑΝ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ.

    Επειδή, λοιπόν, ΕΜΠΙΣΤΕΥΟΜΑΙ τη μαρτυρία αυτών των εναπομεινάντων ΖΩΝΤΩΝ μαρτύρων για τον Ιωάννη Μαξιμόβιτς και γνωρίζω ΑΠΟ ΠΡΩΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟ ΑΚΡΑΙΦΝΕΣ της Ορθόδοξης ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ και ΟΜΟΛΟΓΙΑΣ του, γι αυτό και ΕΜΠΙΣΤΕΥΟΜΑΙ την ΚΡΙΣΗ του ΑΓΙΟΥ Ιωάννη Μαξιμόβιτς για τον επίσκοπο Νικόλαο Βελιμιροβιτς.
    (κατάλαβες;είναι θέμα...συστάσεων. Χωρίς συστάσεις ΔΕΝ εμπιστεύομαι. ΜΟυ χρειάζονται συστάσεις από Μαρτυρες που να τους θεωρώ εγώ ΑΞΙΟΠΙΣΤΟΥΣ. ΕΚΕΙ για μένα είναι ΟΛΟ ΤΟ ΘΕΜΑ. Στο ποιος δηλαδή, και με ποια κριτήρια, τυγχάνει ΑΞΙΟΠΙΣΤΟΣ μάρτυρας)

    Σε αυτό το μπλογκ, όμως, μπορείς να δεις να ανεβάσω κείμενα είτε από ανθρώπους που θεωρούνται άγιοι είτε και από εντελώς κοσμικούς συγγραφείς, που ΑΠΛΩΣ μου αρέσει μια σκέψη τους και την καταγράφω.

    Πιστεύω ότι ακόμα και μακριά από την Πίστη άνθρωποι μπορεί να πούν ΚΑΠΟΤΕ μια ωραία σκέψη που την ψυχή μου την στερεώνει.

    Σου θυμίζω τι έλεγε ο Κύριος για ΤΑ ΦΙΔΙΑ ΤΑ ΔΗΛΗΤΗΡΙΩΔΗ ΤΗΣ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑΣ, τους ΦΘΟΝΕΡΟΤΑΤΟΥΣ Φαρισαίους:

    "Κατά τα ΛΟΓΙΑ αυτών να ΠΟΙΗΤΕ, κατά τα ΕΡΓΑ αυτών να ΜΗΝ ποιήτε"

    Ο Βελιμίροβιτς απεβίωσε στη δεκαετία του 1950, (νομίζω το 1956 δεν θυμάμαι καλά, και βαριέμαι να ψάξω, αυτή τη στιγμή).

    Ο Άγιος Ιωάννης Μαξιμόβιτς έφυγε δέκα χρόνια αργότερα.

    Δεν έχω διαβάσει όλα τα κείμενα του Νικόλαου.

    ΕΧΕΙ ΓΡΑΨΕΙ ΤΑ ΜΥΡΙΑΑΑΑ!
    ΗΤΑΝ ΠΟΤΑΜΟΣ!

    Σου θυμίζω οτι διέθετε διδακτορικό και στη θεολογία από την πατρίδα του και στη Φιλοσοφία από το πανεπιστήμιο του Μπέρκλεϋ (εκείνα τα χρόνια)υπήρξε ΓΙΓΑΝΤΑΣ ΜΟΡΦΩΣΗΣ για την εποχή του, αλλά η ΠΡΟΣΚΟΛΛΗΣΗ του στα της Ορθοδοξίας ήταν ΦΟΒΕΡΗ.

    ΤΟΝ ΕΥΛΑΒΕΙΤΟ ΒΑΘΥΤΑΤΑ και ο ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ αγιώτατος πατήρ Ιουστίνος Πόποβιτς, τον αποκαλούσε ΝΕΟ ΙΩΑΝΝΗ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ ΤΗΣ ΣΕΡΒΙΑΣ.

    Υπάρχει λοιπόν "πληροφορία"μέσα μου για τον Νικόλαο Βελιμίροβιτς.

    Για άλλους ΔΕΝ έχω...τουλάχιστον για την ώρα...

    Μπορεί να σου φαίνομαι ΕΝΟΧΛΗΤΙΚΗ, ενίοτε, αλλά...ΕΜΑΘΑ ΟΛΗ ΜΟΥ ΤΗ ΖΩΗ, ΜΕΧΡΙ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ, ΝΑ ΠΟΡΕΥΟΜΑΙ ΚΑΤΑ ΣΥΝΕΙΔΗΣΙΝ ΚΑΙ ΜΕ ΕΝΑ άσβηστο ΠΑΘΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ.

    Δεν είναι εύκολο (ούτε βεβαίως και θα ήθελα) αυτό το στοιχείο του χαρακτήρα μου, να το αλλάξω.

    Αν κάνω λάθος, ο Κύριος που ξέρει τις ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ μου πιστεύω ότι θα με κρίνει με φιλανθρωπία...

    Ωρα Ελλάδος 2:39 μ.μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ας αφήνουμε ανοιχτό παράθυρο και για ό,τι δε γνωρίζουμε με εσωτερική "πληροφορία". Επικίνδυνο να αποδεχόμαστε τις εσωτερικές πληροφορίες. Έτσι λένε οι Πατέρες. Δεν είναι δικό μου.(Υπάρχει λοιπόν "πληροφορία"μέσα μου για τον Νικόλαο Βελιμίροβιτς.)ΠΡΟΣΟΧΗ, λοιπόν, η αγιοσύνη είναι δύσκολη κι έχει επικίνδυνα μονοπάτια.
    Περί συστάσεων λόγος. Αστείο! Δηλαδή ο Θεός πρέπει να κατέβει να συστηθεί αυτοπροσώπως; Το χει κάνει φυσικά αλλά δεν το αναγνωρίζουν όλοι.
    Δεν θα επεκταθώ. Η προσοχή όμως είναι απαραίτητο συστατικό της πνευματικής ζωής κάθε ανθρώπου. Νυν και αεί!
    Δεν έβλαπτε η δημοσίευση του ερωτήματος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. προς φιλ.αν.
    ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ ΟΛΟΙ ΠΟΡΕΥΟΜΑΣΤΕ ΜΕ ΔΥΟ ΤΙΝΑ.
    ΜΕ Ε Σ Ω Τ Ε Ρ Ι Κ Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ ΚΑΙ
    ΜΕ Ε Ξ Ω Τ Ε Ρ Ι Κ Η ΤΟΙΑΥΤΗ.
    Καταλαβαίνω τι θέλεις να πεις και θα μπορούσα ακριβώς να σου αντιγυρίσω το επιχείρημα, διότι και συ με εσωτερική "καρδιακή"πληροφορία δέχεσαι κάποια άλλα πρόσωπα των οποίων ΔΕΝ επιθυμώ να θίξω τα ονόματα γι αυτό δεν ανέβασα το προηγούμενό σου σχόλιο.
    ΟΛΟΙ ανεξαιρέτως χρησιμοποιούμε και την εσωτερική πληροφορία δηλαδή το ΤΙ ΜΑΣ ΛΕΕΙ Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ, Η ΕΝΤΕΛΩΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ, ΓΙΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΠΡΟΣΩΠΑ.
    Αυτή την εσωτερική πληροφορία την ΣΥΝΤΑΙΡΙΑΖΟΥΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ, όσοι ΕΠΙΘΥΜΟΥΜΕ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ.
    Βέβαια μια άλλη δαιδαλώδης συζήτηση που ΔΕΝ θα την κάνω εδώ και τώρα είναι το ΠΟΙΟΣ ΕΊΝΑΙ ΑΛΗΘΙΝΗ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΣΥΝΟΔΟΣ.
    Με βάση αυτόν τον ορισμό, έκαστος πορεύεται στο βίο του.
    Θα ξαναπώ. ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΚΑΣΤΟΥ ΠΡΟΑΙΡΕΣΗΣ.
    ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΩ Τ Ι Π Ο Τ Ε για τη δική ΣΟΥ προαίρεση.
    Για τη δική ΜΟΥ όμως, επειδή είμαι ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΣΩΜΑ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΑΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΟ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟ ΚΟΣΜΟ, ΜΠΟΡΩ κ ά τ ι να γνωρίζω.
    ΑΝ ΚΑΝΩ ΛΑΘΟΣ, ΘΑ ΜΕ ΕΛΕΗΣΕΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ, ΔΙΟΤΙ
    Α Δ Ο Λ Α πορεύτηκα ενώπιόν του-έτσι νομίζω τουλάχιστον.
    Αν κάνω λάθος, ΑΦΗΣΕ ΝΑ ΜΕ ΚΡΙΝΕΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ.
    ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΔΟΥΛΕΙΑ ΑΥΤΗ Η ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ Κ Α Ν Ε Ν Ο Σ ΑΛΛΟΥ.
    ΑΝ ΦΟΒΟΥΜΑΙ ΝΑ ΑΠΟΔΕΧΤΩ ΤΗΝ ΑΓΙΟΤΗΤΑ ΚΑΠΟΙΩΝ ΠΟΛΥ ΠΡΟΒΑΛΛΟΜΕΝΩΝ ΣΗΜΕΡΑ, ΞΕΡΕΙ ΤΑ Κ Ι Ν Η Τ Ρ Α ΜΟΥ, ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ Τ Ι Μ Ι Α.
    Και τον άγιο Ιωάννη Μαξιμόβιτς ΔΕΝ ΤΟΝ ΠΙΣΤΕΥΑ ΓΙΑ ΑΓΙΟ.
    ΟΥΤΕ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΤΣΑΡΟ ΝΙΚΟΛΑΟ. ΤΑ ΕΧΩ ΑΦΗΓΗΘΕΙ ΣΕ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΠΑΛΙΟΤΕΡΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ.
    ΟΜΩΣ..Ο ΚΥΡΙΟΣ ΜΟΥ ΕΔΕΙΞΕ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΨΑ.

    Αν λοιπόν αδερφή, ΠΡΑΓΜΑΤΙ νοιάζεσαι για την πνευματική μου πρόοδο όπως θες να λες, μην κουράζεσαι πολύ ανθρωπίνως, ΕΎΧΟΥ ΚΑΙ ΑΡΚΕΙ ΗΜΙΝ...

    Σε ευχαριστώ εκ καρδίας
    Ωρα Ελλάδος (Πάτρας συγκεκριμένα) 3:25

    ΑπάντησηΔιαγραφή