Σάββατο 17 Ιουλίου 2010

Μαρίνα(βίντεο)

20 σχόλια:

  1. Καλός ο συνδυασμός που προτείνει ο Οδυσσέας Ελύτης με δυόσμο, λουΐζα και βασιλικό. Αχ! ο ρομαντισμός έχει φύγει από την ζωή μας.

    Δώσε μου δυόσμο να μυρίσω,
    Λουίζα και βασιλικό
    Μαζί μ'αυτά να σε φιλήσω,
    και τι να πρωτοθυμηθώ

    Τη βρύση με τα περιστέρια,
    των αρχαγγέλων το σπαθί
    Το περιβόλι με τ' αστέρια,
    και το πηγάδι το βαθύ

    Τις νύχτες που σε σεργιανούσα,
    στην άλλη άκρη τ' ουρανού
    Και ν' ανεβαίνεις σε θωρούσα,
    σαν αδελφή του αυγερινού

    Μαρίνα πράσινο μου αστέρι
    Μαρίνα φως του αυγερινού
    Μαρίνα μου άγριο περιστέρι
    Και κρίνο του καλοκαιριού

    Στις Μαρίνες και Μαρίνους χρόνια πολλά και καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αναστάσιε
    ευχαριστούμε για τους υπέροχους στίχους.

    Ήταν από τα πολύ αγαπημένα μου τραγούδια επειδή έλεγε μέσα για περιστέρια και για σπαθί αρχαγγέλων...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. καλο παραδεισο+
    σε ολους οσους τιμουν
    εμπράκτως ...+την Αγια Μαρινα!!!!
    ευχες ένΘεες!!+

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανων.
    αυτό το "εμπράκτως"που έγραψες, περικλείει σύνεση...και άνωθεν φώτιση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Eυχαριστουμε πολυ, πολυ! Φιλιά από Χαλκιδική!
    Μαρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τι υπέροχο μέρος η Χαλκιδική!
    :-)
    Έχει πολύ φιλόξενους ανθρώπους με αγνότητα αισθημάτων...

    ( Μικρασιάτικες ρίζες, παιδί μου, πώς θα μπορούσε να γίνει αλλιώς;)

    Κάποτε είχαμε ζἠσει αξέχαστες διακοπές στον Όρμο Παναγιάς, κοντά στη Νικήτη...

    Εύχομαι για τα καλύτερα!

    Οι δικές μου Σαλογερικές διακοπές, φέτος θα είναι εκτός από Μολδαβία,Ιάσιο, Οδησσό και-ΑΝ ΕΠΙΤΡΕΨΕΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ-στη Μεγάλη Λαύρα
    (αυτή με τα πάνω από εκατό ολοσωμα άφθορα αγίων ασκητών, πολλών αιώνων..)
    του Κιέβου στην Ουκρανία!

    Θα ανάψω κεράκια για όλους τους φίλους του μπλογκακιού...
    Να έχετε υγεία, αγάπη και δύναμη και φώτιση εν παντί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Στη γνωστη Μαρίνα του μπλογκακιού που παρακολουθω καιρό το γλυκό της γράψιμο και τις απόψεις της μέσα απο αυτό χρόνια πολλά ευλογημένα με τις ευλογίες της αγίας.Μακρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μακρίνα αγαπημένη
    το όνομά σου είναι το αληθινό ή ψευδώνυμο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. αγαπημένη μου σαλούλα
    αν δεν ειναι όόόόλα εμπάκτως αποδεδειγμένα
    τοτε δεν εχουν καμία υπόστασιν!

    ευχες σε ολους και στην Μακρινα που και εκεινη γιορταζει συντομα...
    ενθυμουμαι καλως ή τα εμπερδεψα καθ'οτι και χαζον και αγράμματον?!

    μάκια μουκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. αφιερωμενον!
    +Η ΟΣΙΑ ΜΑΚΡΙΝΑ Αδελφή του Μ. Βασιλείου
    Στην Ιστορία του χριστιανισμού λίγες υπήρξαν οι γυναικείες μορφές σαν την ύπέρλαμπρη μορφή της Αγίας Μακρίνας, πού ό Θεός την είχε προικίσει με τα μεγαλύτερα πνευματικά και σωματικά χαρίσματα. Ήταν ή μεγαλύτερη αδελφή του Μεγάλου Βασιλείου και του Γρηγορίου Νύσσης. Ανατράφηκε σύμφωνα με τις επιταγές του Ευαγγελίου, από την ευσεβέστατη μητέρα της Έμμέλεια. Όταν μεγάλωσε, αφοσιώθηκε στην αγαθοεργία και στην ανατροφή των αδελφών της, πού έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη μετέπειτα πνευματική τους πορεία. Ή Μακρινά ήταν μνηστευμένη, αλλά ό μνηστήρας της πέθανε. Τότε, μαζί με τη μητέρα της, αποσύρθηκε σε γυναικεία μονή στον Πόντο, κοντά στον ποταμό "Ιρη. Εκεί κοντά μόναζε και ό αδελφός της Μ. Βασίλειος. Στή μονή πέρασε τη ζωή της με τη μελέτη των Γραφών, την προσευχή, και προπάντων με αγαθοεργίες. Διότι πάντα είχε στο μυαλό της το λόγο του Θεού, πού προτρέπει στους ανθρώπους, "άγαθοεργείν, πλουτείν εν έργοις καλοίς, εύμεταδότους είναι, κοινωνικούς, αποθησαυρίζοντας έαυτοΤς θεμέλιον καλόν εις το μέλλον, ίνα έπιλάβωνται της αιωνίου ζωής"1. Δηλαδή, να άγαθοεργούν, να γίνονται πλούσιοι σε καλά έργα, να δίνουν πρόθυμα και σε άλλους τα αγαθά τους, να είναι απλοί και καταδεκτικοί, και έτσι να αποταμιεύουν για τον εαυτό τους στέρεο θεμέλιο στο μέλλον, για να αποκτήσουν την αιώνια ζωή. Μ' αυτόν τον τρόπο και ή Αγία Μακρινά έζησε και τελείωσε τη ζωή της.
    1. Α'προς Τιμόθεον, στ' 18,19.
    +Απολυτίκιον. Ήχος γ'. Την ωραιότητα.
    Σοφίας έρωτι, τον νουν πτερώσασα, κόσμου εύπάθειαν, έμφρόνως έλιπες, και ενδιαίτημα τερπνόν έγένου θείας αγάπης· συ γαρ δι' ασκήσεως, και ηθών τελειότητας, νύμφη έχρημάτισας, του Σωτήρος περίδοξος· ω πρέσβευε υπέρ των βοώντων χαίροις Μακρίνα θεοφόρε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Σαλογραία μου ειναι ψευδώνυμο.Ευχαριστούμε για τα κεράκια που θα ανάψεις. Βάλε και μια μετάνοια στον τάφο της οσίας Ξένης της δια χριστόν σαλής αν πας Αγία Πετρούπολη.Το πραγματικό μου όνομα είναι Ελένη.Καλά να περάσετε στην προσκυνηματική εκδρομή. Εγω φέτος δεν θα πάω διακοπές παρά μόνο στην πατρίδα μου την ιδιαίτερη.Μακρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανων.
    ἐχεις μεγάλη πλαξ...
    :-)
    Μου τους ...εορτάζεις όλους,είτε θέλω είτε ΔΕ θέλω εγώ να τους εορτάσω!
    :-)
    ..........................................
    Κάποτε στο σπίτι μου εορταστήκανε μόνοι τους!!! και οι Ταξιάρχες που έχω στο σαλόνι μου...

    Εκείνη τη μέρα, ΗΤΑΝ βέβαια ΚΑΝΟΝΙΚΑ η γιορτή τους, αλλά εντελώς... τυχαία, μου προέκυψαν στο καθιστικό που τιμώ τις μεγάλες εικόνες τους- μου προέκυψαν λέω, συμπτωματικά, ΕΝΝΕΑ φίλοι από τα διάφορα σημεία του ορίζοντα...όλοι στο απρογραμμάτιστο περαστικοί από την πόλη...

    Θέλαν σου λέω, μόνοι τους οι Ταξιάρχες να ...γιορταστούνε και μου τους μαζέψαν!

    Προσωπικά δεν το είχα σκεφτει, δεν είχα την πρόθεση...

    Γλυκάκια πάντως υπήρχαν, Φωτάκι μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μακρίνα γλυκιά
    δεν προβλέπει το πρόγραμμα Αγία Πετρούπολη...

    Ο Γρηγόρης ο Ζαγοραίος(ψευδώνυμο και αυτό) που πήγε κάποτε, μου έστειλε λαδάκι από τον τάφο της, το έχω πολύτιμη ευλογία στο σπίτι...

    Με υγεία, αγάπη και ειρήνη ψυχής, τις μέρες του καλοκαιριού να περάσετε, όπου και αν βρίσκεστε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Απο τονβίο της αγίας Μακρίνας επιρεάστηκα και έβαλα το ψευδώνυμο. Αναφέρεται ότι όταν έβγαλε όγκο στο στήθος έφτιαξε πηλό από λάσπη και έβαλε επάνω στο στήθος επικαλούμενη τις ευχές της μητέρας της και έγινε καλά.Να σημειώσουμε ότι η Μακρίνα έγινε αιτία να ασπαστει το μοναχικό σχήμα η μητέρα τους αλλά και τον Μ. Βασίλειο στήριξε σε περιόδους δύσκολες για την προσωπική του ζωη .Ευχαριστώ τον ανώνυμο για αυτ'η του την αναφορά στο βίο της αγίας. Εχω και δυό φίλες μοναχούλες με αυτό το όνομα έτσι έβαλα το όνομα μήπως και παροτρυνθω να τους μοιάσω λίγο. Μακρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Εστειλα ένα μήνυμα που δεν το ανέβασε. Πριν καληνυχτήσω ευχαριστίες πολλές στον ανώνυμο για το όμορφο αφιέρωμα στην αγία Μακρίνα.Αςέχει τις ευλογίες της, Μακρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αν εννοείς εμένα καλη μου, Ευχαριστώ και κατα σύμπτωση επειδη είμαι η μεγαλύτερη στην οικογένεια μου την πατρική
    μερικοί με φωνάζουν κοροιδευτικα "αδερφή Μακρίνα".
    Τις ευχές των αγίων να έχουμε ώστε να βαδίζουμε απλανως.
    Μαρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. σαλουυυυυυυυυυυυλα!!!
    ειίπαμε οτι η ΣαλοΤαρσώ γιόρταζε διπλααααααα!!!!
    ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ +ΜΕ ΤΟ ΠΑΛΙΟ...........!!!!
    ΟΚ?!!!

    Μάκια+καλο ξημερωμα...........
    καλη αυριανη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ανων.

    είναι και αυτό μια επιλογή...δε λέω!
    Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΑΣ ΠΡΑΤΤΕΙ ΚΑΤΑ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ...
    ΕΠΕΙΔΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΘΑ ΚΡΙΘΕΙ ΚΑΤΑ ΤΗ ΦΟΒΕΡΗ ΩΡΑ ΤΗΣ ΚΡΙΣΕΩΣ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. εχεις δικιο!!!!!!!!!!!!!
    συμφωνω....

    καληνύχτα..............

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Καληνύχτα περιστεράκι μου...την υγεία σου να προσέχεις...
    φιλούθκια! :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή