Κυριακή 21 Φεβρουαρίου 2010

Πίστη εξ ακοής και Πίστη εξ εμπειρίας συνέχεια τέταρτη


Εδώ σ'αυτό το σημείο θα 'θελα να παραθέσω ένα κείμενο του Λιούις που πολύ με εκφράζει:

< Αυτό που ενέπνευσε ο Σατανάς μέσα στη σκέψη των μακρινών προπατόρων μας, ήταν η ιδέα ότι μπορούσαν να γίνουν <σαν θεοί> ότι μπορούσαν να σταθούν από μόνοι τους σαν να είχαν δημιουργήσει οι ίδιοι τον εαυτό τους-να είναι κύριοι του εαυτού τους, να πετύχουν κάποιο είδος ευτυχίας μακριά από το Θεό και δίχως τη βοήθειά Του.

Μέσα από αυτή την απέλπιδα προσπάθεια βγήκε το σύνολο σχεδόν αυτού που ονομάζουμε ανθρωπινη ιστορία:χρήμα, φτώχεια, φιλοδοξία, πόλεμος, πορνεία, κοινωνικές τάξεις, αυτοκρατορίες, δουλεία- η μακρά και τρομερή ιστορία του ανθρώπου που προσπαθεί να βρει κάτι διαφορετικό από το Θεό, που θα μπορέσει να τον κάνει ευτυχισμένο.

Ο λόγος που κάτι τέτοιο π ο τ έ δεν μπορεί να επιτευχθεί είναι ο εξής:

Ο Θεός, μας δημιούργησε , μας εφεύρε, όπως εφευρίσκει κάποιος μια μηχανή.


Το αυτοκίνητο είναι κατασκευασμένο να κινείται με βενζίνη και δε θα μπορούσε να κινηθεί σωστά με οποιοδήποτε άλλο καύσιμο.

Ο Θεός, λοιπόν, δημιούργησε την ανθρώπινη μηχανή έτσι ώστε να κινείται από τον ίδιο.

Ο ίδιος ο Θεός είναι το καύσιμο που το πνεύμα μας χρειάζεται, με βάση τον τρόπο που έχει δημιουργηθεί, ή αλλιώς, η τροφή που σχεδιάστηκε να καταναλώνει το πνεύμα μας.

Δεν υπάρχει άλλη δυνατότητα.

Γι αυτό ακριβώς δεν έχει κανένα νόημα να ζητάμε από το Θεό να μας κάνει ευτυχισμένους με το δικό μας τρόπο, δίχως καμιά ανάμειξη της θρησκείας.

Ο Θεός δε μπορεί να μας προσφέρει την ευτυχία και την ειρήνη ξέχωρα από τον εαυτό Του, επειδή απλούστατα δεν υπάρχουν.

Κάτι τέτοιο είναι ανύπαρκτο.

Αυτό είναι το κλειδί για την ιστορία.

Τεράστιες ποσότητες ενέργειας αναλώνονται -δημιουργούνται, ολόκληροι πολιτισμοί και περίφημοι θεσμοί καθιερώνονται.

Κάθε φορά όμως, κάτι πάει στραβά.

Κάποιο θανάσιμο ελάττωμα φέρνει πάντα τους εγωιστές και σκληρόκαρδους στην εξουσία και τα πάντα γλιστρούν πάλι στην αθλιότητα και στην καταστροφή.

Στην πραγματικότητα η μηχανή <τα παίζει>.

Φαινεται να ξεκινά εντάξει, να κάνει κάποια χιλιόμετρα , αλλά στη συνέχεια καταρρέει.

Προσπαθούν, βλέπεις,να την κινήσουν με λάθος καύσιμο.


Αυτό είναι το κακό που έκανε σε μας τους ανθρώπους ο Σατανάς>

(Από το βαθυστόχαστο βιβλίο:< Χριστιανισμός απλώς> σελ.84, Ελληνικά Γράμματα).
ΣΑΛΟΓΡΑΙΑ

10 σχόλια:

  1. καλα που έχουμε και περιστεράκια σαν και σένα, να κάνουμε σέρβις....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Χιχιχι! Ανώνυμε...

    Μπερδεύτηκες στο χρώμα!
    Δεν είμαι περιστεράκι!
    Μάινα, είμαι καλέ...κορακοζώητη! :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημερα Σαλογραια μου καλο μου κοριτσι ευχομαι μια αγιασμενη μερα θα ηθελα αν και εσυ το αποφασισεις να εκανες μια αναρτηση που να εχει το κειμενο σου σχεση με την αγαπη του πλησιον ενα μεγαλο κεφαλαιο που ολη η ιστορια της ανθρωποτητας και της ορθοδοξιας στηριζεται σε αυτη τη μη αγαπη του πλησιον θα παρει φωτια το ιστιολογιο θα ηθελα ομως να ακουσω θεσεις -αποψεις---ειμαι περιεργη γιατι στα λογια ξερεις ποσα εχω να πω; Η ΠΡΑΞΗ ΟΜΩς ΑΛΛΑ ΛΕΕΙ.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πηνελόπη
    αφού με είπες και ...κορίτσι, εντάξει!
    Χαλάλι όλα θα τα κάνωωωω! :-)
    Κάτι θα γράψουμε προσεχώς αν και το θέμα της αγάπης είναι για ΠΟΛΥ προχωρημένους και το... φοβάμαι...

    Προς το παρόν, καρφώνοντάς μου ένα περίστροφο στον κρόταφο, με σμπρρρώχνω να προσεύχομαι και να κάνω και καμιά στρωτή μετάνοια, για τους... εχθρούς
    ( δηλαδή τους μεταμφιεσμένους σε εχθρούς φίλους, που λέει και ο άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς)
    τους οποίους εχθρούς-εμείς- παρασυρόμενοι από τις κακές μάσκες των συμπεριφορών τους, κατακρίνουμε ενοχλημένοι...
    Ευτυχώς που ο Κύριος, ΟΛΟΥΣ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ ΜΑΣ ΕΥΕΡΓΕΤΕΙ ΚΑΙ ΜΑΣ ΑΓΑΠΑΕΙ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. νασαι καλα βρε Σαλογραια μου ...σε διαβαζω και με παρηγορεις στον καυσωνα των παθων μου και των εν ΧΩ αδελφων μου..(και μονο που ζεις στη Πατρα θα παρεις μισθο μαρτυρα και ομολογητη)

    μητσουσ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μήτσους αγαπημένο μου
    γιατί τι έχει η Πάτρα;
    Εμένα μου αρέσει και δεν την αλλάζω πια, τόσα χρόνια που περπατάω στους δρόμους της.
    Εδώ αγάπησα την πεθερά μου και με την Πάτρα θα δυσκολευόμουνα;
    Αν μπορείς πήγαινε μια μέρα στο Φοβερό Μιχαήλ του Μανταμάδου να μου ανάψεις για τα παιδιά ένα κεράκι...
    Σε αντάλλαγμα θα ανάψω για σένα ένα κερί στον Αγιο Ανδρέα...
    Να έχεις δύναμη και ευλογία για τις φροντίδες που δίνεις...
    Καλό βράδυ! :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Eiπες πως ο κυριος ολους μας ευεργετει συνφωνω εχεις καταλαβει ποσα χρονια μας ανεχεται;Ποσα εκατομυρια διαφορετικοι τυποι...τυποι δυστροποι,χαρακτηρες διαφορων μεγεθων και εμεις δεν μπορουμε ουτε την αδελφη μας να αντεξουμε.Και κανουμε απ την αλλη ψυχικα,κανουμε φιλανθρωπιες,καλες πραξεις και σε καποιες φασεις βλεπεις τον εγωισμο να βγαζει ξανα ριζουλες...Ποσες ευκαιριες εχω μετρησει που δεν εκανα το καλο ενω μπορουσα...παρα πολλες απο την αρχη της ζωης μου.Αλλα η συναναστροφη με ανθρωπους ειναι μεγαλο σχολειο να μπορεις να ισοροπησεις στην εργασια σου,στην οικογενεια,στους συγγενεις...και βρηκα μια μεση λυση,μια μετρια οδο στην συνδιαλλαγη μου με αποσταση ασφαλειας [με ολους και με κανεναν]...Ειναι δυσκολο οταν εχεις διαλεξει εναν δρομο διαφορετικο να ισοροπησεις και χρειαστηκε να κανω μεγαλη προσπαθεια για να καταλαβουν ακομα και οι δικοι μου για ποιο λογο σκεπτομαι ετσι συντηριτικα...Παντος ο τροπος που ζω με γεμιζει και με αναπαυει.και δεν τον αλλαζω με τιποτα. καλο βραδυ...[εχω προβλημα με τα πληκτρα των τονων γι αυτο δεν βαζω ]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ισως με πολλες θυσιες γινεται κανεις μακαριος ...μακαριοι ειναι πολλοι ,θεοπτες ομως ειναι λιγοι!!! μεσα στην καθοδο μου βλεπω την ανοδο---τα αλλα μου αρεσουν εμενα τα σπουδαια τα υψηλα,αυτα που δεν μπορω να τα αποκτησω....εξ αιτιας της ατελειας μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πολύν καιρό μετά
    που επανέρχομαι στο θέμα της "Πίστης εξ ακοής και της Πίστης εξ εμπειρίας", θα πρότεινα φιλικά σε όποιον μπει και διαβάσει, να κάνει τον κόπο να διαβάσει και τις ΕΞΙ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ πάνω στην ΕΜΠΕΙΡΙΑ που καταθέτω...

    Ευχαριστώ και πάλι κάθε ευγενική ψυχή
    για την εν Κυρίω εμψύχωση και αγάπη...

    Ο Αγώνας συνεχίζεται...η Παναγιά ας είναι για κάθε πνευματικό πολεμιστή, η φανερή και αφανής του βοήθεια..
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή